مجله حوادث

سرانجام استخدام ۱۲ هزار پرستار به کجا رسید؟

آفتاب‌‌نیوز :

عباس عبادی در خصوص آخرین اخبار از استخدام پرستاران، گفت: ظرفیتی که سازمان امور اداری و استخدامی برای استخدام‌های وزارت بهداشت در سال جاری در نظر گرفته است برای همه گروه‌های حوزه سلامت ۲۵ هزار نفر بود که عموما بین ۴۵ تا ۵۰ درصد سهمیه حوزه پرستاری است که تقریبا ۱۲ هزار نفر پرستار جذب خواهیم کرد.

وی افزود: از تعداد یاد شده نزدیک به ۹۰۰۰ نفر کارشناس پرستاری در حوزه درمان هستند و مابقی در سایر حوزه‌ها مانند پیش‌بیمارستانی، بهداشت و… جذب خواهند شد.

او در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، توضیح داد: در سنوات گذشته پس از اخذ مجوز‌های لازم، مسئولیت برگزاری آزمون با وزارت بهداشت بود اما، امسال سازمان امور استخدامی هم ورود کرده است و علی‌رغم اینکه قرار بود آزمون تیر یا مردادماه برگزار شود به دلیل لزوم هماهنگی‌های بین دستگاهی با بروز تاخیر در برگزاری آزمون مواجه شده‌ایم.

عبادی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون، پرستاران وارد فرآیند گزینش می‌شوند که ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد و امیدواریم تا پیش از روز پرستار این فرایند‌ها انجام شود تا شرمنده همکاران نشویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین کشوری پرستار به تخت ۰.۹۵ است، تصریح کرد: در برخی مناطق این عدد از ۰.۶ تا ۱.۲ متغیر است؛ اما استاندارد ما ۱.۸ است که فاصله قابل توجهی با تعداد موجود دارد.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا