مجله هنر و فرهنگ

ماجرای مخالفت با کنسرت اصفهان در ماه رمضان ۱۳۴۵

در سندی از اسناد تاریخی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نامه‌ای از اداره کل فرهنگ و هنر استان اصفهان در سال ۱۳۴۵ به چشم می‌خورد که در آن با برگزاری یک کنسرت خاص در ماه رمضان مخالفت شده است.

ماجرای مخالفت با کنسرت اصفهان در ماه رمضان ۱۳۴۵
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت؛ تعظیم شعائر دینی و بزرگداشت ماه مبارک رمضان از سنت‌های مردم ایران است.

در متن این سند آمده است: «عطف بنامه شماره ١٨٠٢م – ٤٥/١١/٣ ضمن اعاده نامه ارجاعی باستــحضــــــــار می‌رساند تئاتر اصفهان برای ایام ماه مبارک رمضان درخواست اجرای یک برنامه کنسرت نموده بود و این اداره به شرط رعایت نمودن نزاکت در اشعار ترانه با اجرای کنسرت موافقت نمود. در برنامه کنسرت‌ها معمولاً موسیقی و آواز اجرا می‌شود نه رقص گروه‌های باله که آقای فرهمند در نامه خود ذکری از آن‌ها نموده‌اند رقص‌های هنری اجرا می‌نمایند و بدن‌های رقاصه‌ها کاملاً پوشیده است.

آقای فرهمند که خود سابقه هنری زیاد دارند و در کار خود هنرمند شایسته‌ای می‌باشند نبایستی اجازه اجرای چنین برنامه‌هائی را بدهند. این اداره امیدوار است که در آینده بتواند به هنرمندانی که نبوغ هنری دارند (و آقای فرهمند که شایسته‌ترین آن‌ها می‌باشد) کمک‌های لازم را بنماید که ابراز نبوغ هنری برای آن‌ها مقدور باشد. مدیرکل فرهنگ و هنر استان اصفهان- بهادری»

ماجرای مخالفت با کنسرت اصفهان در ماه رمضان ۱۳۴۵

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا