مجله هنر و فرهنگ

آکادمی اسکار از ۳۹۸ عضو جدید برای سال ۲۰۲۴ دعوت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آستین باتلر، که هوی کوان، کیکی پالمر از جمله ۳۹۸ هنرمند و متخصص عرصه هنر هستند که از سوی آکادمی علوم و هنر‌های تصاویر متحرک دعوت شده‌اند تا به عضویت آن درآیند.

اگر همه دعوت‌شدگان امسال عضویت را بپذیرند، تعداد اعضای آکادمی به ۱۰۸۱۷ نفر می‌رسد. سال پیش تعداد اعضای آکادمی ۱۰۶۶۵ نفر بود که ۹۳۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن بودند و به دلایل مختلف از جمله فوت، بازنشستگی و انتقال به وضعیت ممتاز از دور رای دادن خارج شده بودند.

امسال ۴۰ درصد دعوت شدگان را زنان تشکیل می‌دهند، ۳۴ درصد از جوامع قومی / نژادی متفاوت و ۵۲ درصد از ۵۱ کشور و منطقه خارج از آمریکا انتخاب شده‌اند.

در میان مدعوین، شماری را نامزد‌های اسکار تشکیل داده‌اند که آستین باتلر بازیگر «الویس»، پل مسکال بازیگر «افترسان»، استفانی هسو بازیگر «همه چیز همه جا به یک‌باره» و کری کاندون بازیگر «بنشی‌های اینشرین» از جمله آن‌ها هستند.

در این فهرست همچنین بسیاری از برندگان نود و پنجمین دوره اسکار هم جای دارند که کی هوی کوان برنده نقش مکمل برای «همه چیز همه جا به یک‌باره»، جیمز فرند فیلمبردار «در جبهه غرب خبری نیست» و ام. ام. کراوانی آهنگساز و ترانه‌سرای فیلم «RRR» از آن جمله‌اند. ۲ بازیگر اصلی «RRR» یعنی رام چاران و ان. تی راما رائو جونیور همراه طراح تولید فیلم سابو سیریل و فیلمبردار آن سنتیل کومار هم در این فهرست جای دارند.

در بخش فیلم کوتاه و انیمیشن بلند نیز مهیار ابوسعیدی برای «قرمزشدن» و «شگفت‌انگیزان ۲»، مارک گوستافسون برای «پینوکیو گیلرمو دل تورو» و «آقای روباه شگفت‌انگیز»، سیروس نشواد کارگردان ایرانی-لوکزامبورگی سازنده فیلم کوتاه «چمدان قرمز» نامزد اسکار ۲۰۲۳ و در بخش صدا انسیه ملکی برای طراحی صدای «بانو» و «عامه‌پسند» در فهرست دعوت شدگان جای دارند.

زر امیرابراهیمی بازیگر «عنکبوت مقدس»، رائول کاستیو از فیلم «بازرسی» و رزا سالازار از «آلیتا: فرشته نبرد» هم به اسکار دعوت شده‌اند.

کارگردان جوزف کوشینسکی سازنده «تاپ گان: ماوریک»، نویسنده نوبلیست و فیلمنامه‌نویس فیلم «زندگی» کازوئو‌ای شی گورو و شارلوت ولز سازنده «افترسان» و چهره‌های برجسته مدیریتی مانند کلی دالتون از نتفلیکس و آنتونیو گیمنز-پالازون از سونی پیکچرز و دیوید زاسلاو مدیرعامل برادران وارنر و بلا باجاریا از نتفلیکس هم به اسکار دعوت شده‌اند.

بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی و جانت یانگ، رییس آکادمی در این باره گفتند: آکادمی مفتخر است که از این هنرمندان و متخصصان برای عضویت دعوت می‌کند؛ آن‌ها استعداد‌های جهانی فوق‌العاده‌ای در سراسر رشته‌های سینمایی هستند و تأثیری حیاتی بر هنر و علوم فیلم‌های سینمایی و طرفداران فیلم در سراسر جهان داشته‌اند.

در ۴ شاخه بیشتر از زنان برای عضویت دعوت شده تا مردان که شامل مدیران بازیگران، طراحان لباس، آرایشگران و آرایشگران و بازاریابی و روابط عمومی است. در شاخه‌های بازیگران و کارگردانان بیشتر نامزد‌ها از جوامع قومی و نژادی متفاوت انتخاب شده‌اند.

۸ فیلمساز به شاخه‌های مختلف دعوت شده‌اند: دنیل کوان و دنیل شاینرت کارگردان‌های «همه چیز همه‌جا یک‌باره»، کولم بایراد سازنده «دختر آرام»، ادوارد برگر کارگردان «در جبهه غرب خبری نیست»، آنتونیو کامپوس سازنده «شیطان همیشه»، لوکاس دونت سازنده «نزدیک»، آنا کاتز سازنده «سگی که ساکت نمی‌ماند» و سانتیاگو میتره کارگردان «آرژانتین، ۱۹۸۵».

در سال ۲۰۲۲ اسکار از ۳۹۷ عضو جدید دعوت کرده بود.

با اضافه شدن این اعضای جدید، آکادمی متشکل از ۳۴ درصد زن، ۱۸ درصد از جوامع متفاوت و ۲۰ درصد از خارج از آمریکا خواهد بود.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار، قرار است در ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار شود.

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا