لوازم دوچرخه سواری ضروری برای داشتن رکابی ایمن

مقدمه لوازم دوچرخه سواری

لوازم دوچرخه سواری برای داشتن یک دوچرخه سواری دلنشین و هیجان‌انگیز ضروری هستند. هر دوچرخه سواری می‌داند برای سالم نگه‌داشتن دوچرخه محافظت و تعمیر آن کاری مهم بوده و درصورتی‌که این کار به‌موقع انجام شود از صرف هزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا با تمامی وسایل دوچرخه سواری آشنا شوید.

برای مشاهده قیمت لوازم دوچرخه سواری کافیه به سایت دوچرخستان سر بزنید.

انواع لوازم دوچرخه سواری

هر دوچرخه سواری تمایل دارند در هنگام دوچرخه سواری احساس راحتی داشته باشد تا از این ورزش هیجان‌انگیز نهایت لذت را ببرد. برای داشتن احساس راحتی هنگام دوچرخه سواری باید لوازم مناسب را استفاده کرد. انواع لوازم جانبی دوچرخه سواری عبارت‌اند از:

لباس دوچرخه سواری

لباس‌های دوچرخه سواری با توجه به فصول سال و نوع آب‌وهوا متفاوت هستند. لباس‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که با فرم بدن دوچرخه ‌سوار هماهنگ باشند پس هنگام خرید این لباس‌ها دقت لازم را داشته باشید تا لباسی متناسب با سایز خود خریداری کنید. مهم‌ترین لباس که بایستی در خرید آن بیشتر دقت کنید لباس زمستانه دوچرخه سواری است. اگر در فصل زمستان دوچرخه سواری می‌کنید بایستی ژاکت خصوص که در برابر وزش بادهای سرد زمستانی عایق بسیار خوبی هستند استفاده کنید.

لباس‌های کشباف مناسبی نیز برای دوچرخه سواری وجود دارد که در زمستان گرم و در تابستان بسیار خنک هستند. این لباس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پشت آن‌ها سه جیب قرار دارد که می‌توانید غذا و خوراکی‌های لازم برای طول مسیر خود را در آنها قرار دهید.

شلوار دوچرخه سواری

شلوار دوچرخه سواری دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند این شلوارها برای اینکه هنگام رکاب زدن به زنجیر گیر نکنند باریک تولید می‌شوند، اما به دلیل کشش بالایی که دارند برای فرد دوچرخه سوار بسیار راحت هستند. جنس این شلوارها به‌گونه‌ای است که پوست به‌راحتی اجازه تنفس دارد.

·         شورت دوچرخه سواری

شورت‌های دوچرخه سواری یکی از لوازم دوچرخه سواری است که بایستی بسیار راحت باشند تا دوچرخه سوار بتواند به‌راحتی رکاب بزند. این شورت دارای کشش بالایی هستند به‌طوری‌که دوچرخه سوار هنگام رکاب زدن احساس آزادی به دوچرخه سوار می‌دهند.

شلوارک پددار دوچرخه سواری

اگر شما مسافت طولانی را دوچرخه سواری می‌کنید بهتر است از شلوارک پددار مخصوص استفاده کنید. این نوع شلوارک همانند یک بالشتک مخصوص عمل می‌کنند به‌طوری‌که هنگام دوچرخه سواری طولانی‌مدت احساس ناراحتی به شما دست نخواهد داد. این شلوارک به‌تنهایی لباس مناسبی بوده و لزومی ندارد زیر آن لباسی بپوشید.

کیف دوچرخه سواری

برای حمل لوازم دوچرخه سواری و لوازم ضروری دیگر بهتر است برای دوچرخه خود یک کیف مخصوص خریداری کنید. افراد هنگام دوچرخه سواری نمی‌توانند وسیله‌ای در دست بگیرند و دوچرخه نیز دارای جعبه و… نیست تا بتوان وسایل را در آن قرار داد؛ بنابراین وجود یک کیف دوچرخه سواری برای تمامی دوچرخه سواران ضروری است. کیف‌هایی دوچرخه سواری به‌گونه‌ای هستند که محکم به دوچرخه شما متصل شده و هنگام توزیع وزن بر روی دوچرخه هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نخواهند کرد. کیف‌های دوچرخه سواری انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

بطری آب و نگهدارنده آن یکی از لوازم دوچرخه سواری

هنگام دوچرخه سواری بدن شما مقدار زیادی آب از دست می‌دهد پس بایستی مدام آب بنوشید تا مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نشود. همراه داشتن آب هنگام دوچرخه سوار اهمیت زیادی دارد. بطری‌های آب مخصوصی برای دوچرخه ‌سواری وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به نگهدارنده وصل کرده و به‌راحتی حمل کرد. نگهدارنده را به لوله زیرین تنه یا لوله نگهدارنده زین متصل کرده و هر نوشیدنی که مایل بودید درون بطری مخصوص ریخته و با خود حمل کنید.

قفل دوچرخه

یکی از لوازم دوچرخه سواری بسیار مهم برای محافظت از دوچرخه، قفل دوچرخه است. شما با داشتن قفل دوچرخه می‌توانید بدون هیچ نگرانی دوچرخه خود را در مکان‌های مختلف نگه داشته و به دنبال کارهای خود بروید. هنگام خرید قفل دوچرخه دقت کنید که قفلی محکم و سبکی خریداری کنید که علاوه بر داشتن ایمنی بالا حمل آن نیز آسان باشد.

کفش دوچرخه سواری

دوچرخه سواری طولانی‌مدت سبب خستگی پاهای شما شده و ممکن است نتوانید پاهایتان روی پدال دوچرخه به‌راحتی نگه دارید. برای جلوگیری از این اتفاق از کفش دوچرخه سواری مخصوص که یکی از لوازم دوچرخه سواری ضروری است استفاده کنید. کفش‌های دوچرخه ‌سواری دارای گیره‌هایی هستند که به پدال دوچرخه وصل شده و پاهایتان را به‌راحتی روی دوچرخه نگه می‌دارد. شما به کمک این کفش‌ها می‌توانید بسیار راحت‌تر پدال بزنید به‌طوری‌که پای شما هیچ‌گونه لغزشی روی پدال نداشته باشد. کفش‌های دوچرخه‌ سواری باتوجه‌به منطقه‌ای که در آن دوچرخه ‌سواری می‌کنید متفاوت هستند انواع این کفش‌ها عبارت‌اند از:

کلاه دوچرخه سواری

کلاه دوچرخه‌ سواری برای دوچرخه سواران نقش حیاتی دارد. این کلاه‌ها در انواع و مدل‌های مختلف تولید و به فروش می‌رسند. این کلاه‌ها علاوه بر نقش محافظتی بسیار زیبا هستند. در هنگام خرید کلاه دوچرخه ‌سواری باید دقت کنید که سایز آن دقیقاً متناسب با سر شما بوده و جنس آن به‌گونه‌ای باشد که هنگام برخورد ضربه به سر هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی به وجود نیاید. درصورتی‌که سایز کلاه کوچک‌تر باشد سبب ایجاد سردرد در شما شده و اگر بزرگ‌تر باشد مانع دوچرخه‌ سواری باکیفیت شما می‌شود.

با توجه به نوع منطقه‌ای که شما در آن دوچرخه ‌سواری می‌کنید کلاه‌ها در انواع مختلف وجود دارند که عبارت‌اند از:

مچ‌بند دوچرخه ‌سواری

یکی از لوازم دوچرخه سواری مفید مچ‌بند دوچرخه ‌سواری است. مدلی از مچ‌بندها در بازار موجود هستند که دارای ردیاب تناسب‌اندام هستند. این نوع مچ‌بند میزان ضربان قلب، کالری سوزانده شده را ثبت کرده و دوچرخه سواران می‌توانند به کمک آن فعالیت روزانه خود را کنترل کنند. از ویژگی‌های دیگر مچ‌بندهای هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زانوبند و آرنج‌بند دوچرخه‌ سواری

یک دوچرخه‌سوار باید از آرنج و زانوهای خود در برابر خطرات ناشی تصادف و زمین‌خوردن محافظت کند، به همین خاطر از زانوبندها و آرنج‌بندها  برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این اندام‌ها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از زانوبند و آرنج‌بند برای هر دوچرخه ‌سواری چه حرفه‌ای و چه مبتدی ضروری هستند. این لوازم علاوه بر محافظت از آرنج و زانو در برابر انواع فشارها نیز محافظت می‌کند.

رایانه دوچرخه

اگر می‌خواهید میزان سرعت و مسافت طی شده را هنگام دوچرخه سواری مشاهده کنید بهترین گزینه استفاده از رایانه دوچرخه است. رایانه دوچرخه یکی از لوازم دوچرخه سواری است که آن را می‌توان به‌راحتی بر روی دسته دوچرخه نصب کرد. این دستگاه در برابر آب مقاومت بالایی داشته و دارای عمر باتری بسیار طولانی است. به کمک این دستگاه می‌توانید میزان ضربان قلبتان را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید گوشی همراهتان را با آن همگام‌سازی کنید و موقعیت و مسیر خود را نیز ردیابی کنید.

روغن زنجیر و ابزارهای اولیه مهم ترین لوازم دوچرخه سواری

در هنگام دوچرخه سواری باید حتماً روغن زنجیر، تلمبه و تیوب یدک را به همراه داشته باشید، چراکه خراب‌شدن دوچرخه و پنچر شدن آن غیرقابل‌پیش‌بینی است. ابزار دیگر که بسیار کوچک و کاربردی است چاقوی سویسی است. این چاقو دارای انواع آچار و پیچ‌گوشتی‌های تاشو مخصوص تعمیرات دوچرخه است. حمل لوازم و ابزار نام‌برده کار بسیار آسانی است و در صورت همراه داشتن این وسایل با خیالی آسوده می‌تواند در هر مسافتی که می‌خواهید دوچرخه سواری کنید.

توجه داشته باشد که در هنگام دوچرخه ‌سواری بی‌صدا کارکردن زنجیر دوچرخه بسیار مهم است، در صورتی که ایجاد سر و صدا کرد حتما آن را با روغن زنجیر، روغن کاری کنید تا نرم و بی صدا کار کند.

سخن آخر لوازم دوچرخه سواری

تمامی رشته‌های ورزشی دارای لوازم مخصوص به خود هستند دوچرخه سواری نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوچرخه سواران بایستی قبل از اقدام به دوچرخه سواری تمامی تجهیزات و لوازم لازم را برای داشتن یک دوچرخه سواری دل‌چسب آماده کنند. لوازم دوچرخه سواری را شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود خریداری کنید، اما توجه داشته باشید که هنگام خرید حتما لوازمی تهیه کنید که از کیفیت و جنس آنها مطمئن هستید.

خروج از نسخه موبایل