تلویزیون شهری چیست و انواع آن کدامند؟

اصطلاحات مربوط به تلویزیون شهری چیست؟

از آنجایی که تبلیغات با تلویزیون شهری، تابلو های اعلانات، ویدئو وال ال ای دی، بیلبورد ها مستلزم پرداخت هزینه های هنگفتی می باشد بهتر از هر گونه اقدام به خرید یا اجاره و نصب این تبلیغات حتما تحقیقات لازم به عمل آورید یا حداقل با افرادی که فنی هستند و در این زمینه صاحب تجربه و اطلاعات هستند مشورت کنید.

در نظر داشته باشید که خرید و نصب شما نباید بر اساس مدل و قیمت تلویزیون باشد اینکه اطلاعات شما در حین هزینه تا چه اندازه است بسیار در مدیریت مالی شما کمک شایانی را خواهد داشت. در بسیاری از مواقع زمانی که شما در موتور های جستجو مشغول سرچ کردن اطلاعاتی در باره تلویزیون شهری یا نمایشگر شهری می شوید امکان اینکه شما را به سمتی که نباید بروید بکشاند بسیار زیاد است پس بهتر است اصلا در خرید خود عجله نکنید.

واژگان مربوط به تلویزیون شهری کدامند؟

  1. داخل سالن: به انگلیسی (indoor) هم خطاب می شود این واژه برای انواع تلویزیون های شهری بر اساس محل نصب آنها نامگذاری می شود به عنوان مثال اگر تلویزیونی را شما برای داخل یک سالن مانند استادیوم ها یا متروها نیاز دارید این واژه پرکاربردترین واژه برای انتخاب شماست.
  2. بیرون سالن: به انگلیسی (outdoor) هم خطاب می شود که دقیقا برعکس نوع قبل است برای زمانی که شما تلویزیون خود را برای محیط باز مانند اتوبان ها، چهار راه ها، بزرگراه ها نیاز دارید .
  3. دات پیچ: این واژه معروف را شما در زمان استفاده از هر نوع تابلو ها می توانید بشونید چرا که دقیقا به فاصله بین دو پیکسل را دات پیچ می گویند این قسمت در وضوع تصویر بسیار تاثیر می گذارد. در بیشتر مواقع این قسمت با حرف P نشان داده می شود و هرچه پایین تر باشد وضوح تصویر کمتر خواهد بود پس در هنگام خرید حتما به این موضوع دقت کنید. دات پیچ می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت خرید تلویزیون های شهری داشته باشد. و تولید کنندگان تلویزیون های شهری قطعا به این موضوع توجه بسیار زیادی دارند.
  4. ال ای دی: احتمالا این واژه را بارها و بارها در خرید های الکترونیکی خود شنیده اید بله در مورد تلویزیون های شهری هم این واژه فنی بسیار استفاده می شود . این واژه به معنی دیوود که همان پراکنندگی نور در رنگ های مختلف استفاده می شود.
  5. اس ام دی: این واژه کمتر به گوش شما رسیده است با این حال قسمتی از تلویزیون شهری به روز شده هستند که در تولید رنگ نقس به سزایی دارند و تقریبا همسطح با ماژول ساخته می شوند.
  6. پیکسل: این واژه را هم قطعا درمورد کامپیوترها و موبایل ها بسیار شنیده اید با این حال در تلویزیون های شهری به مجموعه ای از اس ام دی ها یا ال ای دی ها گفته می شود که در کنار هم قرار میگیرند.
  7. ماژول: قسمت مهمی از تلویزیون های شهری را تشکیل می دهد چراکه مجموعه ای از پیکسل ها را در کنار هم قرار میدهد. به همین دلیل نمایشگر به وسیله این ماژول ها ساخته می شود.
  8. کابینت: دقیقا وقتی چند ماژول در یک قاب فلزی مانند قرار می گیرند به آنها کابینت گفته می شود.
  9. برد کنترل: این قسمت در درون هر کابینت قرار می گیرند. درحقیقت پردازندگی یک سیستم را بر عهده دارد. و به دو شکل آفلاین و آنلاین استفاده می شود.
  10. منبع تغذیه: یک واژه مرسوم است در بین اغلب وسایل چراکه حتما باید جریان الکتریسیته باشد در بین ماژول ها تا تلویزیون شهری به درستی کار کنند.

کارکرد اجزا و قسمت های مختلف تلویزیون شهری به چه صورت است ؟

 کوچکترین بخش یک تلویزیون شهری ال ای دی آن است. این ال ای دی ها دارای سه رنگ اصلی آبی ، قرمز ، سبز هستند که با درکنار هم قرار گرفتن آنها پیکسل ها شکل می گیرد. درحقیقت فاصله بین پیکسل ها را دات پیچ می نامند که تمام آنها درون یک قالب فلزی به نام کابینت قرار می گیرند. کابین ها انواع مختلف و تعداد متفاوت دارند که سایز یک تلویزیون شهری را تشکیل می دهند هر چقدر تعداد این کابین ها بیشتر باشد سایز تلویزیون بزرگتر خواهد.

در نظر داشته باشید که خرید کردن هر چه قدر بزرگتر بودن یک تلویزیون شهری به عنوان بهترین بودن محسوب نمی شود بهتر است که قبل از خرید حتما با مشاوران و مهندسان مجرب این رسته گفتگویی داشته باشید.حال که با تلویزیون شهری آشنا شدیم، در تیتر بعدی به نکته های مهمی درباره این نمایشگر های غول پیکر اشاره می کنیم.

5 نکته کلیدی و مهم درباره تلویزیون شهری را یادآور شویم:

  1. ابعاد استاندارد تلویزیون شهری: همان طور که در بالا اشاره شد؛ استاندارد تلویزیون های شهری از یک متر در یک متر شروع می شوند. اما با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر است. از سویی دیگر؛ این تغییرات در قیمت آنها تاثیر مستقیم دارد چرا که پایه ها، ماژول، فونداسیون و موارد دیگر بر نصب شان موثر است. هر چقدر که ابعاد تلویزیون بزرگتر باشد به مراتب بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.
  2. سیستم خنک کننده: تلویزیون شهری هم مانند دیگر وسایل الکترونیک دارای یک سیستم خنک کننده می باشد که حتما در هنگام طراحی و تولید آن باید دقت کرد. به یاد داشته باشید که هر چقدر سیستم خنک باشد عمر آن طولانی تر خواهد بود و کمتر دچار مشکل فنی خواهد شد.
  3. پایه زیبا برای نصب : مهم ترین بخش یک تلویزیون شهری پایه آن است چرا که وزن کامل تلویزیون بر روی پایه قرار می گیرد. پس در نظر داشته باشید که پایه طراحی شده علاوه بر زیبایی حتما باید تحمل وزن سنگین تلویزیون را هم به دوش بکشد. همچنین هر چقدر پایه زیباتر باشد در جلب توجه مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
  4. اجزاء مناسب: قطعا اجزاء تشکیل دهند یک تلویزیون شهری می تواند در قیمت آن تاثیر مستقیم داشته باشد همچنین در کارایی ، عمر طولانی مدت آن هم بی اثر نخواهد بود. هنگام خرید یک تلویزیون شهری حتما به قسمت های اصلی آن که شامل ماژول، کابینت ها، پاور، مین برد، پوشش بدنه و موارد دیگر است، دقت لازم را داشته باشد.
  5. امنیت کامل تلویزیون شهری:متاسفانه حضور افراد سودجو و کسانی که از موقعیت خود سوء استفاده میکنند بسیار زیاد است پس ایمنی سخت افزاری و نرم افزاری از موارد مهمی است که حتما در هنگام خرید یا کرایه تلویزیون شهری باید دقت کرد. داشتن پلکان ایمن، نصب موارد امنیتی بر روی تلویزیون بسیار حائز اهمیت است.

طبقه بندی تلویزیون شهری بر چه اساسی می باشد؟

به طور کلی تلویزیون شهری از سه لحاظ مورد بررسی و تقسیم بندی قرار می گیرند:

  1. از لحاظ ساختار: در هر ماژول همان طور که گفتیم پیکسل هایی قرار دارد که در فاصله هایی معین و استاندارد از یکدیگر قرار دارند. وظیفه اصلی این پیکسل ها وضوح تصویر است. پیکسل ها از نظر ساختاری به دو دسته RGB( این نوع از پیکسل حاوی سه رنگ اصلی می باشند یعنی قرمز ، سبز و آبی ) و RGB2( این پیکسل ها هر کدامشان از دو رنگ مجزا تشکیل شده اند که در شرایطی خاص گاها قادر به انتخاب رنگ می باشند که این موضوع باعث افزایش وضوح تصویر می شود.
  2. از لحاظ کاربردی : این تلویزیون ها به دو دسته indoor و outdoor تقسیم بندی می شوند. اصولا تلویزیون های شهری Indoor مناسب برای استادیوم ها ، تالارها ، آمفی تئاتر ها ، سالن های مترو و غیره می باشند که فضاهایشان بسته است و نورآفتاب به صورت مستقیم بر روی آنها تابش ندارد چرا که قدرت آنها بسیار کم است. اصولا وضوح تصویر در آنها بسیار ضعیف است. با این حال در محیط بسته کار اصلی را انجام می دهند. تلویزیون های شهری از نوع outdoor بر عکس نوع قبلی دارای قدرت وضوح بیشتری است که معمولا بر سر چهارراه ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها و غیره نصب می شوند این نوع از تلویزیون ها در مقابل باران و آفتاب شدید هم مقاومت بالایی دارند.

مناسب ترین تلویزیون شهری برای تبلیغات کدام است ؟

همان طور که می دانید تولید کننده تلویزیون شهری، عمده کارشان تبلیغات است و این درحالی است که شرکت یا افراد باید متحمل هزینه هنگفتی برای تبلیغات شوند. گاها برخی از مشتریان اقدام به خرید دائم تلویزیون شهری می کنند اما بعضی اوقات هم می توان با کرایه کردن آنها برای مدتی مشخص تبلیغات خود را انجام داده و به کسب وکار خود رونق دهند. این کار هزینه کمتری برایشان بر می دارد. به همین دلیل اگر تلویزیون شهری مخصوص به هر پروژه ای متناسب با آن انتخاب و تولید شود تاثیر بسیار زیادی بر روی بینندگان خود دارد هر چقدر که تصویر آن وضوح بیشتری داشته باشد بهتر است.

3 نقش مهم تلویزیون شهری در تبلیغات :

  1. برندهای ناشناخته را معرفی می کند: اگر برند خاصی را تازه شروع به معرفی کردید بهترین روش برای تبلیغات و شناختن آن در بین مردم استفاده از تلویزیون  شهری است زمانی که تصاویر به صورت وضوح در اختیار مردم قرار می گیرند به راحتی در ذهن آنها جای گرفته و کنجکاو میشوند اینکه از چه تصاویر و فیلم هایی برای تبلیغات استفاده شود هنر زیبای شماست.
  2. مناسب برای هر نوع تبلیغات: اینکه تبلیغات شما چه نوع باشد مهم نیست هنری، تفریحی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و … مهم این است که در تایم مشخصی و در جایی مناسب این تصاویر واطلاعات به چشم بیننده برسد.
  3. در کسب و کارتان رونق می بخشد: احتمال هزینه هنگفت در این نوع از تبلیغات بسیار زیاد است با این برای کسانی که تازه شروع نکرده اند و سرمایه مناسب وکافی دارند بهترین پیشنهاد است تا در مواقعی خاص از این نوع تبلیغات استفاده کنند. چرا در پس آن هزینه مقدارزیادی سرمایه و سود نسیب تان خواهد شد.

ناگفته نماند که :

قیمت تلویزیون شهری بر اساس ابعاد و متریال و دات پیچ آن تعیین می گردد ، که نظر مشتری قیمت را تعیین میکند که چه سازی را مدنظر دارد.

نکات خرید تلویزیون شهری از تولید کننده تلویزیون شهری

  1. انتخاب مناسب برای اندازه تلویزیون شهری: در نظر داشته باشید که تلویزیون شهری حتما باید متناسب با فضای اطراف خود تعبیه سازی شود. بخصوص در مکان هایی که بیشتر در رفت و آمد هستند.
  2. فاصله های مناسب : به یاد داشته باشید که این تلویزیون ها باید با فاصله مناسب LED از یک دیگر در جایگاه خود تعبیه سازی شوند.
  3. نور مناسب و مورد نیاز : در نظر داشته باشید نوری که برای این تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است که متناسب با محیط اطرافش باشد. نه بسیار نورهای سنگین که چشم بیننده را اذیت کند و نه اینکه بسیار کم نور که بیننده به راحتی قادر به دیدن آن تصویرنباشد.

مزایای تلویزیون شهری چیست؟

  1. مصرف برق آنها بسیار کم است.
  2. دیدکامل نسبت به هوا در شب و روز .
  3. عدم ایجاد گرما در زمان روشن بودن آن.
  4. مناسب بودن رنگ آن در طول روشن بودن .
  5. قیمت مناسب و نصب آسان .
  6. مناسب با زاویه دید افراد .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین تبلیغات و آگهی می باشد که دقیقا این تبلیغات با کمک تلویزیون های شهری به نتیجه دلخواه خود می رسد. و دقیقا دور از دسترس بینندگان تبلیغات صورت می گیرد. تلویزیون های شهری نقش اساسی و مستقیم در تبلیغات محیطی دارند. چرا که باعث جلب توجه بیننده می شود. تابلو های تبلیغاتی، بیلبوردها، بدنه های اتوبوس های، فضاهای خالی در داخل مترو ها و غیره هم می توانند نمونه های مناسبی برای تبلیغات محیطی باشند. هر کدام از این تبلیغات محیطی می توانند کلی اطلاعات و تبلیغ برای هر نوع محصول یا فعالیتی خاص و نو معرفی کنند.

شرکت عمران تجارت ماداکتو به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون شهری با داشتن کادری مجرب و مشاوران به روز و حرفه ای شما را از اول پروژه تا انتهای آن همراهی و همیاری می کنند. ما سعی کردیم تا با بیان کلیه نکات در زمینه خرید تلویزیون شهری مانند دات پیچ ، رزولوشن ، حداقل فاصله دید ، زاویه دید ، توان مصرفی و گارانتی بالای 100000 ساعت با کیفیت تصویر خوب و به شما عزیزان کمک کنیم تا خریدی بهینه و معتبر داشته باشید و از تجربه ی همکاری با ما نهایت لذت را ببرید.

منبع : kanuniversal.com

خروج از نسخه موبایل