اقتصادی

بارش ۷۰ میلی‌متری/ هشدار هواشناسی کرمانشاه سطح قرمز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۱۵ روز گذشته (۱۴۰۲/۱۱/۲۴) بیشترین فعالیت سامانه بارشی، از پنجشنبه تا اواسط روز شنبه خواهد بود. پیش بینی می‌شود؛ بیشترین بارش تجمعی این سامانه در مدت مذکور به طور غالب بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی متر در سطح استان کرمانشاه به ثبت برسد.

وی افزود: بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، به تدریج در نواحی سردسیر بارش برف از اثرات این سامانه بارشی عنوان شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: شروع فعالیت این هشدار بامداد پنجشنبه و پایان این هشدار اواسط روز شنبه در کرمانشاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه کل استان کرمانشاه با تاکید بر نیمه غربی و شمالی است، ادامه داد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی از موارد قابل پیش بینی برای فعالیت این سامانه است.

زورآوند پاکسازی کانال‌ها، آبراهه‌ها و خروجی دهانه پل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرار گرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور را به شهروندان و دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا