مجله اجتماعیکسب و کار محلی

5 برند مطرح اجاق گاز ایرانی + معایب و مزایا

اگر قصد خرید وسایل آشپرخانه جهت جهیزیه را دارید، می‌توان گفت یکی از مهمترین آنها اجاق گاز است. امروزه اجاق گازهای برندهای داخلی و خارجی زیادی در بازار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید، آشپزخانه خود را با کالای ایرانی تکمیل کنید و قصد خرید اجاق گازهای ایرانی را دارید، در این مقاله 5 برند مطرح اجاق گاز ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطلاعات کامل‌تری در مورد مزایا و معایب آنها آشنا شوید و به انتخاب اجاق گاز دلخواهتان بپردازید.

1.       اجاق گاز اخوان

یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده اجاق گاز ایرانی، برند اخوان است، این برند با عرضه اجاق گازهای برتر خود در بازار توانسته جایگاه مناسبی در میان سایر برندها بدست آورد. اجاق گازهای اخوان دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ هستند، به همین جهت مشتریان با قدرت انتخاب بیشتری امکان خرید آنها را خواهند داشت. برند اخوان دارای محصولات مختلفی همچون هودهای برقی، فرهای گازی و برقی و … هستند، اما اجاق گازهای تولید شده این برند از لحاظ کیفیت در میان سایر محصولات تولیدی آن رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ است.

مزایای اجاق گازهای اخوان

اجاق گازهای اخوان علاوه بر طراحی بسیار شیک و منحصر به فردشان از ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی برخوردار هستند که موجب شده است، به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مشتریان محسوب گردد.

بنابراین می‌توان به طور کلی برخی از مزایای استفاده از انواع اجاق گازهای اخوان را به صورت زیر بیان کرد:

  • بکارگیری آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در طراحی ظاهر انواع اجاق گازهای این برند.
  • معمولا قطعات اصلی و مختلف این اجاق گازها همچون ترموکوپل، جرقه زن، ولوم و سرشعله از کشور ایتالیا هستند.
  • مصرف انرژی پایین و بهینه در این اجاق گازها نیز یکی از مزایای مهم این اجاق گازها محسوب می‌شود.
  • معمولا اجاق گازهای اخوان دارای گارانتی 20 ماهه و خدمات پس از فروش هستند.
  • این اجاق گازها دارای خواصی همچون ضد لک و ضد خش هستند.
  • اجاق گازهای اخوان از شعله پخش‌کن‌های برخوردار هستند که مجهز به قفل و بست خواهند بود.
  • این اجاق گازها دارای بسته‌بندی‌های بسیار محکم هستند، بخصوص استحکام بسته بندی‌های آنها در مدل‌های شیشه‌ای بیشتر به چشم می‌خورد.

معایب اجاق گاز اخوان

از جمله معایبی که در مورد اجاق گاز این برند وجود دارد، آن است که تنوع رنگ و مدل در مدل‌های اجاق گاز مبله اخوان کمتر به چشم می‌خورد.

2.      اجاق گاز استیل البرز

یکی دیگر از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی برند استیل البرز است، این برند محصولات گوناگونی را تولید و به بازار عرضه می‌کند که از بهترین محصولات آن می‌توان به انواع اجاق گازهای این برند همچون اجاق گازهای صفحه‌ای و رومیزی استیل البرز اشاره کرد.

مزایای اجاق گاز استیل البرز

  • طراحی این اجاق گازها با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها صورت پذیرفته است.
  • در تولید این اجاق گازها از بهترین ترموکوپل‌ها استفاده گردیده که موجب روشن شدن ایمن آنها خواهد شد.
  • از قطعات ایتالیایی اصل در تولید این محصولات استفاده می‌شود.
  • این اجاق گازها دارای رویه‌های هستند که موجب تمیزی و نظافت راحت آنها خواهد شد.
  • از توان و راندمان حرارتی زیادی برخوردار هستند.
  • این محصولات از گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله برخوردار خواهند بود.
  • این اجاق گازها مصرف انرژی پایینی خواهند داشت و از نصب رایگان برخوردارند.

معایب اجاق گاز استیل البرز

ازجمله معایب اجاق گازهای این برند شامل بکارگیری جنس استیل ضعیف‌تر در مقایسه با برندهای همچون اخوان، داشتن راندمان حرارتی پایین‌تر نسبت به سایر برندها، داشتن تنوع کمی در اجاق گازهای مبله این برند و … را بیان کرد.

3.     اجاق گاز اسنوا

برند اسنوا از جمله شرکت‌های ایرانی خواهد بود که به تولید انواع لوازم خانگی همچون لوازم سرمایشی، لوازم گرمایشی، اجاق گاز، لباسشویی و … می‌پردازد. با توجه به وجود قطعات باکیفیت در تولید انواع اجاق گازهای این برند، می‌توان گفت اجاق گازها جزء بهترین محصولات این برند محسوب خواهد شد.

مزایای اجاق گاز اسنوا

  • در اجاق گازهای اسنوا از شعله‌های زمان‌دار و قابل برنامه‌ریزی استفاده شده است.
  • در رویه و بدنه این اجاق گازها استیل‌های بسیار مرغوب به کار رفته که موجب افزایش کیفیت این محصولات شده است.
  • رویه استیل این محصولات دچار هیچ گونه خط و خشی نخواهد شد و به همین دلیل به راحتی تمیز می‌شود.
  • معمولا اجاق گازهای فردار اسنوا دارای قابلیت‌ها و امکانات متنوعی همچون شعله بالا و پایین، جوجه‌گردان، تایمر، گریل، ترموکوپل، شعله پخش‌کن و … هستند.

معایب اجاق گازهای اسنوا

اگرچه مزایای اجاق گازهای اسنوا بسیار بالا است اما معایبی نیز دارند که از جمله می‌توان به داشتن اتصالات ضعیف، دیر روشن شدن فر در برخی از مدل‌های این اجاق گازها و … را بیان کرد.

4.     اجاق گاز بیمکث

اگر قصد خرید جهیزیه دارید و می‌خواهید اجاق گازی مرغوب تهیه کنید،  می‌توانید بر روی اجاق گازهای بیمکث نیز حساب کنید. از آنجایی که اجاق گازهای ایرانی بیمکث با داشتن امکانات و قابلیت‌های فراوانشان جزء بهترین اجاق گازهای ایرانی محسوب خواهند شد.

مزایای اجاق گاز بیمکث

  • اجاق گازهای بیمکث دارای مدل‌های متنوعی در طرح‌های استیل، استیل شیشه‌ای و شیشه‌ای هستند.
  • جنس اکثر این اجاق گازها از استیل مرغوب است و به همین جهت تمیز کردن راحتی دارند.
  • معمولا بسیاری از اجاق گازهای بیمکث از استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند و به همین دلیل نیاز به خش‌گیری نداشته و موجب جذابیت بالایی آشپزخانه‌ها خواهد شد.

معایب اجاق گاز بیمکث

در مورد معایب اجاق گازهای بیمکث می‌توان گفت این اجاق گازها دارای محدودیت زیادی در طرح‌های مبله هستند و بیشترین مدل‌های متنوع آن شامل اجاق گازهای رومیزی و صفحه‌ای این برند خواهد بود.

5.     اجاق گاز آلتون

برند آلتون از جمله برندهای سازنده لوازم خانگی ایرانی است که با داشتن ماشین آلات مدرن و نیروهای ماهر توانسته، بهترین محصولات و لوازم خانگی همچون اجاق گازها را تولید و روانه بازار نماید. معمولا اجاق گازهای تولید برند آلتون دارای امکانات مختلفی هستند و به همین دلیل محبوبیت بالایی در میان سایر اجاق گازها دارد.

مزایای اجاق گاز آلتون

  • این محصولات دارای نظافت راحت و آسانی هستند.
  • از شبکه چدنی و لعاب‌داری برخوردارند.
  • این محصولات از قیمتی با صرفه و خدمات پس از فروش برخوردارند.
  • دارای راندمان حرارتی بالا خواهد بود و با داشتن سپر حرارتی مناسب مانع از انتقال حرارت به ولوم‌ها می‌شود.

معایب اجاق گاز آلتون

از معایب اجاق گازهای آلتون می‌توان به داشتن  وزن و حجم بالایی آنها اشاره کرد که موجب حمل سخت آنها خواهد شد ، همچنین از دیگر معایب این اجاق گازها می‌توان به فندک خودکار ضعیف استفاده شده در ساخت این اجاق گازها اشاره کرد.

نمایندگی تعمیر اجاق گاز پادیسان تهران

تعمیر اجاق گاز اخوان در تهران

تعمیر اجاق گاز اسنوا تهران

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از افراد به دنبال تهیه بهترین وسایل آشپزخانه همچون اجاق گازها با قیمت اقتصادی و از مارک‌های ایرانی هستند، به همین جهت در این مقاله به معرفی 5 برند مطرح اجاق گاز ایرانی پرداختیم و معایب و مزایای آنها را به طور کامل بیان نمودیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا