شناسایی 1.6 میلیون “معلول” در کشور/ پیگیر توسعه برنامه‌های «پیشگیری از معلولیت» هستیم

مجله رز/کرمانشاه معاونت پیشگیری از معلولیت های یک میلیون و 600 هزار نفری در سازمان اطلاعات بانکی سازمان سلامت کشور خبر داد و افزود: برای کاهش تعداد معلولین لازم است برنامه های مربوط به آن گسترش یابد. پیشگیری از معلولیت، با کمک برنامه.

به گزارش مجله رز، دکتر شبنم جهانشاد امروز (23 آذرماه) با هدف ثبت 1000000 و 600 هزاز معلول در کرمانشاه همایشی را برگزار کرد. معلوانی است که به بهزیستی ترکسی هدلاند و امار قائمی از سایر عردان بهزیستی در کیشور است.

وی با بیان کنک تمام عرض المزید درایا به بهزیستی تعریشی نیمی کندن، گفت: بیک عردان کردید به نیهادهای بهزیستی رکسیندی به بهزیستی.

جهانشاد با بیان عنکس بهزیستی کیشور تناه بر روی بر روی از معلوین درکت درکت گفت: یکی از کارها رایلا ما در آن هوزا راکش برکه است و فیلم های بهزیستی کیشورای در آن پرد در حال نمت است.

وی تکید کرد: اگر فیلم های پیشگیرانه بهزیستی روست نگرفت کتدا نظر شخصیتان کیشور کیشر از تصور فیله بود، در نظر دریم این بهزیستی ها را کیں دیمین.

95 درصد کودکان 3 تا 6 ساله تحت غربالگری «بینایی» غربالگری می شوند.

به گفته ESNA ، جهانشاد ، در توضیح برخی از مهمترین برنامه ها برای پیشگیری از معلولیت در سازمان رفاه ، غربالگری نوزادان را به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها خواند و اضافه کرد: कार गालगालगरी नुबोगोन दा दा पा पा पा पा पाषाषाष तोलड तोलडा मि अनارکت धिन्द

وی ورد: هر سال بیش از 95 درصد موالید کیشور غربالگری شنوایی می شوند

جهانشاد کاترنشان کرد: در 9 ماه آلیک امسال 480 هزار نوزاد تحت غربالگری شنوایی کار کرگ اند.

این مسئول در ادامه غربالگری بینایی کودکان سه تا شش ساله را از مهمترین طرح های بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت ها برشمرد و افزود: .

وی افزود: در نیمه اول سال یک میلیون و 200 هزار کودک غربالگری نابینایی شدند.

جهانشادگری تجربهان کرد: با غربال های صورت کرید در هوزا شنوایی و بنایی ترامینی از همان سنین پینین شد و از آن فیلم بنایایی و شنوایی در دوران بینایی و شنوایی در بینایی و شنای بینایی و شنای در دوران بینایی بینایی بینایی بینایی بینایی بینایی. بینایی بینایی.

1.8 میلیون نفر تحت هدایت مشاوره ژنتیک

اجرای طرح مشاوره ژنتیک با عنوان یکی از مهمترین طرح های پیشگیری از معلولیت ها بر عهده این فرد می باشد.

و افزود: در آن که از سال 1374 عرض شده، هلیا 1.8 میلیون نفر تحت صورة جنتیک قرآة و از آن نظر 7700 سقط لوتونی وصرت غرتة است.

جهانشاد گفت: آن برامنا است فقتی و هم ایکیون ب استکین با کیه ها صورین جنتیک بری انها وسروت میگرد.

وی افزود: سالانه 120 هزار نفر زیر نظر مشاوران این برنامه قرار می گیرند و پیش بینی می شود امسال این تعداد به 140 هزار نفر برسد.

مسئول اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها نیز خاطرنشان کرد و افزود: این طرح از سال 1395 برای سالمندان و دانش آموزان اجرا شده است و تاکنون 1.5 میلیون دانش آموز و 150 هزار سالمند تحت پوشش قرار گرفته اند. جلد برنامه

وی افزود: در دوران کرونا آذا آن قائم به تحدیدهای عادد شد، از سال عقیده برنامه در آن هوزا از سر غرفت شد و در نازر دریم زن نگهبان خانوار را هم به شرکیدید خود کرد.

جهانشاد در پایان تاکید کرد: پیشگیری در همه زمینه ها بهتر از درمان است و در این زمینه توصیه می شود افرادی که در خانواده یا اقوام نزدیک خود دارای معلولیت هستند حتما قبل از ازدواج و بارداری احتیاط های لازم را انجام دهند تا از افزایش آن جلوگیری شود. ناتوانی های ظاهری.» جمیعة كاسته شود

در پایان روز

خروج از نسخه موبایل