چگونه روی سئو سایت کار کنیم؟

چرا باید سایت را سئو کنیم ؟

سئو سایت و خصوصا سئو سایت فروشگاهی در کسب و کارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه به صورت کامل به شما آموزش داده ایم که چرا باید سایت خود را سئو کنید.

1-با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت میتوانید کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید و با بازاریابی اینترنتی بر روی آنها می توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.

2- بهترین روش برای جذب کاربران هدف سئو سایت است. کاربران هدف افرادی هستند که حاضرند بابت محصولات و خدمات تان به شما پول بدهند. اگر اصولی سایتتان را سئو کنید می توانید به صورت نامحدود کاربران هدف زیادی را جذب کسب و کارتان کنید.

3- سئو کاملا رایگان است. اگر شما اصول سئو را کامل یاد بگیرید می‌توانید به صورت کاملا رایگان سایت تان را سئو کنید.

4- با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت دیگر نیازی به هزینه های اضافی مثل هزینه تبلیغات ندارید و در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

5- وقتی سایت تان را سئو می کنید و در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج و رتبه های اول می رسید درآمدتان افزایش پیدا میکند. یعنی سئو با درآمد سایتتان یک رابطه مستقیم دارد و وقتی در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه های اول می رسید با توجه به اینکه افراد زیادی وارد سایت تان می شوند از شما خرید می کنند.

نقش سئو در سایت چیست؟

نقش سئو در سایت به این صورت است که وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید و در کلمات کلیدی و یا عبارت هایی که مخاطبان و کاربران در گوگل جستجو می کنند به نتایج اول گوگل می رسید. به عنوان مثال وقتی سایتتان را روی کلمه کلیدی ” ” بهینه سازی و سئو می کنید باعث می شود که به مرور زمان بر روی این کلمه رتبه بگیرید. وقتی روی این کلمه به نتایج اول گوگل رسیدید وقتی کسی کلمه کسب و کار اینترنتی را جستجو می کند، وقتی سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود باعث می شود که افرادی که این کلمه را جستجو می کنند وارد سایت تان شوند.

اگر بتوانید محتوای کامل و جامع در اختیار این افراد قرار دهید و مشکلات و نیازشان را برطرف کنید مسلماً به شما اعتماد خواهند کرد و این باعث می شود وقتی نیازشون برطرف شود و به شما اعتماد کنند و از محصولات و خدمات تان استفاده کنند و این یک معجزه در کسب و کارهای اینترنتی است.

چگونه سایت خود را سئو کنیم ؟

برای اینکه سایت تان را سئو کنید باید تمام مراحل سئو را کامل یاد بگیرید و مرحله به مرحله سایت تان را سئو کنید. برای اینکه شما سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید و به نتایج اول گوگل برسید باید سه مرحله سئو که عبارت است از انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی یا on page seo، و سئو خارجی یا off page seo را انجام دهید.

در مرحله اول شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. به عنوان مثال همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید برای کلمه کلیدی ” چگونه سایت را سئو کنیم ” بهینه سازی شده است. وقتی کسی کلمه چگونه سایت را سئو کنیم را در گوگل جستجو می کند سایت ما در نتایج اول گوگل دیده می شود و باعث میشود که کاربر وارد سایت ما شود.

در مرحله دوم شما باید تمام اصول سئو داخلی یا on page seo را کامل انجام دهید. منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی که شما باید داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه سازی شود. البته در ادامه به صورت کامل و جامع تر شما را با انتخاب کلمات کلیدی و سئو داخلی آشنا خواهیم کرد.

در مرحله سوم باید اصول سئو خارجی یا off page seo را انجام دهید. منظور از سئو خارجی به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو خارجی می گویند.

تا اینکه فهمیدید برای اینکه سایتتان را سئو کنید دقیقا چه کارهایی باید انجام دهید در ادامه شما را به صورت کامل تر و جامع تر با مباحث سئو و بهینه سازی سایت آشنا خواهیم کرد.

به شما مرحله به مرحله خواهیم گفت که چطور باید سایتتان را سئو کنید. پس همراه ما باشید تا شما را با مبحث سئو و بهینه سازی سایت به صورت کامل آشنا کنم.

1- انتخاب کلمات کلیدی سایت

اولین مرحله و مهمترین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی هوشمند برای سایت تان است. در هر حوزه ای که فعالیت میکنید مخاطبان و کاربران زیادی وجود دارند که با توجه به نیازشان کلمات یا عبارات کلیدی در گوگل جستجو می کنند.

همانطور که گفتیم مهمترین مرحله در سئو انتخاب کلمات کلیدی است. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در انتخاب کلمات کلیدی انجام میدهند این است که در هر حوزه که فعالیت می کنند در همان ابتدای راه به سراغ کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی سخت می روند.

به این نکته توجه کنید برای این که شما در کلمات کلیدی سخت رتبه بگیرید حتما باید روی کلمات کلیدی متوسط و راحت به گرفته باشید.

هرگز به این فکر نکنید که در همان اوایل راه به سراغ انتخاب کلمات کلیدی سخت بروید. به عنوان مثال اگر در زمینه پوشاک و خرید لباس فعالیت می کنید و یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کردید در همان اوایل راه نباید به سراغ کلماتی مثل ” خرید لباس “، ” خرید شلوار”، ” خرید کاپشن ” و… بروید.

با توجه به اینکه رتبه گرفتن یک سایت تازه تاسیس روی کلمات سخت بسیار دشوار است ممکن است چندین ماه و یا حتی چند سال زمانبر باشد که شما روی چنین کلماتی رتبه بگید. پس اگر در اوایل راه سایت فروشگاهی تا راه اندازی کردید باید به سراغ کلمات راحت‌تر بروید. مثل ” خرید لباس مشکی مردانه”، “خرید شلوار جین زنانه” و… هرچه تعداد کلمات یک کلمه کلیدی افزایش پیدا کند میزان سختی و دشواری آن کمتر می شود.

برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید و به نتایج و رتبه های اول برسید باید در انتخاب کلمات کلیدی سایت تان استراتژی داشته باشید. داشتن استراتژی و انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی باعث می‌شود که شما به مرور زمان در کلمات کلیدی اصلی سایتتان به نتایج اول گوگل برسید.

برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی اصلی سایتتان رتبه بگیرید باید در ابتدا روی کلمات متوسط و راحت رتبه گرفته باشید و به صفحات اول و حتی نتایج اول گوگل رسیده باشید. برای اینکه روی کلمات متوسط به نتایج اول برسید باید روی کلمات راحت و خیلی راحت به نتایج اول به دیده باشید.

پس اگر می خواهید خیلی هوشمندانه کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید شما باید در ابتدا کلمات راحتی برای سایت تان انتخاب کرده باشید و سعی کنند در اوایل راه روی چنین کلماتی به نتایج اول گوگل برسید.

شما باید کلمات کلیدی سایت تان را بر اساس نیاز و مشکلات مخاطبانتان انتخاب کنید. باید کامل بررسی کنید ببینید که نیاز و مشکل کاربران تان دقیقاً چیست و شما با توجه به نیازشان برای سایتتان کلمات کلیدی انتخاب کنید. دقیقا در همین مقاله چگونه سایت را سئو کنیم این کلمه را به این دلیل انتخاب کردم که خیلی از افراد نمی دانند که چطور سایتشان را سئو کنند.

برای انتخاب کلمات کلیدی راه و روش های زیادی وجود دارد. شما می توانید از طریق یک سری ابزار ها مثل ، kw finder، keyword tool.io و…بهترین کلمات را برای سایت تان انتخاب کنید.

البته یک سری از این ابزارها کاملاً رایگان است. اما اگر میخواهید بدون استفاده از ابزارها بهترین کلمات کلیدی را برای سایت انتخاب کنید پیشنهاد می کنم از خود سایت گوگل استفاده کنید.

برای انتخاب کلمات کلیدی از سایت گوگل شما عبارت و کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید. در انتهای صفحه گوگل به شما یک سری پیشنهادات میدهد. کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد می تواند بهترین کلمات کلیدی باشد.و به شما توصیه می‌کنم از همین روش بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید و طبق مراحل زیر همراه ما باشید تا شما را با بقیه مراحل سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم.

2- سئو داخلی سایت (on page seo)

دومین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت سئو داخلی یا است. همانطور که گفتیم در این مرحله شما باید برای این که سایت تان را سئو کنید یک سری کارها داخل سایت تان انجام دهید. فقط به این نکته توجه کنید که تمام مراحل سئو به هم وابسته هستند. یعنی اگر بخواهید در کلمات کلیدی و یا کلمه کلیدی مد نظرتان به برسید باید تمام مراحل سئو را مو به مو انجام دهید.

در این مرحله بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید باید یک سری کارها را برای بهینه سازی داخلی سایتتان انجام دهید مثل تولید محتوا سئو شده ، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی تگ ها، بهینه سازی صفحه اصلی سایت، بهینه سازی و سئو سرعت سایت، استفاده از هاست های با کیفیت و…

یک سری اصول سئو داخلی را یکبار انجام بدهید دیگر نیازی به انجام دوباره آن ندارید مثل استفاده از هاست های با کیفیت. اما یک سری از اصول سئو داخلی را باید به صورت مداوم و همیشگی در سایت تان انجام دهید مثل تولید محتوا استفاده شده، بهینه سازی تصاویر و…

برای رعایت کردن اصول سئو داخلی باید محتوایی که تولید می کنید کاملاً سئو شده باشد، در محتوایی که تولید میکنید باید از تصاویر مرتبط با موضوع که نوشتید استفاده کنید. به منابع معتبر لینک بدهید و… .

البته در مورد تولید محتوا در ادامه به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد.

3- تولید محتوا با کیفیت برای سایت

یکی از مهمترین فاکتورها در سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوای هدفمند و با کیفیت است. البته باید بگم که مهم ترین فاکتور از بین تمام فاکتورهای سئو تولید محتوای هدفمند است. منظور از محتوای هدفمند محتوای است که بر اساس نیاز کاربران و مخاطبانتان نوشته شده باشد.در هر حوزه ای که فعالیت میکنید باید نیاز کاربران و مخاطبان تان را کامل شناسایی کنید و برای رفع نیازشان محتوای جامعه و هدفمندی تولید کنید. خیلی از افراد فکر می کنند که بحث تولید محتوا خیلی مبحث پیچیده و دشواری است. در صورتی که اصلا اینطور نیست! منظور از تولید محتوا اصلاً خلق محتوا نیست! شما می توانید با جمع آوری اطلاعات باکیفیت‌ترین محتواها را برای سایتتان تولید کنید.

در مبحث تولید محتوا قبل از اینکه برای سایتتان شروع به تولید محتوا کنید باید کامل بررسی کنید و ببینید که درحوزه شما مخاطبان و کاربران تان چه کلمات و عبارت کلیدی را در گوگل جستجو می کنند. یعنی در قدم اول قبل از تولید محتوا شما برای محتوای که میخواهید تولید کنید باید یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید. دقیقا مثل همین محتوا که کلمه‌ی کلیدی این مقاله ای که در حال خواندن آن هستید کلمه کلیدی ” چگونه سایت را سئو کنیم ” است. بعد از اینکه بهترین کلمه کلیدی را برای محتوایی که میخواهید تولید کنید انتخاب کردید نوبت به بررسی سایت رقبا می رسد.

بهتر است کلمه کلیدی که انتخاب کردید را در گوگل جستجو کنید سایت‌های رقیبانتان را کامل بررسی کنید. برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید باید محتوایی که تولید می کنید کاملتر از محتوا رقیبانتان باشد. برای همین است که توصیه می کنم حتماً محتوای رایگان و کامل بررسی کنید و ببینید که از چند کلمه تشکیل شده است و در مورد چه موضوعاتی صحبت کردند.

سعی کنید محتوای تان کامل تر از محتوای رقیبانتان باشد. به عنوان مثال اگر به طور میانگین رقیبانتان 2000 کلمه محتوا نوشته بودند شما در مورد آن موضوع 3000 کلمه بنویسید یعنی 1000 کلمه بیشتر از رقیبانتان. سعی کنید در مقاله تان تمام موضوعاتی که مقاله رقیبانتان در مورد آن صحبت کردند را در مقاله تان به کار ببرید. این کار نه تنها باعث می شود محتوای شما طولانی تر از محتوای رقیبانتان باشد بلکه باعث می‌شود شما به عنوان یک مرجع از دید گوگل شناخته شوید. و راحت تر به نتایج اول گوگل برسید.

درون محتوای تان حتماً از کلمات کلیدی هم خانواده با کلمات کلیدی اصلی آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شما نه تنها در کلمه کلیدی انتخاب کردید رتبه بگیرید بلکه باعث می‌شود در کلمات کلیدی هم خانواده با کلمات کلیدی اصلی سایت تان رتیه بگیرید و باعث می شود که ورودی سایتتان افزایش پیدا کند.

سعی کنید در مقاله تان از تصاویر هم مرتبط با موضوع که می‌خواهید در مورد آن بنویسید استفاده کنید. استفاده زیاد از تصاویر باعث می شود که کاربران بیشتر در سایتتان بمانند و همین موضوع باعث کاهش نرخ پرش می شود. هرچه کاربران بیشتر داخل سایت تان بمانند باعث می‌شود که زودتر به نتایج اول گوگل و رتبه های اول گوگل برسید.

سعی کنید در مقاله ای که می نویسید بعد از پاراگراف اول از یک ویدیو استفاده کنید. اصلاً نیاز به هاست های اشتراک ویدئو نیست چون می توانید ویدیو تان را در آپارات آپلود کنید و کدی که به شما می دهد را در سایتتان قرار دهید این باعث می شود که ویدیو در سایت شما به نمایش نشان داده شود. پس سعی کنید کامل ترین و جامع ترین محتوا را تولید کنید. حتماً قبل از تولید محتوا محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کنید و سعی کنید که یک محتوای کامل‌تر و جامع‌تر از رقیبانتان داخل سایتتان منتشر کنید.

4- ساخت و ایجاد بک لینک

چهارمین مرحله در سئو که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو خارجی یا است ساخت بک لینک برای سایتتان است. در این مرحله شما باید برای سایتتان بک لینک های با کیفیت ای بسازید. منظور این است که وقتی سایتی به سایت شما لینک می‌دهد یک بک لینک برای شما محسوب می شود.

می توانید در انجمن ها و یا حتی سیستم های وبلاگ دهی وبلاگ های مختلفی با نام های مختلفی ایجاد کنید و برای مطلبی که منتشر کردید شروع اولین سازی کنید. این کار باعث می شود که شما سریعتر به نتایج اول گوگل برسید. برای پیدا کردن منابع لینک سازی می توانید سایت های رایگان تان را کامل بررسی کنید و ببینید که رقیبانتان دقیقاً در چه جاهایی برای خودشان لینک ساختند. برای بررسی بک لینک رقبا می‌توانید از ابزارهایی مثل moz و ahrefs استفاده کنید.

پس حتما برای مقاله ای که منتشر می کنید شروع به ساخت بک لینک کنید. برای ساخت بک لینک اصلا نیازی به هزینه های اضافی بابت خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ندارید شما خودتان اگر اصول لینک سازی را کامل یاد بگیرید می توانید بک لینک های با کیفیت برای سایت تان بسازید.

خروج از نسخه موبایل