مجله حوادث

زورگیری‌های خشن از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

آفتاب‌‌نیوز :

اعضای باند مخوف دزدان خون ریز که با مجروح کردن رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، خودرو و اموال آن ها را می‌ربودند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری خواجه ربیع مشهد دستگیر شدند که یکی از اعضای باند 2 روز قبل از زندان آزاد شده بود.

به گزارش روزنامه خراسان، فرمانده انتظامی مشهد عصر روز گذشته دقایقی بعد از دستگیری آخرین عضو این باند خطرناک به تشریح ماجرای «دزدان خون ریز» پرداخت و گفت: به دنبال وقوع چند فقره زورگیری‌های ترسناک از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که به مجروح شدن رانندگان انجامید، بلافاصله دستورات ویژه‌ای با تاکید سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (رئیس پلیس  خراسان رضوی) به همه مراکز انتظامی و پلیس‌های تخصصی صادر شد تا ماجرای زورگیری «دزدان خون ریز» را با بهره‌گیری از توان پلیسی و امکانات فنی پیگیری کنند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع بی درنگ گروه‌های تخصصی از عوامل انتظامی با تقویت گشت‌های نامحسوس شبانه به رصدهای اطلاعاتی پرداختند که در این میان گروهی از افسران زبده دایره تجسس کلانتری خواجه ربیع به فرماندهی مستقیم سرهنگ روح ا… شجاعی (رئیس کلانتری) تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی را با توجه به محیط جغرافیایی جرم و فرضیه تردد مکانی دزدان خودرو آغاز کردند.

مقام ارشد انتظامی مشهد اضافه کرد:آنان با جمع‌بندی نظرات کارشناسی به سرنخ‌هایی دست یافتند که فرضیه ردزنی های «دزدان خون ریز» در منطقه شمال و شمال غربی مشهدراتقویت می‌کرد بنابراین عوامل انتظامی در 2 شاخه اطلاعاتی و عملیاتی به گشت زنی‌های نامحسوس شبانه در محل‌های احتمالی تردد سارقان ادامه دادند تا این که ساعت ۴ بامداد روز گذشته ناگهان با یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ در خیابان ابوطالب ۵۷ روبه رو شدند که به طرز مشکوکی در حاشیه خیابان متوقف شده بود و راننده تلاش می‌کرد تا خودرو را روشن کند. کلیددار امنیت مشهد خاطرنشان کرد: همین موضوع ظن افسران تجسس را برانگیخت و آن ها بلافاصله آرایش عملیاتی به خود گرفتند و به طور نامحسوس در اطراف خودروی پژو پارس مستقر شدند تا در صورت فرار احتمالی راننده به عملیات تعقیب و گریز بپردازند اما هنوز مرد ۴۰ ساله سرگرم روشن کردن خودرو با سوئیچ شکسته بود که ناگهان خودرو را در محاصره افسران پلیس دید.  وقتی سرگروه عملیاتی از مرد جوان مدارک خود را درخواست کرد وی مدعی شد خودرو متعلق به یکی از دوستانش است که الان حضور ندارد!

سرهنگ نگهبان با اشاره به هوشیاری عوامل انتظامی در شناسایی مجرمان تاکید کرد: افسران کارآزموده که از رفتار و گفتار نامتعارف مرد ۴۰ ساله متوجه ماجرای سرقت شده بودند، با طرح چند سوال تخصصی وی را در تنگنای مخمصه داستان سرایی‌های ساختگی قراردادند و از سوی دیگر با استعلام از مرکز فرماندهی دریافتند که خودروی پژو پارس شب قبل از بولوار رضا در منطقه احمدآباد زورگیری شده است.

وی تصریح کرد: با این استعلام احتمال شکار «دزدان خون ریز» قوت گرفت و دقایقی بعد با تحقیقات میدانی دقیق‌تر مشخص شد که مالک پژو پارس سرقتی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بوده که توسط «دزدان خون ریز» مجروح شده است.

 سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: دیگر همه چیز لو رفته بود و نیروهای انتظامی که با دزدان مخوف روبه رو شده بودند بلافاصله مرد ۴۰ ساله را که «شهاب – ق» نام دارد در حالی به مقر انتظامی هدایت کردند که از وی یک دستگاه گوشی تلفن سرقتی نیز کشف شد.

 وی افزود: بررسی های پلیس نشان داد که زورگیران هنگام سرقت شبانه خودروی پژو پارس 3 نفر بوده‌اند که در پوشش مسافر و با استفاده از سیم کارت سرقتی، تاکسی اینترنتی درخواست کرده‌اند اما آن ها با قرار دادن باتوم زیر گلوی راننده، تیغه خنجر را نیز در دست وی فرو برده‌اند و بدین ترتیب با ایجاد رعب و وحشت شبانه، خودرو را به همراه دیگر اموال راننده سرقت کرده‌اند.

فرمانده ارشد مشهد همچنین به آغاز بازجویی‌های شبانه از عضو باند «دزدان خون ریز» اشاره کرد و ادامه داد: با اعترافات این متهم که 2 روز قبل از زندان آزاد شده بود بلافاصله عملیات دستگیری دیگر اعضای باند شروع شد و افسران دایره تجسس در سپیده دم روز گذشته با یک قرار صوری در خیابان ۲۰ متری بلال، یکی دیگر از اعضای باند را هنگامی به دام انداختند که وی با یک دستگاه پراید 132 به محل قرار آمد اما بررسی‌ها در همان مراحل اولیه عملیات نشان داد که خودروی پراید نیز به یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تعلق دارد که حدود یک هفته قبل با همین شگرد و مجروح شدن راننده آن سرقت شده است.

سرهنگ نگهبان خاطرنشان کرد: حالا دیگر مشخص بود که پلیس «دزدان خون ریز» را شکار کرده است.  بنابراین عملیات مذکور با دستورات قاطع قضایی از سوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه یافت و زن ومرد دیگری که در زور گیری های مخوف از رانندگان نقش داشتند درون یک پاتوق استعمال مواد مخدر به دام افتادند.

رئیس پلیس مشهد یادآور شد:با انتقال «محمد-ب» و«سعیده-د»به کلانتری خواجه ربیع و کشف3 گوشی سرقتی از اعضای این باند، بررسی های پلیس به شیوه فنی وتخصصی وارد مرحله جدیدی شد چرا که در بازرسی از مخفیگاه«دزدان خون ریز»2سوئیچ دیگر مربوط به خودروهای پژو کشف شده است که احتمال می رود زورگیری های دیگری توسط دزدان مذکور انجام شده باشد.

سرهنگ احمد نگهبان با تاکید بر این که کنکاش های فنی در دایره تجسس کلانتری همچنان ادامه دارد،تصریح کرد:هنوز تلاش ها برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این باند خطرناک با دستورات ویژه قضایی ادامه دارد.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا