کسب و کار محلیمجله عمومی

قیمت و فروش سپتیک تانک در سایر شهر های ایران

سپتیک تانک پلی اتیلن و مزایای آن

همان طور که پیش از این اشاره شد سپتیک تانک پلی اتیلنی مزایایی دارد که آن را نسبت به سایر سپتیک تانک ها به گزینه ای قابل قبول تبدیل می کند. از جمله مزایای سپتیک تانک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های پایین تر از نقطه نظر خرید، نصب و راه اندازی و هزینه های پایین نگه داری در طولانی مدت.
  • عدم نیاز به آب بندی و عایق کاری بدنه داخلی و خارجی با اطمینان از عدم نشت هیچ نوع آلودگی و بوی نامطبوع به محیط خارج تانک.
  • استحکام بالای مخزن و طول عمر بالا.
  • امکان دفن کردن آن ها و عدم امکان خوردگی یا زنگ زدگی.
  • وزن سبک و امکان جابجایی و مدیریت آسان هنگام نصب و راه اندازی.
  • بهره گیری از پوشش های ضد اشعه ماورا بنفش و در نتیجه مقاومت بالا در برابر نور خورشید.
  • قابلیت ارائه در انواع شکل ها به صورت افقی یا ایستاده و طراحی شده در ابعاده مختلف با ظرفیت عای متغیر از 3 تا 144 متر مکعب.
  • گارانتی های طولانی مدت.
  • امکان سرویس های دوره ای آسان و تخلیه لجن های ته مانده در مخزن توسط دریچه های خروجی. خصوصا مخازن مادولار یا ماژولار پلاستونیک
  • نصب آسان و عدم نیاز به پیش سازهای ساختمانی در محل نصب.

ویژگیهای ساختاری سپتیک تانک های پلی اتیلنی

به طور کلی تانک ها و دارای ساختار زنجیره های کربنی در ساختار مونومرهای سازنده بوده و با ترکیب های پی در پی پلیمرهایی نفوذناپذیر در برابر نور خورشید می سازند. سپتیک تانک های پلی اتیلنی به دلیل ساختار انعطاف پذیر بدنه خود توانایی تحمل فشارهای بالای 4 نیوتون بر میلی متر مربع را داشته و تحمل تغییرات دمایی قابل توجه را دارا هستند. این مخازن پلاستکی طول عمر نسبتا بالایی داشته و نیاز به سرویس های دوره ای و بازبینی های کمی هستند.

محاسبه حجم مخزن مورد نیاز برای خرید سپتیک تانک پلی اتیلن

برای اینکه پیش از اقدام به خرید بدانید به چه ظرفیتی از سپتیک تانک نیاز دارید باید مقدار فاضلاب دفع شده در طول یک شبانه روز را محاسبه کنید. اگر میزان حجم فاضلاب دفعی ساختمان شما تا 2 متر مکعب باشد شما به مخزنی با حجم 5  متر مکعب نیاز دارید. اگر حجم فاضلاب دفعی ساختمان شما بین 2 تا 6 متر مکعب باشد، حجم تانک مورد نیاز برای شما 1.5 تا 2 برابر حجم فاضلاب دفعی خواهد بود. و اگر میزان دفع فاضلاب ساختمان شما در یک شبانه روز بیش از 6 متر مکعب است باید حجم مورد نیاز خود را از طریق معادله زیر بدست آورید:

V=4500+0.78Q

طبق این معادله حجم مورد نیاز شما برابر است با: حجم فاضلاب دفعی در یک شبانه روز ضرب در 0.78 به علاوه 4500.

برای محاسبه حجم فاضلاب تولیدی در یک شبانه روز نیز باید افراد ساکن در ساختمان را در نظر گرفت. برای این کار از جداول تعیین کننده سرانه تولید فاضلاب توسط هر شخص بسته به ساختمان مورد سکونت استفاده کنید. در این جدول ها با توجه به کاربری ساختمان حجم فاضلاب تولید شده توسط هر شخص در شبانه روز تعیین می شود. شما می توانید با پیدا کردن حجم تولیدی فاضلاب طی یک شبانه روز با توجه به کاربری ساختمان خود، عدد بدست آمده را در تعداد افراد ساکن در ساختمان ضرب کنید و حجم فاضلاب تولیدی در شبانه روز را بدست آورید.

اجزای سپتیک تانک پلی اتیلن

یک تانک سپتیک پلی اتیلن از اجزایی به شرح زیر تشکیل شده است:

  • بخش ورودی فاضلاب: شامل لوله و بافل ورودی
  • مخزن اولیه تانک: بیشتر تجمع لجن و فاضلاب در این بخش خواهد بود ( در مخازن مادولار پلاستونیک چند مادول همزمان می توان به بخش نخست تخصیص داد)
  • دیواره جدا کننده: از ورود لجن ها و روغن ها به بخش شفاف سازی مخزن جلوگیری می کند.
  • بخش شفاف سازی: این بخش از مخزن فاضلاب فیلتر شده و نیمه شفاف که مواد سبک مانند روغن ها و مواد ته نشین شونده از آن حذف شده اند در آن تجمع می یابند و به صورت سرریز از خروجی مخزن سپتیک وارد چاه جذبی یا drain field می شود.
  • بخش خروجی فاضلاب: شامل لوله و بافل خروجی است. تهویه و خروج گاز از سچتیک تانک می تواند ز طریق نصب سه راهی در ورودی مخزن با در محلی که امکان هدایت لوله ونت به صورت عمودی به بلندترین نقطه ساختمان باشد انجام پذیرد تا گازهای حاصل از فعالیت بی هوازی باکتری ها از این طریق از سپتیک تانک خارج شود.

روش نصب و راه اندازی سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن می تواند به دو صورت دفنی (زیر زمین) و یا روی زمین نصب شود. با این حال توصیه می شود سپتیک تانک ها را در محفظه ای ( اتاقکی زیر زمین ) دفن کنید تا امکان دسترسی و اتصال بخش خروجی به شبکه فاضلاب به راحتی صورت پذیرد. بدین جهت همواره پیشنهاد می شود از سپتیک تانکی استفاده کنید که در صورت پر شدن مخزن توانایی تحمل فشار وارده از سمت مایعات درون مخزن را داشته باشد. در غیر این صورت در مواجه با فشار های مذکور سپتیک تانک پلی اتیلنی تغییر شکل داده و حتی احتمال تضعیف و شکستگی دیواره های آن وجود دارد. برای نصب سپتیک تانک پلی اتیلنی به روش زیر زمینی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حفر کانالی در زمین به طول حداقل یک متر بیشتر از طول سپتیک تانک خریداری شده و با عرضی یک متر بیشتر از عرض آن. عمق خاک برداری نیز باید به اندازه ارتفاع سپتیک تانک خریداری شده باشد.
  • زیر محل قرارگیری سپتیک تانک باید کاملا مسطح باشد. برای اطمینان از این نکته پیشنهاد می شود زیر محوطه قرارگیری سپتیک تانک را با یک لایه سیمان مسطح کنید( سطح لیسه کشی شده ).
  • پس از قرار دهی سپتیک تانک لوله های ورودی و خروجی را نصب کرده و اطراف سپتیک تانک را با گراول یا پوکه صنعتی پر کنید.

مکانیسم عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن کارآمدترین نوع سیستم پیش تصفیه می باشد و این عملیات را به وسیله سیستم های بی هوازی از طریق باکتری های بی هوازی انجام می دهد. مدت زمان لازم برای نگه داری و تصفیه فاضلاب در سپتیک تانک پلی اتیلن به مدت یک الی سه روز می باشد. در این بازه زمانی مواد سبک و روغنی به سطح مهاجرت کرده و لجن های موجود در فاضلاب در قسمت انتهایی سپتیک تانک ته ‌نشین شده و در اثر فعالیت و عملکرد باکتری ‌های بی ‌هوازی تجزیه می ‌شود.

این تجزیه به کمتر شدن میزان لجن کمک شایانی کرده و بنابراین مدت زمان لازم برای تخلیه سپتیک تانک را افزایش می دهد. معمولا هر دو سال یک بار لازم است سپتیک تانک را از لجن های ته نشین شده خالی نمود. البته توجه شود که کمی لجن که حاوی باکتری های ضروری برای ادامه فعالیت سپتیک تانک است در مخزن باقی بماند.

در مراحل پیش تصفیه فاضلاب از طریق لوله های ورودی به بخش ورودی تانک وارد می شود. یک دیواره جدا کننده این قسمت را از تانک را از قسمت دوم جدا می کند. در قسمت اول قبل از فیلتر مواد ورودی آرام آرام ته نشین شده و مواد معلق و سایر ذرات کم کم ته نشین می شوند. این عمل بر اساس وزن مولکولی ذرات اتفاق می افتد. در این مرحله روغن ها به علت دارا بودن وزن مولکولی کم معمولا در سطح مخزن به صورت شناور در می آیند. این روغنها نیز می توانند تجزیه شوند. باقی مانده آنها را می توان از سطح مخزن به کمک ماشین لجن کش تخلیه کرد.

با جمع شدن و ته نشین شدن مواد و ذرات در بخش انتهایی مخزن توده ای به شکل لجن ایجاد می گردد و به مرور زمان با رشد و گسترش تعداد میکروارگانیسم ها و باکتری های بی هوازی روند تجزیه مواد آغاز شده و سرعت می گیرد. انجام این واکنش های شیمیایی به مرور زمان باعث شکل گیری و تولید گازهای مختلف من جمله متان می گردد که از طریق لوله های تهویه تعبیه شده در ورودی مخزن از مخزن خارج می شود. جالب است بدانید که اخیرا در برخی کشورهای توسعه یافته از گاز متان تولید شده در این مرحله برای تامین سوخت کارگاه ها و محیط های صنعتی نیز استفاده می شود و نه تنها استفاده از سپتیک تانک ها واجد اهمیت زیست محیطی بوده بلکه در تامین بخش قابل توجهی از انرژی و صرفه جویی در انرژی سوخت های فسیلی نیز تاثیرگذار است.

در ادامه روند پساب تولیدی ک حالا تقریبا فاقد ذرات معلق می باشد ار طریق لوله تعبیه شده در دیواره جدا کننده وارد بخش دوم مخزن می شود. در این مرحله پساب زلال شده و ذرات شناور مانند روغن ها نیز از آن جدا می شوند  و پساب پیش تصفیه شده از طریق لوله های خروجی به فاضلاب شهری وارد می شود.

همان طور که قبلا نیز اشاره شده معمولا سپتیک تانک های پلی اتیلن نیازمند تخلیه در بازه های زمانی دو سالانه هستند. اما دقت کنید که هنگام تخلیه مخازن همه لجن موجود را تخلیه نکنید چرا که اگر همه لجن به طور کامل خارج شود بخش اعظمی از میکروارگانیسم های فعال موجود در تانک را از دست خواهید داد و با شروع مجدد روند انتقال و تصفیه پساب، مدت زمان زیادی لازم است تا میکروارگانیسم های جدید تکثیر یافته و شروع به رشد و فعالیت کنند. بدین ترتیب حجم لجن اولیه موجود در مخزن افرایش می یابد.

راندمان تصفیه پساب توسط سپتیک تانک پلی اتیلن

معمولا راندمان تصفیه پساب توسط سپتیک تانک ها بالا می باشد اما آنچه که این راندمان را تحت تاثیر قرار می دهد یکی غلظت مواد ورودی به سپتیک تانک و دیگری غلظت مواد خروجی از آن می باشد. به عبارت دیگر معمولا در مکان هایی که به دلایلی میزان ورود روغن و مواد چرب به داخل مخزن بیشتر است و از آنجا که این مواد دارای چگالی نسبتا بالایی هستند راندمان کار کاهش می یابد.

قیمت نهایی سپتیک

قیمت تمام شده مخزن سپتیک تانک های پلی اتیلن دوجداره ساخت شرکت که با همکاری شرکت کیش سپتیک انجام می شود به عوامل متعددی بستگی دارد.از جمله این پارامترها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ظرفیت مورد نیاز سپتیک تانک پلی اتیلن
  • نوع و سایز ورودی و خروجی سپتیک تانک ها
  • میزان بار ترافیکی قابل تحمل سپتیک تانک های پلی اتیلن
  • تیکنس(ضخامت) پروفیل بکار رفته در سپتیک تانک
  • قیمت روز مواد اولیه از پتروشیمی
  • نوع خانگی یا صنعتی بودن سپتیک تانک
  • تعداد دریچه بازدید، دیوایدر به کار رفته در سپتیک تانک
  • نوع و سایز رینگ و فلنچ و موفه و لوله تکجداره یا دوجداره
  • تعداد مخازن داخلی سپتیک تانک ها که با دیوایدر (مقسم) یا به عبارتی عدسی از هم تفکیک میشوند

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سپتیک تانک

از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع سپتیک تانک های دو جداره پلی اتیلن قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی میباشد که آن هم وابسته به قیمت ارز و قیمت جهانی نفت و طلا میباشد. به همین دلیل فاکتورهای صادره از سمت واحد بازرگانی شرکت کیش سپتیک به ناچار فقط تا پایان همان روز اعتبار دارد. تعداد یک ورودی(inlet) و یک خروجی(outlet)، توسط تیم مهندسی ما برای هر سفارش سپتیک تانک پلی اتیلن بدون هزینه لحاظ میشود

این یک ورودی و خروجی در قیمت تاثیری نخواهد گذاشت ولی با افزایش تعداد ورودی و خروجی ها نیز طبق محاسبات مبالغی به مبلغ کل اضافه خواهد شد. برخی از مشتریان با ارائه نقشه های خاص نیاز به تولیدات خاصی دارند که به نحو احسن در این شرکت تولید و اجرا خواهد شد.قیمت سپتیک فاضلاب خانگی با دیگر انواع سپتیک ها متفاوت است .

لیست قیمت سپتیک تانک پلی اتیلنی بر چه اساسی است؟

در تمام موارد زیر قیمت سپتیک  براساس قیمت روز مواد پلی اتیلن قیمت گذاری میشوند.تعداد وروردی و خروجی و اتصالات متناسب با نقشه کارفرمایان متفاوت است در این بخش اساس تولید مد نظر است.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۶۰ مترمکعب  (۶۰۰۰۰ لیتری ) : تولید شده از لوله اسپیرال کاروگیت با قطر داخلی ۳۰۰۰میلیمتر در طول ۸.۵ متر این طول از مخزن سپتیک نیاز به ۲ دیوایدر وسط می باشد.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۵۰ متر مکعب  (۵۰۰۰۰ لیتری) : این سپتیک در دو قطر ۳۰۰۰ و ۲۴۰۰ میلیمتر و طول های ۷متر و ۱۱ متر تولید میشوند .برای سپتیک با قطر ۳۰۰۰MM نیاز به ۲دیوایدر در وسطو سپتیک با ۱۱ متر طول نیاز به ۳ دیوایدر در وسط دارد.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۴۰متر مکعب  (۴۰۰۰۰ لیتری ) : این سپتیک در دو قطر ۳۰۰۰ و ۲۴۰۰ میلیمتر و طول های ۵.۷۰ متر و ۸.۸۰ متر تولید میشوند.بسته به نظر کارفرما و نقشه اجرایی دیوایدر وسط در آن ها در نظر گرفته میشود .

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۳۵متر مکعب (۳۵۰۰۰ لیتری ) : این سپتیک در قطر ۲۴۰۰ میلیمتر در طول ۷.۸۰ متر با دو دیوایدر در وسط تولید میشود.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۳۰مترمکعب (۳۰۰۰۰لیتری ) : این سپتیک در قطر ۲۴۰۰ میلیمتر در طول ۶.۶۰ متر با دو یا یک دیوایدر در وسط تولید میشود.

قیمت در قطرهای زیر ۲۰۰۰ میلیمتر

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۲۰مترمکعب (۲۰۰۰۰لیتری ) : این سپتیک در دو قطر ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ میلیمتر و طول های ۶.۵متر و ۱۰ متر تولید میشوند . سپتیک ۱۰ متری نیاز به ۳ دیوایدر در وسط و سپتیک ۶.۵ متری نیاز به ۲ یا یک دیوایدر دارد.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۱۰مترمکعب (۱۰۰۰۰لیتری ) : به صورت اصولی این سپتیک با قطر داخلی ۱۶۰۰ میلیمتر در طول ۵متر می باشد.ولی میتوان طراحی این سپتیک را درقطر ۲۰۰۰ و ۱۴۰۰ نیز انجام و تولید کرد.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۵مترمکعب (۵۰۰۰لیتری ) : در قطر های ۱۰۰۰- ۱۲۰۰-۱۴۰۰-۱۶۰۰ می توان تولید و قیمت گذاری کرد.

قیمت و ابعاد سپتیک در حجم های مختلف

نام کالا ابعاد و مشخصات قیمت روز
سپتیک ۵ مترمکعب D1400mm*L3.25m  
سپتیک ۱۰ مترمکعب D1600mm*L5m  
سپتیک ۱۵ مترمکعب D2000mm*L4.8m  
سپتیک ۲۰ مترمکعب D2400mm*L4.4m  
سپتیک ۳۰ مترمکعب D2400mm*L6.6m  
سپتیک ۴۰ مترمکعب D2400mm*L8.85m  
سپتیک ۵۰ مترمکعب D2400mm*L11m  
سپتیک ۶۰ مترمکعب D3000mm*L8.5m  
سپتیک ۱۰۰ مترمکعب D3000mm*L14m  
سپتیک ۱۲۰ مترمکعب D3000mm*L17m  

قیمت تمام شده مخازن سپتیک

تعداد مخازن داخلی این تانک ها که با دیوایدر (مقسم) یا به عبارتی عدسی از هم تفکیک می شوند نیز از عوامل موثر در قیمت میباشد. از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع محصولات ،  قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی می باشد که آن هم وابسته به قیمت ارز و قیمت جهانی نفت و طلا می باشد.

به همین دلیل فاکتورهای صادره از سمت واحد بازرگانی شرکت به ناچار فقط تا پایان همان روز اعتبار دارد. تعداد یک ورودی (inlet) و یک خروجی (outlet) ، توسط تیم مهندسی ما برای هر سفارش لحاظ می شود و این یک ورودی و خروجی در قیمت تاثیری نخواهد گذاشت. با افزایش تعداد ورودی و خروجی ها نیز طبق محاسبات مبالغی به مبلغ کل اضافه خواهد شد. برخی از مشتریان با ارائه نقشه های خاص نیاز به تولیدات خاصی دارند که به نحو احسن در این شرکت تولید و اجرا خواهد شد.

شرکت kish septic با همکاری شرکت صنایع لوله های آبرسانی قزوین بزرگترین تولید کننده محصولات پلی اتیلن در ایران اقدام به تولیداتی با قیمتی استثنایی کرده است. تولید محصولات با پروفیل های ساختمند و دوجداره تخصص ماست. این محصولات با کیفیت و دارای ضمانت و خدمات پس از فروش و قیمتی بدون واسطه می باشد. جهت سفارش این محصول و اطلاع از قیمت آن خواهشمندیم ابتدا از محل کارخانه ، آزمایشگاه ، پروسه تولید و غیره بازدید فرمایید.

گند انبار دوجداره پلی اتیلن از ساده ترین و ارزان ترین نوع تصفیه فاضلاب میباشد که بصورت همزمان از دو روش تصفیه مکانیکی ( ته نشینی فاضلاب سنگین ) و تصفیه زیستی ( تجزیه فاضلاب با استفاده از باکتری های بی هوازی ) بهره میبرد. طراحی این مخازن دوجداره پلی اتیلن به صورت تخصصی میباشد . در هلدینگ صنایع لوله های آبرسانی قزوین در صورت درخواست مشتریان عزیز ، طراحی خاص مخازن ایمهاف تانک توسط تیم فنی مجموعه انجام میشود.

سپس مورد تحلیل و بررسی و تست تنش قرار خواهد گرفت و در صورت گرفتن تایید از واحد فنی و آزمایشکاه وارد پروسه تولید میشود. قیمت تمام شده سیستم تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دوجداره ساخت kishseptic.com به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال سپتیک ۳ متر مکعبی میتواند در قطر های ۱۲۰۰،۱۴۰۰،۱۶۰۰ میلیمتر تولید شود. برای محاسبه اندازه و قیمت آن حتما و حتما قبل از خرید سپتیک پلی اتیلن با کارشناسان ما مشورت کنید. ابعاد تولیدات ما از حجم ۱ متر مکعب تا حجم ۱۰۰ متر مکعب به صورت یکپارچه میباشد.

شرکت به دلیل اینکه تولید کننده واقعی محصولات پلی اتیلن میباشد قیمت های پایین تری ارائه خواهد داد. همچنین میتوانید پس از ثبت سفارش با هماهنگی واحد بازرگانی از پروسه تولید محصول خود بازدید فرمایید سپس تحویل بگیرید. محصولات این شرکت متناسب با نقشه شما طراحی و تولید می شود. پس از عقد قرارداد نیز شماره تلفن و آدرس مشتریان دیگر به عنوان نمونه کارهای موفق با کمال میل در اختیار شما مشتریان محترم قرار خواهد گرفت.

 

منبع : فرآب صنعت

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا