مجله هنر و فرهنگ

اختلاف نظر در هیات مدیره را تکذیب نمی‌کنم/ به سازمان بازرسی تعهد داده‌ایم پولشویی انجام نشود

علیرضا خانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مجله رز، در خصوص دو اسپانسرباشگاه استقلال اظهار داشت: در جلسه هیات مدیره در خصوص اسپانسرها و شرایط آن و همچنین عملکرد مدیریت بعد از این جلسه صحبت کردیم.

وی در رابطه با شایعه کسری دو میلیاردی در بخش مالی باشگاه استقلال عنوان کرد: اینکه چنین مبلغی گم شده باشد و کسری با این مبلغ اتفاق افتاده باشد را من نشنیده‌ام.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اختلافات اعضای هیئت مدیره استقلال گفت: اختلاف نظر همه جا هست و نمی‌خواهم تکذیب کنم. در هیئت مدیره اختلاف نظرات را مطرح می‌کنیم و به نتیجه خواهیم رسید. یک وزیر را هم بخواهند استیضاح کنند به مجلس می‌برند و از او سوال می‌کنند که یا پاسخ می‌دهد و یا نمی‌دهد!

خانی در واکنش به فایل صوتی منتشر شده از علی خطیر اشاره کرد: من هم از طریق شبکه‌های مجازی متوجه این اتفاق شدم. اینکه گفته شده روی هوادار بالا بیایند حرف درستی نبود و من مخالف این مسئله هستم. برای من مشخص نیست این فایل منقطع است یا خیر، ولی با توجه به فایل موجود، شنیده‌ها خوب نیستند.

وی در مورد پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال تصریح کرد: ده درصد از مطالبات بازیکنان از سال جاری را پرداخت کرده‌ایم. بخشی از معوقات سال قبل را هم مرداد پرداخت کردیم. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در ماه آینده مجددا بخشی از مطالبات سال قبل‌شان را پرداخت کنیم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که «آیا نکونام از شرایط تیم و باشگاه رضایت دارد؟» گفت: یک هفته از آشتی و حل اختلافات گذشته است. صحبت‌ها انجام شده و اختلافات مطرح شده‌اند، ایشان کارشان را ادامه می‌دهند و این طرف هم مدیریت کارها را پیش می‌برد. فعلا خدا را شکر در این هفته‌ها اختلاف نظری وجود نداشته و امیدوارم تا آخر هم همینطور باشد.

خانی در خصوص عملکردش در هیئت مدیره و شایعه برکناری‌اش گفت: این شبهه همیشه وجود دارد که من چون در بخش مالی فعالیت می‌کنم یعنی باید پول بیاورم. نه اینطور نیست. حوزه تخصصی من مالی است یعنی منابعی که وارد باشگاه می‌شود چطور استفاده شود، ضوابط قانونی‌اش رعایت شود، مدیریت مصارف شود، صورت‌های مالی تهیه شود، در کدال بارگذاری شود همچنین بحث های مالیاتی، بیمه و مسائلی که مربوط به حوزه حسابداری است که مجموعه این موارد را مالی می گویند. تخصص من آوردن منابع مالی برای باشگاه نیست! وظیفه من شفاف‌سازی مالی است و اینکه چیزی خارج از ضوابط پرداخت نشود، بحث‌های پولشویی، حاکمیتی شرکتی، قانون تجارت و مالیات رعایت شود. حوزه تخصصی من این است و اگر در این حوزه از من خوب بگویند باید شک کنم! در این دو، سه ماهی که هستم باید ببینید انضباط مالی چطور انجام شده است، چیزی خارج از ضوابط پرداخت نمی‌شود و نخواهد شد. تمام منابعی که وارد باشگاه می شود ثبت می‌شود و همه چیز رعایت می‌شود و اینها خط کش ماست.

وی در رابطه با عدم حضور عضو متمول در هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: مخالف این هستم که یک پولدار را به باشگاه بیاوریم این باشگاه خودش پولدار است. این باشگاه سر قفلی و برند دارد و ما باید روی برندینگ کار کنیم. خیلی راحت می‌شود برای استقلال پولسازی کرد. باشگاه استقلال می‌تواند در حوزه های مختلف ورود کند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار مجله رز در رابطه با اینکه چرا از برند باشگاه استقلال درآمدزایی مناسب نمی‌شود، گفت: بروید و ریشه یابی کنید. من می‌دانم اما نمی‌توانم الان در مورد آن صحبتی کنم. می‌دانم مشکل کجاست و چگونه می‌شود آن را حل کرد راهکارش هم موجود است. باید اول اختلاف نظرات را حل کنیم موضوعات را مشخص کنیم، خط‌کش‌ها را تعیین کنیم، بر مبنای آن تفویض اختیار کنیم و کارها با توجه به آن چیزی که در هیئت مدیره مصوب می‌شود اجرا شود. کار سلیقه‌ای و خارج از ضوابط و اصول ممنوع است. نمی‌خواهم مسائل را گردن مدیران قبلی بیندازم اما اگر کارها درست انجام می‌شد الان وضعیت ما این نبود که مشمول ماده ۱۴۱ شویم که زیان ما بیشتر از سرمایه ما باشد. این نشان می‌دهد یک جای کار اشتباه بوده است‌. ما یاد گرفته‌ایم یک بیس غلط می گذاریم و آن را به نحو احسن انجام می دهیم. ما نمی‌خواهیم کار درست را درست انجام دهیم مشکل ما این است.

خانی ادامه داد: هر عمل جراحی؛ خونریزی، درد، بی خوابی و از  این قبیل مشکلات دارد. اگر قرار است وارد میدان شویم و کاری انجام دهیم باید اینها را بپذیریم اما اگر قرار است راه غلطی که گذاشته‌اند را به نحو احسن انجام دهیم دوباره دو سال دیگر با اشخاص دیگر هم همین سوالات مطرح می‌شود و همین جواب‌های تکراری داده خواهد شد. ما باید کار درست را درست انجام دهیم. بگذارید ما بنا را درست بگذاریم از یک جایی باید کار درست انجام شود، از یک جا باید همه چیز شفاف باشد. ما به سازمان بازرسی تعهد داده‌ایم پولشویی انجام نشود و هر منابعی که به این باشگاه می آید ثبت شود، من یک ریال به باشگاه بیاید ثبت می‌کنم اینکه پنهان کاری شود از نظر من ممنوع و خلاف قوانین است. هر پولی هم بخواهیم پرداخت کنیم در چارچوب ضوابط  پرداخت می کنیم و باید تشریفات قانونی‌اش رعایت شود و این سرلوحه کار ماست.

وی در واکنش به این مسئله که سایر تیم‌ها به قوانین پایبند نیستند و این می‌تواند شرایط نابرابر برای استقلال ایجاد کند، گفت: ما به بقیه کار نداریم. تیم‌های دیگر رعایت نکرده‌اند و آسیبش را می بینند. وقتی این قانون را دیدم با توجه به اینکه خودم در کارهای نظارتی و کنترلی بوده‌ام از این قانون خوشم آمد و گفتم قانون خوبی است، از بریز و بپاش‌ها جلوگیری می‌کند، باعث می‌شود نظم و انضباط مالی در باشگاه بر پا شود، یک سقفی ایجاد شود که همه تابع آن سقف باشند و بتوان مسائل را با آن کنترل کرد. این قانون ایراداتی هم دارد چرا که قانون جدیدی است و وقتی اجرا می‌شود تازه مشکلاتش مشخص می شود، شاید پایلوت برای سال اول گذاشته‌اند و انشاا.. سال بعد نواقص و ایراداتش اصلاح می‌شود و نظام مندتر می‌شود. قانون خوبی است ولی قابلیت بازنگری دارد؛ قابلیت این را هم دارد که باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور که هواداران زیادی دارند و مطالبه اجتماعی دارند، شاخص‌ها و پارامترهای جدایی از بقیه داشته باشند. ‌به هر حال باید یک جایی جلوی بریز و بپاش‌ها گرفته می‌شد.

گفت‌وگو از سارا افشار

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا