مجله علمی و پزشکی

منشأ بیماری التهاب روده چیست؟

به گزارش شفاف، کولیت اولسراتیو شایع ترین نوع بیماری التهابی روده است که با زخم های مزمن و التهاب در معده سالمندان مشخص می شود. علائم در طول زندگی خفیف است و ماهیت آنها خفیف است و هیچ درمان شناخته شده ای برای این بیماری وجود ندارد.

محققان فکر می کنند که می توان التهاب مکرر سیستم ایمنی که مسئول این بیماری است را توضیح داد.

با این حال، که کیزی میستر سیستم امینی در وهله اول به سلولهای سالم هم کند، ویک راز باکی منده است.

این تحقیق در مجموعه مقالات فرهنگستان علوم پراکنده شده است.

محققان با ترکیبی از داده‌های تجربی از نمونه‌برداری‌های بیماران، مدل‌های حیوانی، موش‌ها و رده‌های سلولی نشان می‌دهند که این بیماری به دلیل افزایش سطح آنزیم آلفا 1-6 فوکوزیل ترانسفراز – همچنین به عنوان FUT8 ممکن است.

سطح این آنزیم معمولاً مانند افرادی است که سالم نیستند. عملکرد واقعی FUT8 بهبود خواص فیزیکی بسیاری از انواع مختلف پروتئین ها از طریق فرآیندی به نام فوکوسیلاسیون است.

در سال 2016، تحقیقاتی به رهبری دکتر Naiyuki Taniguchi از موسسه بین المللی سرطان اوزاکا نشان داد که موش های فاقد FUT8 از کولیت اولسراتیو محافظت می شوند، اما دلیل آن مشخص نیست.

این با توجه گروه تحقیقاتی Vivek Malhotra در مرکز تنظیم ژنتیک (CRG) در بارسلون همزمان شد.

محققان تصمیم گرفتند با یکدیگر روی الگوی FUT8 در کولیت اولسراتیو کار کنند.

تخمین زده می شود که یک فرد به طور متوسط ​​روزانه یک لیتر موسین ترشح می کند که با مولکول های دیگر ترکیب می شود و مخاط ایجاد می کند.

محققان تیم تحقیقاتی Ivo Gut در مرکز با او همکاری کردند تا داده های ژن جمع آوری شده از نمونه را ارائه دهند.

این مقاله نشان داد که سطح FUT8 در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو به 3.5 درصد افزایش یافته است.

سپس محققان بررسی کردند که آیا لایه غشای مخاطی در مش توسط FUT8 محافظت نمی شود یا خیر.

آنها کشف کردند که موش های بدون FUT8 در مقایسه با موش های دارای FUT8، لایه غشای مخاطی نازک تر است.

با استفاده از رده های سلولی کولون، آنها کشف کردند که سطوح مختلف FUT8 نسبت دو نوع مختلف موسین ترشح شده توسط سلول ها را تغییر می دهد. Mucin 2 و Mucin5AC لایه مخاطی را تشکیل می دهند و روی سطح سلول عمل می کند.

ما نشان می‌دهیم که وقتی FUT8 بیش از حد بیان می‌شود، همانطور که در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو دیده می‌شود، سلول‌های سلول‌های اپیتلیال در مقایسه با موکوس طبیعی فشرده‌تر هستند.

به دلیل فشردگی نیر، لیاح مخاطی بازیتر است و به بچتریها می دهد به اپیتلیال برسند. لایه غشای مخاطی نیز چسبندگی بیشتری خواهد داشت و در برابر شستشو مقاومت بیشتری خواهد داشت، این مورد در مورد باکتری ها و سایر عوامل بیماری است.

جرارد کانترو-ریکاسون که کار را در آزمایشگاه دکتر مالهوترا در CRG انجام داد و اکنون یک محقق واقعی در مؤسسه تحقیقاتی VHIR در بارسلونا است، می‌گوید: هنگامی که FUT8 تخلیه می‌شود، سلول‌های اپیتلیال مخاط ترشح می‌کنند تا یک مخاط تشکیل دهند. مخاط فشرده تر به آن می دهند و سپس لایه غشاهای مخاطی کمتر نفوذ می کند.

از آنجا که سلول ها به طور مداوم مخاط بیشتری ترشح می کنند، باکتری ها به طور مداوم از بین می روند.

ما معتقدیم که باکتری کمتر به معنای تماس کمتر با اپیتلیوم است که به نوبه خود از التهاب جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد. این فرآیند توضیح می دهد که چرا موش های فاقد FUT8 در برابر کولیت اولسراتیو لایه غشای مخاطی محافظت می شوند.

لایه بیرونی محل زندگی انواع میکروب ها، اعم از مضر و مفید است و از التهاب یا عفونت جلوگیری می کند.

بلکه א א סט קש קש פ פ 8 בת פפטמנד דר ק ק נדר עלם ב מ מ מ מ מ מ מש מש מש מש עש עש עש ל ל ל בקטר בקטר בקטר בקטר בקטר בקטר בקטר پرسیم.

در هالی که فرلکاین نشم می دهد FUT8 لیاہ مکاتی را کھیم دهده را کیمت دهد، ک میتوند نتیجه بہ کلیت ulsratio شود.

پروفسور ویک مالهوترا، نویسنده ارشد در این مطالعه و هماهنگ کننده برنامه زیست شناسی سلولی و توسعه در CRG می گوید: این یافته راه را برای توسعه آزمایش های جدید برای تشخیص کولیت اولسراتیو قبل از ظهور هموار می کند. علائم و اندازه گیری بیماری

فرلقاد می‌گویند: ما می‌وینهم سفرین فوکوزیلاسیون یا انتراش MUC1 در مکات روده بزرگر را با نوستوگیری فاتحه از پی‌کاکی‌ها کنیم.

دکتر مالهوترا در پایان می گوید: این مطالعه با کیفیت خوبی برای مقابله با مشکلی که اهمیت اساسی دارد آغاز می شود و نمونه ای دیگر از همین مبحث است که بهترین راه برای مقابله با مشکلات پزشکی است.

منبع: گزارشگر باشگاه جوآن

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا