مجله علمی و پزشکی

اعلام بیشترین علل مراجعه حجاج ایرانی به مراکز درمانی در عربستان

از سوم خرداد تا ششم تیرماه بیش از ۳۱۲ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان ارائه شده و یکی از مهمترین دلایل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر بعد از گرمازدگی و مشکلات تنفسی، شکستگی بر اثر افتادن از پله برقی بوده است.

به گزارش مجله رز، بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، اطلاعیه شماره ۴ مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در خصوص آخرین خدمات ارائه شده به حجاج در کشور عربستان و مهمترین توصیه‌ها به زائرانی که به این سفر معنوی مشرف شده‌اند، به شرح زیر است:

۱. از سوم خرداد تا ششم تیرماه در مجموع، ۳۱۲ هزار و ۹۳۶ خدمت بهداشتی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

۲. بیش از ۲۳۰ هزار مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه، مدینه، عرفات و منا به حجاج ایرانی ارائه شده است.

۳. در این مدت ۱۵ هزار و ۲۹۴ مورد خدمات پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و …، ۵۲ هزار و ۶۳۶ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

۴. ۲۴۹۵ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است. در حال حاضر ۳۶ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۲ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

۵. تاکنون بیشترین علت مراجعات زائران، گرمازدگی، مشکلات تنفسی و گوارشی بوده و همچنین شکستگی مچ دست، کف و انگشت کوچک پا و ضرب دیدگی که سقوط از پله برقی علت اکثر شکستگی‌ها بوده است، گزارش شده. تاکنون ۳۶ مورد عملیات گچ گیری برای زائران انجام شده است. لذا به زائرانی که ترس از پله برقی دارند توصیه می‌شود حتما با یک همراه از پله برقی استفاده کنند و آرامش خود را حفظ کنند.

۶. داروهای مورد نیاز بیماران به مقدار کافی تأمین شده است و حتی برخی داروهای خاص نیز تهیه و در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

۷. حال عمومی حجاج بستری شده در بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان سعودی مساعد است.

۸. مشکلات تنفسی و گوارشی شایع‌ترین دلیل مراجعه حجاج به مراکز درمانی هلال‌احمر در عربستان است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا