مجله عمومیکسب و کار محلی

8 راز مفید برای رشد گیاه فیکوس

هر گیاه دارای ویژگی‌های خاصی در کشت است، به طوری که همیشه به نظر می‌رسد که شما آن را به تازگی از گلخانه گرفته‌اید. در اینجا رازهایی در مورد رشد فیکوس آورده شده است که شاید تا بحال نمی دانستید. با ما تا انتها همراه باشید.

مکان مناسب در خانه برای یک گیاه فیکوس چیست؟

مکانی را انتخاب کنید که گیاه بیشترین نور را دریافت کند، اما نور مستقیم خورشید به آن نتابد که می‌تواند به برگها آسیب برساند.

لکه‌های قهوه‌ای روی برگها به چه معناست؟ آیا راهی برای جلوگیری از شیوع آنها وجود دارد؟

لکه‌های قهوه‌ای می‌تواند نشان دهنده تعدادی از مشکلات باشد، اما معمولاً با آبیاری زیاد یا خیلی کم همراه است که منجر به بیماری گیاه می‌شود. آبیاری را تنظیم کنید تا لکه‌های قهوه‌ای باید ناپدید شوند.

پاک کردن گرد و غبار از برگها چقدر مهم است؟

فیکوس لیر دارای برگهای بزرگ و پهن است که گردوغبار زیادی را جمع می‌کند. در نتیجه تنفس گیاه را مختل می‌کند و همچنین جریان نوری را که به سطح برگ‌ها می‌رسد کاهش می‌دهد. گردوغبار روی برگها نیز باعث آلودگی قارچ و باکتری به گیاه می‌شود. به همین دلیل مهم است که مرتباً گردوغبار برگ‌های فیکوس لایر را با یک پارچه نخی نرم و مرطوب پاک کنید. خوب است که سالی چند بار گیاه را زیر دوش با آب ولرم شستشو دهید.

چند بار در روز باید فیکوس را آبیاری کنید و یک فیکوس چقدر آب نیاز دارد؟

وقتی نیمی از عمق خاک خشک شد، زمان آبیاری فرا رسیده است. میزان آبیاری آن بستگی به اندازه گلدان، دما و رطوبت اتاقی که فیکوس رشد می‌کند بستگی دارد.

چگونه می‌توان یک فیکوس را به جای اینکه فقط در ارتفاع رشد کند، به شکل شاخه درآورد؟

هرس گیاه در اواخر زمستان و اوایل بهار بسیار مهم است. این امر زمینه را برای رشد جانبی گیاه، نه فقط بلند فراهم می‌کند. همچنین مهم است که گلدان گیاه را به طور منظم بچرخانید، زیرا فیکوس لیر تمایل دارد به سرعت در جهت نور کج شود.

چرا برگ‌های فیکوس می ریزد؟

این مشکل معمولاً به دلیل آبیاری زیاد یا بسیار کم است. تغییرات ناگهانی دما، هوای خیلی سرد یا خیلی گرم نیز باعث ریزش برگ‌ها می‌شود. برای جلوگیری از ریزش برگها محل گیاه را تغییر دهید، آبیاری را تنظیم کرده و برگهای گیاه را مرتب با آب اسپری کنید.

آیا انتقال گیاه به اتاق‌های مختلف یا انتقال آن به خارج به گیاه آسیب می‌رساند؟

شما می‌توانید گیاه را در خارج پرورش دهید، اما هنگام انتقال آن اختلاف دما نباید زیاد باشد. اگر شرایط را در نور کافی (اما نه در زیر نور مستقیم خورشید) تحت نظر داشته باشید، حرکت در اتاق‌ها نیز به او آسیبی نمی‌رساند.

چه زمانی ریشه‌ها در بالای خاک یا از ته گلدان ظاهر می‌شوند؟

اگر زمان پیوند به گلدان بزرگتر در چند اینچ رسیده است، می‌توانید ریشه‌ها را با قیچی هرس کرده و گیاه را به همان گلدان برگردانید.

کلام نهایی

حال که نحوه نگهداری از گیاه فیکوس را به خوبی یاد گرفتید، در صورتی که این گیاه را ندارید زمان آن رسیده که دست به کار شوید و این گیاه را به صورت آنلاین سفارش دهید. سفارش اینترنتی گل و گیاه بسیار لذت بخش است زیرا زمانی که به یکی از سایت های گلفروشی های آنلاین مراجعه میکنید، شما با تعداد زیادی از انواع مدل های گل‌ها و گیاهان روبه رو خواهید شد که در همان نگاه اول شما را مجذوب خود خواهند کرد. برای اولین بار هم که شده خرید آنلاین گل و گیاه را از دست ندهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا