مجله علمی و پزشکی

ویتامین‌هایی که اثرات آلودگی هوا را خنثی می‌کنند

به گزارش شفاف، یافته های بررسی ها نشان می دهد که آلودگی هوا در معرض طیف وسیعی از اثرات بر سیستم تنفسی و قلبی عروقی بوده و افزایش مرگ و میر با آن همراه است.

در حین تنفس، ذرات معلق در هوا وارد بدن شده و به سطح ریه ها می چسبند و به این ترتیب التهاب را در بدن تحریک می کنند و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن به ویژه آنتی اکسیدان های موجود در پوشش ریه می شوند. سرطان ناشی از این بیماری است. அக்குக்குக்க்கு இட்டின் வெயுத்து குக்க்கு முக்கு க்குக்க க்குக்க

باید توجاد کرد که می توانم با برکک معدود دیگیتی معلومی و بدن را در کارب آلایندها کرد.

துக்க்கு வெர்கு விட்டை E روغانها (غنيترين) مرومن آن فيتاميند كه با پختن از بين نميروند، ولي با سره كردن سرامتي ميشوند. از منابع روغن سویا، روغن سویا و روغن نباتی در آشپزی و پخت و پز استفاده می شود.

ویتامین C در میان و یک دیگه برای انتیй اکسیدانهای آست که میتواند بخ سیستم имне бедн کامپک کند. این ویتامین در سبزیجات و میوه های تازه وجود دارد و به گرما، نور و محیط های قلیایی بسیار حساس است. پرتقال و لیمو و پرتقال و توت فرنگی و سیب و خربزه و طالبی و انار و سبزی های سبز مانند مارچوبه و سبزی و انواع فلفل ها مانند فلفل و شلغم و پیاز.

بتاکاروتن نیز یکی از کاروتنوئیدها و پیش سازهای مهم ویتامین A است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و شامل میوه و فرآورده های زرد و نارنجی است که باید زیاد استفاده شود. برنگ بالای هویج کدو حلوای توجا فرنگی زرداآلو الو تالیبی موز انبه میشود

منیزیم باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند کادمیوم در هوای آلوده می شود مصرف آن به همه افراد توصیه می شود. منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت، بادام، گردو، پسته، آجیل و سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ، اسفناج، جعفری، کاهو، چغندر، غلات کامل و حبوبات مانند لوبیا و سویا. است. همچنین مراقب سبزی و آجیل گیاهان باشید و آلودگی هوا را در اولویت قرار دهید.

מהי، גרדו ו קרפה עשר בנקרן קינדין إن معداد عما 3 خوبي درادن كه ميتوناد در حفظ سلامت ريهها فاختر بشدن. باید توجه کرد بروکی مایه های روگنی که رسادر از اسیدهای کرب اوگ 3 استند، می تواند در کاهی تنگی نفس و عفدونی زیانبار کوں اولتااورده مفید باشد.

منبع: گزارشگر باشگاه جوآن

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا