کسب و کار محلیمجله اجتماعی

وکلای مالی، برای مالیات شرکت پیمانکاری

وکیل مالیاتی کیست؟

وکیل مالیاتی به فردی تحصیل کرده در رشته های مالیاتی و همچنین کاراموزی در این زمینه ها و اشنا به جزییات و قانون های مالیاتی میگویند. با شناخت ایین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی و همچنین تسلط بر مسایل حقوق مالیاتی شرکت ها بتواند به افراد حقیقی و حقوقی در زمینه پرداخت مالیات ، کسری در پرداخت مالیات کمک کند.

مشخصه های یک وکیل مالیاتی درجه یک

از مشخصه های یک وکیل مالیات درجه یک این است که تعداد بسیاری از شرکت ها موسسه ها و اشخاص در سطح شهر و کشورهستند که در زمینه مشاوره مالی و مالیاتی در قالب وکلای مالیاتی مشغول به کار هستند. اما نکته قابل اهمیت این است که ویژگی یک وکیل مالیاتی خوب در حیطه مالیات شرکت های پیمانکاری چگونه باید باشد و چه مشاوره هایی که از وکیل مالیاتی دریافت می شود میتواند برای ما کارآمد باشد و در انتخاب وکیل مالیاتی باید چه نکاتی را زیر نظر داشت؟

دخیل نکردن مسائل مالی در مشاوره ای که وکیل ترتیب میدهد اولین نکته مهمی است که باید توجه داشت و بدون در نظر گرفتن جنبه مالی کلیه ابعاد ، از همه لحاظ پرونده مشتری خود را مورد بررسی قرار دهد. به نتیجه رساندن عملیات مالیاتی با حداقل هزینه و ارائه مفید ترین پیشنهاد ها یه شرکت مربوطه یکی از مهمترین فاکتور های یک وکیل مالیاتی درجه یک میباشد.

یکی از دیگر ویژگی های وکیل مالیاتی خوب در کنار صداقت خود، باید شرایطی برای مشتری به وجود بیاورد که در تصمیم گیری وکیل مالیاتی آزادانه اظهار نظر بکند و قبل از عقد قرارداد پیشنهاد ها و برنامه خود را به مشتری ارائه نماید و درصورت رضایت مشتری عقد قرارداد صورت گیرد. توجه نداشتن و تاثیر ندادن مسائل مالی پروژه در سطح کیفی مشاوره یکی از مهمترین نشانه های داشتن رفتار حرفه ای در وکیل مالیاتی میباشد که به هیچ وجه نباید در کار او تفاوتی ایجاد کند. اینکه وکیل مالیاتی خوب و با تجربه از ارتباط مناسبی با اداره های دارایی دارد شکی وجود ندارد اما گفته هایی مثل این که امکان نفوذ به هیئت های مالیاتی وجود دارد و یا ارائه تضمین برای انجام پرونده ، کار بسیار اشتباه می باشد که وکیل نباید این اجازه رو به خود بدهد به دلیل اینکه به دور از اخلاق حرفه ای می باشد.

مقاله پیشنهادی : راهنمای انتخاب وکیل مالیات آژانس هواپیمایی

وظایف یک وکیل مالیاتی چیست؟

اشخاص حقیقی عمده ترین مودیان مالیاتی (کسی که مالیات خود را پرداخت میکند) را تشکیل می دهند و معمولا بیشترین مشکلات مالیاتی هم برای این افراد از مودیان مالیاتی بوجود می آید. برخی از مودیان حقیقی مطابق با معیار و تعریف ماده ۱ قانون تجارت، تاجر محسوب می شوند که طبق ماده ۶ قانون تجارت مکلف به پلمپ دفتر های قانونی هستند اما به جزء این گروه از اشخاص که تاجر محسوب می شوند، بقیه مودیان مالیاتی حقیقی، وظیفه به پلمپ دفاتر قانونی ندارند.

مودیان حقیقی بر عکس مودیان حقوقی، لزومی به اخذ کد اقتصادی ندارند اما علاوه بر الزام به ثبت نام گواهی ارزش افزوده (مالیات غیرمستقیم) و تمدید کردن آن در بازه های زمانی شش ماهه ویا یک ساله، لازم به کامل کردن اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال مالی و ارسال آن در مدت بازه زمانی ابتدای فروردین تا حداکثر پایان خرداد سال بعد میباشند.

مهمترین مظایف یک وکیل دعاوی مالیاتی عبارت است از :

  1. وکالت در دعاوی مالیات بر ارزش افزوده از وظایف یک وکیل مالیاتی میباشد .
  2. مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی قادر هستند تا بر موضوعات مختلف مالیاتی همانند مالیات بر نقل و انتقال و مالیات بر حقوق و … مشاوره های حقوقی ارائه کنند .
  3. یک وکیل مالیاتی توانایی دارد تا بر برگ تشخیص مالیاتی اعتراض بکند .
  4. تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی از وظایف وکلا و مشاوران مالیاتی میباشد .
  5. وکیل مالیاتی میتواند با استفاده از تجربه و توانایی هایی که در این زمینه دارد با تنظیم لوایه مناسب و اعتراض بر مالیات و همچنین دفاعیات مناسب در هیئت های حل اختلاف مالیاتی را انجام دهد .
  6. وکیل مالیاتی با استفاده از دانش و تجربیات خودش قادر است تا در زمان های مناسبی به تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت های بدوی و تجدیدنظر در دعاوی مربوطه اعتراض کند .
  7. با استفاده از وکیل مالیاتی مجرب میتوانید در زمان و هزینه های احتمالی صرفه جویی کنید .
  8. وکیل مالیاتی تمامی اقدامات لازم را در رابطه با تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی انجام خواهد داد و از انها در مراجع مربوطه دفاع خواهد کرد .
  9. وکیل مالیاتی با استفاده از دانش خود و بررسی دقیق صورت های مالی مربوط به شرکت ها پرداخت مالیات ها را به کمترین میزان ممکن خواهد رساند .
  10. با دریافت مشاوره های مناسب و به موقع قادر هستید تا از بخشودگی های مالیاتی نفع ببرید .

چرا باید وکیل مالیاتی بگیریم ؟

از قدیم گفتند که کار را به کاردان بسپارید و این کار عقلانی است همچنین این کار باعث کاهش هزینه ها نیز میشود شاید بگویید که حق الوکالت وکیل مالیاتی چه میشود ؟ درست است که شما باید هزینه ای پرداخت کنید اما در قبال این که شما در زمان و وقت خود صرفه جویی میکنید ارزش دارد همچنین دیگر به دنبال کار های حقوقی و اداری ، اداره مالیات نخواهید رفت

و قطعا مطمعن خواهید بود که یک وکیل مالیاتی خوب کار شما را بدون عیب و نقص انجام خواهد داد. همچنین امور مالیاتی از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات بسیار بوده است و ممکن است این قوانین به طور هر سال تغییر کند و قوانین تازه ای اعمال شود همچنین طبق قوانین جدید تمامی کسب و کار ها ، شرکت ها ، دفتر ها و استارت آپ ها موظف به پرداخت مالیات هستند پس چه بهتر که یک فرد متخصص در این ضمینه از صفر کار و امور مالیاتی مربوط را انجام دهد

در اخر تمامی کسب و کار ها میخواهند که حق آنها ضایع نشود و مالیات به اندازه واریز کنند وکیل پرونده های مالیاتی با تسلطی که بر قوانین، آیین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی که دارد، می تواند موجب کاهش پرداختی های مالیاتی شود

بهترین وکیل مالیاتی تهران

اکثرا دارندگان کسب و کار ها در تهران افرادی میباشند که به دنبال بهترین وکیل مالیاتی در تهران هستند و همچنین عموما افرادی و مدیرانی که با مشکلات مالیاتی روبرو شده اند و یا دارای جریمه های سنگین مالیاتی هستند در جست و جوی بهترین وکیل مالیاتی در تهران هستند تا تمامی امور مربوطه را به وی واگذار کنند و به راحتی به دنبال امور و فعالیت ها باشند .

در نظر داسته باشید که برای یافتن عنوان بهترین وکیل مالیاتی تهران میبایست ابتدا به ساکن وکیلی با وجدان کاری بالا در این زمینه یافت و پس از ان دانش حقوقی که در این زمینه دارد و تجربیات کاری که کسب کرده است . از دیگر ویژگی های یک وکیل مجرب انظباط و دقت بالا در انجام امور و همچنین داشتن قدرت تحلیل مسائل مختلف میباشد که در صورت وجود اینها یک وکیل را میتوان با عنوان بهترین وکیل مالیاتی یاد کرد .

در انتخاب وکیل مالیاتی باید چه نکاتی را زیر نظر داشت؟

دخیل نکردن مسایل مالی در مشاوره ای که وکیل ترتیب میدهد اولین نکته مهمی است که باید توجه داشت و بدون در نظر گرفتن جنبه مالی کلیه ابعاد، از همه لحاظ پرونده مشتری خود را مورد بررسی قرار دهد. به نتیجه رساندن عملیات مالیاتی با حداقل هزینه و ارایه مفید ترین پیشنهاد ها یه شرکت مریوطه یکی از مهمترین فاکتور های یک وکیل مالیاتی درجه یک میباشد.

یکی از دیگر ویزگی های وکیل مالیاتی خوب در کنار صداقت خود، باید شرایطی برای مشتری یه وجود بی آورد کهدر تصمیم گیری وکیل مالیاتی آزادانه اظهار نظر بکند و قبل از عقد قرارداد پیشنهاد ها و برنامه خود را به مشتری ارائه نماید و درصورت رضایت مشتری عقد قرارداد صورت گیرد.

توجه نداشتن و تاثیر ندادن مسایل مالی پروژه در سطح کیفی مشاوره یکی از مهمترین نشانه های داشتن رفتار حرفه تی در وکیل مالیاتی میباشد که یه هیچ نباید در کار او تفاوتی ایجاد کند. اینکه وکیل مالیاتی خوب و با تجربه از ارتباط مناسبی با اداره های دارایی دارد شکی وجود ندارد اما گقته هایی مثل این که امکان نفوذ به هیئت های مالیاتی وجود دارد و یا ارائه تضمین برای انجام پرونده ، کار بسیار اشتباه می باشد که وکیل نباید این اجازه رو یه خود یدهد یه دلیل اینکه به دور از اخلاق حرفه ای میباشد.

احتمال برنده شدن در مشاوره مالیاتی توسط وکیل بصورت واقع بینانه بابد اعلام شود و چنانچه پرونده از لحاظ قانونی وجاهتی ندارد وکیل موظف است با صرف کمترین هزینه پرونده را برای مودی به موفقیت برساند.

مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی؟

این امر درست است که مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی از نگاه قوانین هردو در مقام وکالت نمیباشند . اما باید به این نکته حتما توجه داشت که وقتی این افراد میخواهند توسط شرکت مورد نظر مامور بررسی و دفاع مالیاتی و یا اظهارنامه مالیاتی در مراجه مربوطه رسیدگی کند ، از طرف شرکت به این اشخاص وکالت داده میشود. حسابدار فردی میباشد که مکلف به ثبت، محاسبه و تهیه صورت های مالی و فعالیت ها ی یک شرکت است. حسابدار مسئول درست کردن هزینه ها و سایر مسائل مالی شرکت نمیباشد، اما وکیل مالیاتی شرکت مسئولیت تضمین سلامت صورت ها و حساب های مالی شرکت را بر عهده دارد.

وکیل مالیاتی باید در زمان های حیاتی، مشاوره های درست به شرکت بدهد تا شرکت را از محکوم شدن به فرار مالیاتی در امان نگه دارد و جرایم مالیاتی نجات داده و در عین پرداخت به موقع مالیات، کم ترین میزان را با استفاده از معافیت ها و آیین نامه و بخشنامه ها برای شرکت محاسبه کند. بنابراین وظایف وکیل و مشاور مالیاتی خیلی بیشتر و حساس تر یک حساب دار میباشد.

به چه دلیل به وکیل مالیاتی ، مشاور مالیاتی هم گفته میشود ؟

مشاوران مالیاتی از لحاظ حقوقی درجه وکالت ندارند اما در روند پرونده های مالیاتی با دریافت وکالت نامه از طرف اشخاص موظف به رسیدگی و همچنین دفاع از اظهارنامه مالیاتی اشخاصدر مراجع مربوط به اختلافات مالیاتی خواهند بود . در طرف دیگر وکیل مالیاتی با اشراف و تسلط بر قوانین و مقررات و همینطور ایین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی و دانش بر استانداردهای مالی معین شده از طرف سازمان حسابرسی به دفاع از اظهارنامه مالیاتی اشخاص خواهد پرداخت ؛ در انتها با نظر به فعالیت ها و کارهای انجام شده از سوی مشاور مالیاتی در روند دادرسی مالیاتی و حقوقی به وی وکیل مالیاتی هم گفته میشود .

چه تفاوتی بین حسابدارو وکیل مالیاتی وجود دارد؟

حسابدار فردی میباشد که مکلف به ثبت، محاسبه و تهیه صورت های مالی و فعالیت ها ی یک شرکت است. حسابدار مسئول درست کردن هزینه ها و سایر مسائل مالی شرکت نمیباشد، اما وکیل مالیاتی شرکت مسئولیت تضمین سلامت صورت ها و حساب های مالی شرکت را بر عهده دارد. وکیل مالیاتی باید در زمان های حیاتی، مشاوره های درست به شرکت بدهد تا شرکت را از محکوم شدن به فرار مالیاتی در امان نگه دارد و جرایم مالیاتی نجات داده و در عین پرداخت به موقع مالیات، کم ترین میزان را با استفاده از معافیت ها و آیین نامه و بخشنامه ها برای شرکت محاسبه کند. بنابراین وظایف وکیل و مشاور مالیاتی خیلی بیشتر و حساس تر یک حساب دار میباشد.

انواع تخصص وکیل مالیاتی

با تخصصی شدن علم حسابداری و مالیاتی وظایف وکلای مالیاتی هم مجزا گردیده است و وکلای مالیاتی همانند وکلای حقوقی در مسائل مختلف شرکتها بصورت تفکیک شده ارائه خدمات می نمایند.

وکیل مالیاتی عملکرد

یک وکیل مالیاتی عملکرد متخصص در امور بهای تمام شده و موارد اظهارنامه سالیانه است و از لحاظ تئوری دارای تسلط زیادی به قانون مالیات های مستقیم دارد که در موضوع وکلات مالیاتی مهم ترین وکیل عنوان می شود.

وکیل مالیاتی لایحه

وکیل لایحه همانطور که از نامش مشهود است متخصص در خصوص لایحه نویسی و مکاتبات می باشد که تخصص این افراد هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، در حالی که خیلی از مدیران نقش چنین وکلایی را کم اهمیت تلقی می نمایید اما باید خدمتتان عرض کنیم در برخی موارد که کار دفاع مالیاتی شرکت به شورای عالی مالیاتی یا هئیت 251 مکرر و دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود نقش آنها بسیار با اهمیت می باشد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا