اقتصادی

تهران با ۲۳ گازکش ۲۰ طبقه ؟ 

اول طبق عادتم، عین خبر که خدای ناکرده، اشتباهی در نقل قول نداشته باشم،

‏https://www.hamshahrionline.ir/news/765170/  ن23 نقطه در-تهران-برای-ایجاد-برج-های-تخلیه-اضطراری-گاز-لازم-است

بصورت خلاصه: ریس کمسیون عمران شورای شهر تهران گفته‌اند که شرکت گاز ٢٣ مرکز هر کدام با وسعت ٤٠٠ متر مربع در کنار لوله های اصلی گاز شهر تهران که عموما هم این مکان ها در پارک ها انتخاب شده است برای احداث برج های تخلیه گاز ( مثل کوره آجر پزی، دودکش، یا در اینجا همان گازکش !!) به ارتفاع ٦٠ متر برای تخلیه گاز لوله های شهری در زمان زلزله نیاز دارد ! چون در حال حاضر امکان قطع گاز در ٨ ثانیه قبل از زلزله وجود دارد ولیکن تخلیه گاز لوله ها نبازمند این تعداد گازکش می باشد ؟ الله اکبر

سوال اول این حقیر بی مقدار در عالم مهندسی زلزله این است که این ایده نوبل از کجا و به ذهن چه کسی اول رسید ؟ ساده از کنار این اندیشمند و دانشمند توانای علمی/الهی نباید گذشت ؟

سوال دوم من، کدام کشور را در دنیا سراغ دارید که چنین ایده ‌ای را حتی بصورت نمونه در مقیاس یک ده انجام داده باشد ؟

سوال سوم حقیر، ۸ ثانیه از کجا آمده است ؟کجا پیاده شده است ؟ بما اصلا چه مربوط ؟ اینکه شیرهای قطع اتوماتیک قابلیت چیزی را دارند اما زمانی که قابلیت درک سیگنالی نیست، شات اف ولو ها به چه درد می خورد؟؟

سوال چهارم من، ۲۳ دودکش ۶۰ متری (ساختمان ۲۰ طبقه) در تهران ! می دانید چه می فرمایید ؟ بقول مزاح دانشجویان کرمانیم، آتش روشن میکنید و سفره بساط پهن می کنید چرا ما را دعوت نمی کنید ؟

سوال پنجم، وقتی تمام علمک ها شکسته و نشت گاز از هر سوراخی جاری است و در حال آنش سوزی، کدام گازِ موجود ؟ مسیر درست را بسمت هدایت ا خروی یعنی دودکش و گازکش مورد نظر شما را دنبال خواهد کرد !؟ چیزی از قانون برنولی می دانید !

سوال ششم حقیر، می دانید شهر چه قیافه ای پیدا خواهد کرد ! یک تصویر خیالی از مزاح و سرخوشی ایده پردازان این طرح در زیر ترسیم کردم!؟

تهران با ۲۳ گازکش ۲۰ طبقه ؟ 

اما در آخر، فرد یا افرادی را که به این راه حل خارق العاده برای اولین بار در گیتی رسیدند را حتما لوح تقدیر و نشان عالی تهران را در بالای یکی از این گازکش ها به آنها اهدا بفرمایید، در ضمن حتما با بادی گارد تردد بفرمایند چون هر لحظه امکان دزدیده شدن آنها توسط کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد !

گفته بود برای ملت اگر آب نمیشه برای تو که نان میشود ! چه خبره در شهر !

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، مهندسی زلزله و مدیریت بحران

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا