مجله هنر و فرهنگ

بیانیه‌ انجمن هنرهای نمایشی در پی هتک حرمت قرآن

به گزارش خبرگزاری مجله رز، در پی وقوع هتک حرمت مجدد نسبت به قرآن کریم، این مصحف حاوی آیه‌های جاودان وحی در کشور سوئد که باعث تأسف و خشم همه مسلمانان جهان شد، هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور، ضمن ابراز انزجار نسبت به این عمل شنیع، با انتشار بیانیه‌ای مشترک نسبت به این کار جاهلانه و غیرانسانی واکنش نشان دادند .

متن این بیانیه بدین شرح است:

إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ

قرآن سند بی مثال وحدت است و گذاره گر مفاهیم والای انسانی ، معجزه جاوید پیامبر اکرم (ص) و معیار تشخیص حق از باطل ، قرآن چراغ راه است و مسیر حرکت. قرآن فخر اسلام است در آسمان ادیان.اقدام پست و شنیعانه دست نشاندگانی فرومایه در توهین به کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان جهان موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه بزرگ مسلمانان در سراسر جهان گشت و خشم انزجار و نفرت مسلمانان را برانگیخت ، اقدامی رذیلانه که مشق سیاسی صهیونیست و کشورهای حامی آن است. توهین و سوزاندن و بی احترامی از درونی پر آشوب نشأت میگیرد، درونی پوسیده ، عصبانی ، شکست خورده و هراسان از گسترش روز به روز اندیشه‌های ناب اسلام در سراسر جهان.

یقینا این اقدام نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است.هنرمندان تئاتر کشور که وام دار مفاهیم کتاب مقدس آسمانی‌اند و بارها در آثار نمایشی خویش پیام الهی صلح ، وحدت و مهربانی را در اقصی نقاط دنیا ابلاغ کرده‌اند، ضمن محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم و ابراز تأسف از این حرکت افراط گرایانه ، اعلام می‌نماید ، وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

هنرمندان انجمن های نمایشی سطح کشور پاسخ محکم این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشونت در جهان صورت می‌گیرد؛ خواستارند.

۲۴۵۲۴۵

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا