کسب و کار محلیمجله اجتماعی

معیارهای تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال – جوانب مثبت و منفی

بررسی معیارهای تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال + خرید ویلا در محمودآباد

1- ابعاد و اندازه‌های ویلا- مساحت ساخت ویلا- متراژ زمین ویلا

اولین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال را می‌توان به ابعاد و اندازه‌های ویلا نسبت داد. زمینی که ویلا روی آن ساخته شده است چند متر است؟ چه مقدار از مساحت زمین به ساخت ویلا اختصاص داده شده و چه مقدار به تعلق دارد؟ اگر یک مقایسه ساده میان ویلاهای شهرکی و ویلاهای مستقیم انجام دهید، به طور قطع مشخص است که ویلاهای شهرکی، متراژ کوچکتری دارند و در ابعاد و اندازه‌های محدودتر ساخته می‌شوند. دلیل آن هم کاملاً مشخص است.

ویلاهای شهرکی در زمین‌های شهرکی ساخته شده‌اند و تعداد بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ واحد ویلا می‌تواند در یک زمین شهرکی وجود داشته باشد. مدیریت متراژ کلی زمین برای ساخت تعداد زیادی ویلا شهرکی موجب شده است ابعاد و اندازه‌های این سبک از ویلاهای شمال، کوچکتر باشد. بر خلاف حالت فوق، ویلاهای مستقل، بزرگ‌تر و جادارتر هستند و در زمین‌های وسیع‌تر ساخته می‌شوند. متراژ ساخت ویلاهای مستقل بسیار بیشتر است، بنابراین سبک زندگی متفاوتی را ارائه می‌کنند و همین عامل مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل است؛ چیزی که در نگاه اول نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

نکته‌‌ای که در خرید ویلا در محمودآباد شهرکی در شمال وجود دارد این است که این ویلاها محدودیت‌هایی را  ایجاد می‌کنند. به طور قطع امکان ساخت و ساز بیشتر در ویلاهای شهرکی وجود ندارد، اما مالکان ویلاهای مستقل می‌توانند ساختمان ویلا را حتی محوطه سازی را مطابق با میل خود داشته باشد. در کلام کلی اگر به سبک زندگی شلوغ و پر رفت و آمد و هیجان‌انگیز علاقه دارید و متراژ وسیع‌تر را برای ویلا می‌پسندید، خرید ویلا ارزان در محمودآباد از نوع ویلاهای مستقل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اما اگر یک محیط دنج و آرام می‌خواهید تا در کنار طبیعت شمال، آرامش روزمره را به دست آورید، خرید ویلا شهرکی برای شما مناسب‌تر است.

2- هزینه‌های تعمیرات نگهداری و مراقبت از ویلاها

دومین مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال در نظر گرفتن هزینه‌های نگهداری و مراقبت از ویلا است. با یک نگاه ساده به شیوه‌های ساخت ویلاهای شهرکی و ویلاهای مستقل در شمال می‌توانید حدس بزنید که امکان دخل و تصرف در محوطه اطراف ویلا در کدام مدل بیشتر است. به طور قطع، صاحبان ویلاهای مستقل، مطابق میل خود می‌توانند محوطه سازی داشته باشند.

اگر حیاط ویلا محوطه بزرگی دارد، صاحب ویلا به راحتی می‌تواند گیاهان مورد علاقه خود را بکارد؛ چمن‌کاری کند و حتی از مبلمان فضای آزاد در حیاط استفاده کند. این مسئله در مورد ویلاهای شهرکی کمتر وجود دارد؛ مگر در موارد خاص و این یکی از مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال محسوب می‌شود.

افرادیکه در ویلاهای شهرکی زندگی می‌کنند، محوطه سبز، مسیرهای تردد عابرین پیاده و خودروها و فضای سبز را به طور اشتراکی در اختیار دارند؛ به این مفهوم که برای کل فضای یک شهرک بزرگ، محوطه سازی و طراحی فضای سبز انجام شده است. بنابراین هر خانواده به صورت مجزا نمی‌‌تواند فضای سبز ویلای خود را مطابق با میل خود طراحی کند. اگر ویلاهای شهرکی دارای حیاط نباشند، امکان استفاده از مبلمان فضای آزاد در بیرون از ویلا وجود ندارد. این محدودیت‌‌ها به عنوان تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل بیان می‌شود.

مسئولیت نگهداری و محوطه سازی و ویلاهای مستقل به عهده صاحبخانه است اما این مسئله برای ویلاهای شهرکی بر عهده نگهبان محوطه یا کارگران فضای سبز می‌باشد. خانواده‌هایی که در ویلاهای شهرکی زندگی می‌کنند، وظیفه مراقبت از گل‌ها گیاهان و درختان را ندارند. اگر شما به گل‌ها و گیاهان علاقه دارید و می‌خواهید به طور شخصی به باغبانی بپردازید، ویلاهای مستقل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این صورت هزینه‌های مُجزایی را برای این بخش باید در نظر بگیرید. شاید هم ترجیح می‌دهید یک باغبان استخدام کنید تا کار رسیدگی به فضای سبز ویلای شما را انجام دهد.

3- امنیت ویلا و حریم خصوصی

انواع ویلای شهرکی و ویلای مستقل امنیت بالایی دارند، اما اگر بخواهیم یک مقایسه میان این دو انجام دهیم، امنیت ویلاهای شهرکی بیشتر از ویلاهای خصوصی است. این را می‌توان مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال عنوان‌کرد. ویلاهای شهرکی در زمین‌های شهرکی ساخته می‌شوند که به شدت توسط نگهبان ۲۴ ساعت کنترل می‌شود.

معمولاً در ورودی ویلاهای شهرکی یک معبر عبور برای ساکنین شهرک وجود دارد که از مرکز نگهبان عبور می‌کند. ورود و خروج افراد متفرقه تنها با اطلاع نگهبان انجام می‌گیرد. برخی از شهرک‌‌ها کارت تردد برای ساکنان ویلا صادر می‌کند. اگر خانواده‌هایی که داخل ویلاهای شهرکی زندگی می‌کنند، تعدادی مهمان داشته باشند، افراد، تحت نظر نگهبان شهرک، وارد یا خارج می‌شوند. این مسئله امنیت ویلای شهرکی را بیشتر می‌کند و در نتیجه حریم خصوصی، همیشه حفظ می‌شود.

ویلاهای مستقل به عنوان یک ملک کامل ساخته می‌شوند؛ البته امنیت ویلاهای مستقل تامین شده است اما همانند ویلاهای شهرکی، نگهبانی ندارند. برای انواع ویلاهای لاکچری معمولاً دوربین‌های مدار بسته قرار داده می‌شود. اما برخی از ویلاهای کوچک‌تر، ممکن است این امکانات را نداشته باشند و صاحبان ویلا پس از خرید ملک، سیستم امنیتی ساختمان را تقویت می‌کند. هم ویلاهای مستقل و هم ویلاهای شهرکی می‌‌توانند مجهز به درب‌های ضد سرقت باشند. این مسئله به نحوه ساخت ویلا بستگی دارد. حریم خصوصی، مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل است.

4- موقعیت جغرافیایی ویلا

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال، موقعیت جغرافیایی ویلا است. معمولاً ویلاهای شهرکی در زمین‌‌هایی ساخته می‌شود که به مراکز شهری نزدیک تر باشند. برای ویلاهای شهرکی در نزدیکی ساحل این مسئله اهمیت دارد. اگر چه در داخل ویلاهای شهرکی، امکانات رفاهی ساخته شده است اما زمین‌های شهرکی در نزدیکی مراکز خرید و مراکز تفریحی و سرگرمی شهر ساخته شده‌اند. خرید ویلا شهرکی می‌تواند مقرون به صرفه باشد و دسترسی به امکانات بیشتر را فراهم کنند.

این مسئله درباره ویلاهای مستقل اندکی متفاوت است. ویلاهای مستقل در مازندران در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوتی ساخته می‌شوند. زمین ویلا می‌تواند در حومه شهر باشد یا حتی از مرکز شهر بسیار فاصله داشته باشد. در نتیجه اگر این ویلاها را خریداری کنید، برای دسترسی به امکانات شهری باید مسافت مشخصی را طی کنید. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی زندگی در ویلا داشته باشید، خرید ویلا شهرکی را پیشنهاد می‌کنیم اما ویلاهای مستقل، آزادی عمل بیشتر را برای شما خواهند داشت.

5- ارزیابی هزینه‌ها

زندگی در ویلاهای مستقل، گران‌تر از زندگی در ویلای شهرکی است. این مهم‌ترین تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال محسوب می‌شود. خرید ویلای مستقل شما را به سبک زندگی لاکچری معرفی می‌کند و خرید ویلای شهرکی یک محیط امن و آرامش‌بخش را برای شما فراهم می‌آورد. مشخص کنید که به کدام یک از انواع سبک زندگی علاقه‌مند هستید. ترجیح می‌دهید رفت و آمد شما محدود باشد و کارهای روزمره را در آرامش بیشتری انجام دهید یا ترجیح می‌دهید مهمانان زیادی در ویلای شما رفت و آمد کنند؟ در هر صورت یا ویلاهای شهرکی را باید انتخاب کنید یا ویلای مستقل.

نکته مهم در ارزیابی هزینه‌های زندگی در ویلای مستقل و ویلای شهرکی این است که برای ویلاهای شهرکی احتمال دارد که هزینه‌های نگهداری و شارژ برای کارگران فضای سبز و نگهبانی پرداخت کنید. این هزینه‌ها برای ویلاهای مستقل شامل هزینه‌های ماهانه آب و برق، تلفن، گاز و هزینه عوارض است. در هر صورت، هر دو مدل ویلا، جوانب مثبت و منفی دارد. هزینه‌های زندگی در ویلا، نگران کننده نیستند، اما نیاز به کنترل و مدیریت دارند.

یک راهنمای گام به گام برای خرید ویلا مستقل در شمال

مرحله اول: تعیین بودجه خرید ویلا

به عنوان اولین قدم برای خرید ویلا مستقل در شمال هر خریدار باید منابع مالی را بررسی کند. خرید یک ویلای جدید نیاز به چند صد میلیون تومان تا چند میلیارد تومان بودجه مالی دارد. بسته به این که ویلایی که انتخاب می‌کنید در کدام شهرهای مازندران قرار گرفته است، ویلای ساحلی است یا ویلای جنگلی، قیمت خرید متفاوت است.

اگر به خرید ویلا لاکچری در شمال فکر می‌کنید باید بدانید که قیمت کلی این مدل ویلاها در مقیاس “میلیارد تومان” می‌باشد.قیمت خرید ویلا مستقل در شمال برای ویلاهایی که نمای آن‌ها رو به جنگل یا کوهستان است و در حاشیه شهرها ساخته شده‌اند در مقایسه با ویلاهایی که نزدیک دریا هستند، ارزانتر می‌باشند. این دسته از ویلاها بهترین گزینه برای خرید ویلا ارزان در شمال هستند.

در اولین قدم که با عنوان تعیین بودجه خرید ویلا مشخص کرده ایم شاید لازم باشد مبلغی را به عنوان وام خرید دریافت کنید. دریافت وام برای خرید ویلا کاملاً به شرایط مالی و توان بازپرداختی شما بستگی دارد. بهتر است از هزینه‌های اضافی خودداری کنید. تا آنجا که ممکن است تمام توان مالی خود را  برای خرید یک ویلای مستقل ارزیابی کنید. بدون در نظر گرفتن جزئیات مالی نباید به دنبال معاملات املاک برای خرید ویلا مستقل در شمال باشید. با یک نگاه ساده به قیمت‌ها به راحتی متوجه این مسئله خواهید شد.

مرحله دوم: پیدا کردن یک مشاور املاک با تجربه

در مرحله دوم برای خرید ویلا مستقل در شمال باید یک فرد با تجربه در کنار شما باشد تا منطقه را به شما معرفی کند و ویلاهایی را پیشنهاد دهد که هماهنگ با پول اولیه شما است. مشاور املاک به نوعی نماینده خریدار محسوب می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا ویلاهای مناسب را پیدا کنند.

انجام معاملات بزرگ املاک و مستغلات بدون همکاری نماینده املاک و مشتری امکان‌پذیر نیست. شاید شما شخصاً ویلاهای مختلفی را در وب سایت‌های اینترنتی پیدا کنید که در مناطق مختلف برای فروش گذاشته شده است. هر کدام قیمت مشخصی دارند و امکانات آن هم معرفی شده اما اینکه شما بر چه اساس و معیاری آن‌ها را ارزیابی کنید، نیاز به تجربه کاری دارد.

بهترین مشاور املاک هم برای خرید ویلا مستقل و هم برای خرید ویلاهای شهرکی در هر منطقه، راهنمایی‌های مثبتی را مشتری خواهد کرد.

مرحله سوم: جمع‌آوری گزینه‌های خرید ویلا

تا زمانیکه به این مرحله برسید قطعاً با یک مشاور املاک صحبت کرده‌اید. در مرحله سوم، چندین گزینه برای خرید ویلا مستقل در شمال به شما پیشنهاد می‌شود. فرض کنید گزینه‌های شما به ارزش 5 میلیارد تومان یا خرید ویلا شهرکی به ارزش 60 میلیارد تومان یا خرید ویلا ارزان در شمال به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان می‌باشد. سایر گزینه‌ها نظیر خرید ویلا استخردار، خرید ویلا جنگلی  را هم در اختیار دارید.

از طرفی برای خرید ویلا مستقل در شمال، نوع دیگری دسته‌بندی خواهید داشت که براساس شهری که ویلا در آن ساخته شده معرفی می‌گردد. خرید ویلا در رویان، خرید ویلا در سرخرود، خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در نور و نوشهر، نمونه‌هایی از این گزینه‌ها هستند.

در تمام موارد فوق، بهتر است گزینه‌های خرید ویلا مستقل در شمال را در کنار یکدیگر فهرست کنید و برای بازدید از هرکدام آماده شوید. از نماینده املاک یا همان مشاور املاک بخواهید که یک ملاقات یا فرصت بازرسی از ویلا برای شما فراهم کند تا بتوانید موارد دلخواه خود را ارزیابی کنید. قبل از اینکه به مرحله بعدی وارد شوید فهرستی از آنچه در ویلا می‌خواهید داشته باشید هم تهیه کنید.

مرحله چهارم: بازدید از ساختمان ویلا

اکنون نوبت آن است که برای بازدید ساختمان ویلا اقدام کنید. برای خرید ویلا مستقل در شمال و بازدید ساختمان به همراه یک کارشناس ملک مشاور املاک وارد ساختمان شوید. بازرسی ویلا به معنای این است که شما در نگاه اول، معماری بیرونی را بررسی کنید؛ ، اندازه حیاط ویلا، نحوه ساخت نمای داخلی، طراحی بالکن و تراس و موقعیت قرارگیری آشپزخانه اتاق‌ها را هم بررسی نمایید.

برای خرید ویلای مستقل در شمال با ساختمان‌های دوبلکس یا ویلای تریبلکس هم برخورد خواهید کرد. در این ساختمان‌ها از تمام طبقات بازدید کنید.

گزینه دیگر هنگام بازرسی ساختمان ویلا، ارزیابی امکانات ساختمان است. سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی، دستگاه‌‌های تهویه، دستگاه‌های خنک کننده، درب و پنجره‌های ایمن، نوع طراحی ساختمان مطابق با استانداردهای کاهش انرژی، مصالحی که در ساختمان به کار رفته است، عوامل مهم دیگر هستند که هنگام بازرسی باید به آن‌ها توجه کنید.

برای خرید ویلا مستقل در شمال، زمانیکه در منطقه حاضر هستید به همسایگی ویلا دقت داشته باشید و بررسی کنید که آیا آن منطقه مسکونی است یا زمین‌های کشاورزی و صنعتی هم اطراف آن‌ها قرار دارند. مطمئن شوید که هیچ مشکلی در ساختمان ویلا وجود ندارد.

هنگام خرید ویلا مستقل در شمال با دو گزینه کلی مواجه هستید؛ یا ویلاها نوساز هستند یا ویلاها از نوع چند سال ساخت یا همان ویلاهای کلنگی محسوب می‌شوند. خرید ویلا نوساز در شمال، فوت و فن‌های خاص خود را دارد که در مقالات قبلی به آن اشاره کرده‌ایم. درباره خرید ویلا کلنگی و نکات ‌مهم هم مقاله تخصصی منتشر کرده‌ایم. با مطالعه این مطلب‌ها می‌توانید برای خرید یک ویلای مستقل راحت‌تر تصمیم بگیرید.

مرحله پنجم: انجام معاملات امن

پنجمین و آخرین مرحله برای خرید ویلا مستقل در شمال پس از سه مرحله فوق، انجام نهایی معامله است. تنظیم قولنامه، شرایط و قوانینی دارد که یک مشاور املاک به کلی به آن‌ها واقف است. مسائل حقوقی و امنیتی برای احراز هویت فروشنده ویلا را رعایت کنید. وضعیت سند ویلا را بررسی کنید و مطمئن شوید که این سند مشارکتی نیست یا جزء املاک ورثه ای محسوب نمی‌شود. تمام این موارد با یک استعلام ساده از شهرداری قابل دستیابی هستند.

برای معامله ویلاهایی که تکلیف سند آن‌ها مشخص نیست یا جزء املاک وقفی و ارثی محسوب می‌‌شوند، حساسیت بیشتری به خرج دهید. اگر ویلا جزء آن دسته از املاکی است که سند مشارکتی دارد و باید چند شریک هنگام معامله حاضر شوند دقت داشته باشید که تمام شرکا حاضر باشند. حتی اگر پای وکالتنامه در میان باشد، این وکالتنامه باید قانونی بوده و در دفتر ثبت اسناد به ثبت رسیده باشد. تمام این نکات برای انجام معامله امن در خرید ویلا مستقل در شمال ضرورت دارند.

سخن پایانی

خرید ویلا مستقل در شمال یک گزینه پرطرفدار در میان اکثر مشتریان است. خانواده‌ها به زندگی در کنار ساحل دریا بسیار علاقه‌مند هستند. متقاضیان مهاجرت به شمال هم در چند ماه اخیر رو به افزایش گذاشته است. طبیعت بکر مازندران به همراه آب و هوای دلپذیر این منطقه موجب شده تا مشتریان خرید ویلا، روز به روز بیشتر شوند. گزینه‌های خرید ویلا استخردار و خرید ویلا لاکچری در کنار خرید ویلا ارزان قیمت در شمال هنوز هم پرطرفدار هستند. هر دو گزینه مشتریان خاص خود را دارند. اینکه کدام یک از ویلاها متناسب برای کدام مشتری است، مسئله‌ای است که با یک مشاوره ساده حل می‌شود.

اگر قصد خرید ویلا مستقل در شمال را دارید به تمام گزینه‌ها فکر کنید، توانایی مالی خود را بررسی کرده و سپس با مشاوران املاک اول خونه در این باره گفتگو کنید. بهترین خدمات برای معرفی ویلا در این مجموعه تخصصی به شما ارائه می‌شود و حتی می‌توانید یک ویدیوی معرفی از ویلاهای مورد نظر را از کارشناسان اول خونه دریافت کنید. تجربه و تخصص برای انجام معاملات امن و جلب رضایت مشتری، تمام آن چیزی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا