مجله هنر و فرهنگ

بزرگداشت هفته وحدت از مصادیق تعظیم شعائر دینی است/ وحدت مسلمانان، مانع تفرقه‌افکنی دشمنان است

دومین جلسه ستاد بزرگداشت هفته وحدت با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت، نمایندگان دستگاها و نهادهای عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش مجله رز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت، در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دولت و ایام بزرگداشت شهادت دو یار باوفا، خدمتگذار و مجاهد نظام اسلامی شهیدان رجایی و با هنر گفت: امیدوارم برگزاری این جلسات و بیان دیدگاهها و همفکری و همکاری دستگاههای مختلف، بتواند ما را در ارائه راهکارهای عملی، مؤثر و سودمند، در راستای تحقق وحدت اسلامی یاری نموده و به سوی تقویت وحدت مسلمانان جهان به صورت حقیقی و واقعی سوق دهد.

وی افزود: اگر وحدت شیعه و سنی، در میان مردم، نخبگان، علما، دانشگاهها و آموزش و پرورش جوامع اسلامی تحقق یابد، به دولت ها نیز تسری پیدا کرده و مورد توجه بیشتر مراکز سیاسی نیز قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه به موضوع هتک حرمت و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم و حمایت برخی کشورهای اروپایی از این اقدام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: لازم است، مقابله با اهانت به مقدسات مسلمانان، به طور جدی در برنامه های هفته وحدت امسال، مورد توجه قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، پرچم دار و میدان دار باشد، تا دولت های دیگر نیز ترغیب و تشویق به مقابله و واکنش به با اینگونه جسارت ها شوند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اضافه کرد: در روزهای اخیر، راهکارهایی در این خصوص، ارائه شده است و در کشورهای مختلف دنیا، اعتراضات عملی و اقدامات قانونی برای جرم انگاری اینگونه اقدامات، صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد و باید با تحریم کالاهای این کشورها و محکوم کردن این اقدامات، سایر کشورها  نیز باهم افزایی به مقابله با این جسارت‌ها بپاخیزند 

وی افزود:  بنابراین لازم است، امسال بیش از گذشته در همه برنامه‌های هفته وحدت، به موضوع قرآن پرداخته شود، زیرا برای امت اسلامی و دومیلیارد مسلمان، مایه ننگ است که برخی کشورهای اروپایی، حامی این اقدامات باشند و به عواطف، عقاید و باورهای امت اسلامی جسارت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که همه ما نسبت به گرامیداشت مقام ائمه اطهار، به ویژه پیامبر اسلام(ص)، تکلیف داریم و هر چه تلاش کنیم باز هم کم است، گفت: برخی سازمان‌های عضو ستاد می توانند، در هفته وحدت، برنامه های عمومی و فراگیری داشته باشند، برخی نیز متولی برنامه‌های بین‌المللی باشند و برخی در فضای مجازی فعالیت نموده و ضمن تولید محتوای غنی و مناسب، انعکاس دهنده برنامه ها باشند. بنابراین باید تقسیم کار مناسب، در این خصوص صورت گیرد و همه دستگاه‌ها،  نسبت به این برنامه ها، حساس باشند و با تمام ظرفیت و توان، در راستای ایجاد وحدت، گفتگوهای دوطرفه و گرامیداشت مقدسات اسلام در جامعه  مشارکت و برنامه ریزی داشته باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در ابتدای جلسه از نمایندگان دستگاه‌های علمی، حوزوی، فرهنگی، اجرایی و همچنین علما به واسطه حضور موثر در جلسات ستاد مرکزی هفته وحدت، تقدیر و تشکر کرد و مناسبت هفته دولت را خدمت تمامی دولتمردان عزیز و خادمان ملت تبریک گفت.

ایشان در ادامه گفت: این روزها ایران عزیز یکپارچه حسینی شده و با حضور بسیاری از مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین بار دیگر محبت خود را به آل الله به ویژه سرور و سالار شهیدان ابراز می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت حال و هوای ویژه و طراوت فرهنگی در کشور ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم امسال شاهد تحول خوبی در حوزه برنامه‌های بزرگداشت هفته وحدت باشیم ؛ لذا ضروری است همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی درخصوص موضوع جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری و سیاست‌های برگزاری مناسبت‌ها بویژه در هفته وحدت بوده ؛ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در این جلسه، همچنین نمایندگان آستان قدس رضوی، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، صدا و سیما، سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، مرکزملی فضای مجازی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد، وزارت کشور، سازمان دارالقران الکریم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی و هنری بسیج ضمن ارائه گزارش فعالیت‌ها، دیدگاه‌های خود در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفته وحدت را ارائه کردند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا