آموزش اسکن با نرم افزار HP Scan

معرفی و دانلود نرم افزار HP Scan

همان‌طور که می‌دانید، برای اسکن اسناد خود از طریق اسکنر HP در سیستم عامل ویندوز، به برنامه‌ای منحصربه‌فرد نیاز داریم. نرم افزار اسکنر HP را می‌توان سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای اسکن مدارک و اطلاعات مورد نیاز دانست. این برنامه، به گونه‌ای طراحی شده است که اکثر اسکنرهای اچ پی را پشتیبانی می‌کند. نرم افزار اسکن hp هنگام نصب درایور اسکنر HP یا پرینتر چند کاره HP روی سیستم نصب می شود و یا اینکه می‌توانید از سایت پشتیبانی hp به آدرس زیر همراه با آخرین نسخه درایور دستگاه خود، دانلود و در سیستم خود نصب کنید.

نرم‌افزار اچ پی اسکن، امکان بایگانی، ارسال و ذخیره اسناد و تصاویر اسکن‌شده را، با کیفیت بسیار بالا، در اختیارتان قرار می‌دهد. شما با این برنامه می‌توانید اسناد خود را درست مطابق خواسته‌ها و استانداردهای خود سفارشی کنید. این نرم‌افزار حرفه‌ای، امکان اسکن عکس‌ها و مدارک را تنها در سه مرحله (انتخاب اسکنر، اعمال تنظیمات و انتخاب مسیر برای ذخیره سند) در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

حهت کسب اطلاعات درباره قیمت اسکنر HP به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

مزیت‌های کاربرپسند نرم افزار اسکنر HP

این برنامه، رابط کاربری آسان و مخاطب‌پسندی دارد؛ چراکه امکان بررسی و اعمال سریع تنظیمات مورد نظر و پیش‌نمایش تصاویر را، قبل از ذخیره‌کردن، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ علاوه بر این، کاربران نرم‌افزار hp Scan، از قابلیت ذخیره‌ی فایل‌های خود در قالب‌های PDF، JPEG و حتی متن قابل ویرایش نیز برخوردار هستند. امکان تعیین اندازه کاغذ، رنگی یا سیاه و سفیدبودن آن، وضوح تصویر و بسیاری از امکانات پیشرفته دیگر نیز از جمله مزایایی هستند که به محبوبیت این برنامه می‌افزایند.

شما با سفارشی کردن تنظیمات و میانبرها برای اسکن‌های روزانه، می‌توانید به مراحل اسکن خود سرعت ببخشید و در صورت نیاز به تغییر، تنها با یک کلیک، میانبرهای موردنظر خود را تغییر دهید.

اسکن با نرم افزار HP Scan در 7 مرحله

همانطور که قبلا هم گفتیم، شما با استفاده از اسکنر HP و با کمک نرم‌افزار HP Scan می‌توانید تصاویر و اسناد خود را به‌راحتی به یک فایل دیجیتال تبدیل کنید.

پس از اینکه از نصب و راه‌اندازی آخرین نسخه از درایورها و نرم‌افزارها در دستگاه خود مطمئن شدید، می‌توانید سند خود را اسکن کنید. برای استفاده از برنامه HP Scan کافی است قدم‌به‌قدم طبق راهنمای زیر پیش بروید:

1- ابتدا سند را در جایگاه موردنظر قرار دهید. به نشانه‌ها و راهنماهای موجود در اطراف صفحه دستگاه اسکنر hp خود نیز، جهت قراردادن صحیح سند، توجه کنید.

2- در کامپیوتر خود، وارد منوی Start شوید و مدل دستگاه موردنظر را جستجو کنید. با کلیک روی آن وارد فضای نرم‌افزار می‌شوید.

3- گزینه print, scan & fax را انتخاب و سپس بر عنوان Scan کلیک کنید.

4- در پنجره‌ای که باز می‌شود، Scan a Document or Photo را انتخاب کنید.

5- در این صفحه، با استفاده از کلیدهای میانبر، می‌توانید ویژگی‌های موردنظر خود را برای فایل در حال اسکن، تنظیم کنید. هر یک از این کلیدهای میانبر، کاربرد خاصی دارند که در ادامه، به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

توجه داشته باشید که هر یک از موارد سمت چپ را می‌توانید با تنظیمات موجود در سمت راست این صفحه، شخصی‌سازی کنید.

توجه: هنگام استفاده از تنظیمات صفحه طولانی فقط یک صفحه را می‌توانید اسکن کنید.

در بالای صفحه، سمت راست، گزینه‌ای به نام more وجود دارد. این گزینه، به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز، تنظیمات بیشتر و پیشرفته‌تری را روی فایل خود اعمال کنید.

چنانچه می‌خواهید اسناد شما به صورت تکی ذخیره شوند، تیک قسمت separate file for each scanned page را فعال کنید.

6- حالا وقت آن است که دستور Scan را صادر کنید. در این مرحله، نسخه‌ای از فایل را مشاهده می‌کنید که با دوبار کلیک روی آن، می‌توانید ویرایش‌های جدیدی را روی فایل خود انجام دهید.

7- در نهایت گزینه save را بزنید و فایل را در قسمت مورد نظر از سیستم خود ذخیره کنید.

آموزش اسکن کردن اسناد یا تصویر در ویندوز

نحوه انجام تنظیمات برای کار با اسکنر اچ پی

این مقاله برای استفاده در  چند کاره یا مالتی فانکشن تهیه و ترجمه شده است و به شما کمک میکند تا بتوانید با استفاده از اسکنر موجود در اسناد و مدارک مورد نیاز را اسکن کنید.

نرم افزار hp Scan سریعترین و راحت ترین روش بوده که میتوانید از آن برای اسکن مدارک و اطلاعات مورد نیازتان استفاده کنید.

آموزش اسکن کردن از طریق قرار دادن کاغذ روی شیشه بالای پرینتر

مرحله اول: نصب یا آپدیت نرم افزار HP Scan

پیش از نصب نرم افزار hp Scan لازم است تا مطمئن شوید که آخرین نسخه از  را در اختیار داشته و یا آن را روی سیستم کامپیوترتان نصب کرده باشید ، البته اطمینان از اتصال دقیق پرینتر از طریق کابل USB یا ارتباط به واسطه شبکه نیز لازم ضروری میباشد.

1- روی آدرس پایین کلیک کنید تا بتوانید آخرین نسخه ارائه شده از نرم افزار hp Scan را دانلود کنید.

2- با وارد کردن دقیق مدل پرینتر خود میتوانید بسته نرم افزار پیشنهادی  را برای  خود دانلود کنید.

3- مراحل نصب و اتصال چاپگر به کامپیوتر را با توجه به توضیحات درون برنامه به دقت پیش ببرید

4- پس از نصب نرم افزار درایور hp لازم است تا در  ویندوز کلمه HP را جستجو کنید این کار به شما کمک میکند تا راحت تر بتوانید نرم افزار HP Printer Assistant را پیدا کنید (نرم افزار HP Printer Assistant را اجرا کنید).

5- در صفحه Scan روی گزینه Scan a Document or Photo کلیک کرده و به مرحله بعد بروید

مرحله دوم: آموزش تنظیمات اسکنر hp

پیش از اسکن کردن لازم است تا تنظیمات مربوط به اسکنر را در چاپگر hp بررسی و بر اساس نیاز خود آماده کنید

نگاهی به نرم افزار HP Scan و کاربرد قسمتها مختلف آن

1- دکمه های میانبر برای انجام سریعتر عملیات اسکن

2- نمایش فایل اسکن شده پش از انجام کار

3- انتخاب ورودی کاغذ در

4- تنظیمات اسکن

5- بیشتر…

1- یکی از دکمه های میانبر یا Shortcut ها را انتخاب کنید ، برای مثال Save as PDF یا Email as JPEG گزینه های مناسبی هستند

نکته مهم : برای اینکه بتوانید چند صفحه را در یک فایل بصورت یکجا اسکن کنید می بایست گزینه PDF را انتخاب کنید

2- با زدن تیک Show Viewer After Scan به کامپیوتر اجازه دهید تا پس از اسکن کردن فایل اسکن شده را به نمایش بگذارد ، این کار به شما کمک میکند تا بتوانید در اولین قدم کیفیت سند اسکن شده را بررسی کنید

3- اگر از چاپگری استفاده میکنید که علاوه بر شیشه اسکنر دارای ADF ( سیستم اتوماتیک کاغذکش ) برای اسکن میباشد لازم است تا از منوی Source حالت Flatbed را انتخاب کنید

4- در بخش تنظیمات اسکن مواردی که برای شما اهمیت دارند را تنظیم کنید مثلا :

اندازه کاغذ / حالت رنگی یا سیاه و سفید / فرمت فایل ذخیره شده

5- برای انجام تنظیمات بیشتر و حرفه ایی تر میبایست دکمه More را بزنید تا بتوانید برای مثال موارد زیر را تنظیم کنید

رزولوشن یا DPI تصویر / چرخش کاغذ / محل ذخیره فایل اسکن شده و نام فایل

مرحله سوم : آموزش اسکن و ویرایش تصویر

کاغذ را روی شیشه اسکنر گذاشته تا پس از انجام کامل اسکن به سراغ ویرایش یا Edit فایل اسکن شده برویم ، برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

1- اولین برگه کاغذی که میخواهید اسکن شود را بصورتی که نوشته ها و تصاویر رو به پایین باشید بر روی شیشه اسکنر hp قرار دهید

نکته مهم : به علامت نشان داده شده در تصویر پایین توجه کنید تا بتوانید گوشه کاغذ را برای اسکن کردن در جای خود به درستی قرار داده باشید

2- در نرم افزار HP Scan روی گزینه Scan کلیک کنید

پس از اینکه صفحه کاغذ به درستی اسکن شد بصورت اتوماتیک فایل آماده شده نمایش داده خواهد شد.

3- برای اضافه کردن صفحات دیگر یا اسکن کردن پشت صفحه میبایست روی گزینه Add Pages که با آیکون نمایش داده شده است ، کلیک کنید . سپس کاغذ بعد را مجددا به نحوی که تصاویر و مطالب به سمت پایین باشد روی شیشه اسکنر گذاشته و دکمه اسکن را بفشارید

4- روی تصویر هر یک از صفحات اسکن شده بصورت جداگانه کلیک کنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید

بطور مثال میتوانید تصویر اسکن شده را بچرخانید یا حاشیه های اطراف آن را حذف کنید ، حتی این امکان را دارید تا میزان نور و کنتراست تصویر را نیز کم و زیاد کنید

5- پس از پایان عملیات اسکن فقط کافیست تا روی دگمه Save یا Send کلیک کنید تا مراحل اسکن به پایان برسد.

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید.

خروج از نسخه موبایل