مجله اجتماعیکسب و کار محلی

چگونه در بازی مرد عنکبوتی لباس عوض کنیم؟

بازی مرد عنکبوتی و ترفندهای تعویض لباس در آن

استودیو Insomniac Games پیش از انتشار بازی Spider-Man: Miles Morales با معرفی تعدادی از لباس‌های جذاب مایلز مورالز، نشان داد که مانند بازی اول این مجموعه، در طراحی لباس‌های مختلف برای مرد عنکبوتی سنگ تمام گذاشته است. به همین دلیل لباس مرد عنکبوتی تا این اندازه پر طرفدار است.

وجود لباسی مانند لباس عنکبوتی مایلز در انیمیشن Into the Spider-Verse که حتی افکت‌های انیمیشنی آن را هم به بازی می‌آورد، عده زیادی از طرفداران این شخصیت را به‌وجد آورد و در همین چند روز اول انتشار بازی، تصاویر و ویدیو‌های بسیار زیبایی با این لباس در بازی خلق شده‌اند.

بازیکن می‌تواند در این بازی ۱۹ لباس متفاوت مایلز را از راه‌های مختلف به‌دست بیاورد که هر کدام از آن‌ها علاوه بر ظاهر منحصر به‌فرد، قابلیت‌های مخصوص به خود را هم در گیم‌پلی بازی اعمال می‌کنند. مانند لباس Iron Spider که در بازی قبلی بود.

اگر هنوز این بازی را تجربه نکردهاید از خواندن ادامه این مطلب خودداری کنید.

راهنمای به‌دست آوردن تمامی لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morales و قابلیت‌های آن‌ها

لیست زیر شامل راهنمای به‌دست آوردن تمامی لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morales و قابلیت‌های آن‌هاست که بخش‌هایی از داستان بازی را لو می‌دهد:

 دو لباس Sportswear Suit و Great Responsibility Suit به‌صورت خودکار در اختیار بازیکن قرار خواهند گرفت.

Homemade Suit

  • از سطح پنج در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به هشت توکن (توکن‌ها با انجام هر فعالیت‌ اصلی یا فرعی در بازی به‌دست می‌آیند) و یک Tech Part (Tech Partها با انجام فعالیت‌های فرعی مانند از بین بردن مخفیگاه‌های دشمنان به‌دست می‌آیند) دارید.
  • قابلیت مخصوص: پرتاب کردن اشیا به سمت دشمنان آسیب بیشتری وارد می‌کند.

T.R.A.C.K Suit

  • از سطح شش در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۰ توکن و یک Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: حملات دشمنان از فواصل دور آسیب کمتری وارد می‌کند.

Animated Suit

  • از سطح هفت در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۲۰ توکن و چهار Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: دشمنان زمان بیشتری توسط تار عنکبوت گیج می‌مانند.

Brooklyn Visions Academy Suit

  • از سطح هشت در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۲ توکن و یک Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: انجام حرکات نمایشی روی هوا (در حال تاب خوردن در سطح شهر) Venom Power بیشتری به بازیکن می‌دهد.

Crimson Cowl Suit

  • از سطح ۹ در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۴ توکن و دو Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: در حالت نامرئی، دشمنان صدای حملات مایلز با تار عنکبوت را نمی‌شنوند.

S.T.R.I.K.E Suit

  • از سطح ۱۰ در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۶ توکن و دو Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: با پایین آمدن میزان سلامتی مایلز، نوار قدرت Venom زودتر پر می‌شود.

The End Suit

  • از سطح ۱۱ در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۶ توکن و دو Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: اگر در حالت نامرئی از جای خود تکان نخورید، نوار استفاده این قدرت بسیار آهسته خالی می‌شود.

Miles Morales 2099 Suit

  • از سطح ۱۲ در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۴ توکن و سه Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: زمان مسدود شدن قابلیت‌های ونوم توسط سلاح‌های کمپانی Roxxon کاهش می‌یابد و وارد شدن به حالت نامرئی اثرات منفی این سلاح‌ها را از بین می‌برد.

 خرید ست ایفای نقش مرد عنکبوتی در سایت میلی جون با نخفیف ویژه.

Into the Spider-Verse Suit

  • از سطح ۱۳ در دسترس خواهد بود.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۱۹ توکن و چهار Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: با پوشیدن این لباس تمامی حرکات مایلز در بازی به استایل انیمیشن Into the Spider-Verse در می‌آیند و در مبارزات هم افکت‌های صوتی و انیمیشنی مانند صفحات کمیک بوک در صفحه نشان داده می‌شوند.

Classic suit

  • این لباس با کامل کردن مرحله Time to Rally به‌دست می‌آید.
  • قابلیت مخصوص: از بین بردن اسلحه دشمنان موج بزرگ‌تری تولید می‌کند.

Spider-Training Suit

  • با شروع مجدد بازی (New Game+) این لباس (که در ابتدای بازی تن مایلز است) در دسترس قرار می‌گیرد.
  • برای ساخت این لباس نیاز به ۲۰ توکن و یک Tech Part دارید.
  • قابلیت مخصوص: اگر زودتر از خالی شدن نوار قدرت نامرئی از این حالت خارج شوید، بخشی از باقی‌مانده این نوار، قدرت Venom مایلز را پر خواهد کرد.

لباس‌های زیر با پیش‌روی در داستان بازی در دسترس قرار می‌گیرند و قدرت مخصوصی ندارند.

Uptown Pride Suit

  • با کامل کردن تمام مراحل Friendly Neighborhood Spider-Man این لباس در دسترس قرار می‌گیرد.

Winter Suit

  • با کامل کردن مرحله فرعی We’ve Got a Lead این لباس در دسترس قرار می‌گیرد.

Miles Morales 2020 Suit

  • با کامل کردن تمام مراحل تمرینی و مرحله فرعی The Final Quest این لباس در دسترس قرار می‌گیرد.

Programmable Matter Suit

  • برای به‌دست آوردن این لباس باید تمام مراحل مخفیگاه‌های زیرزمینی و آزمایشگاه‌های Roxxon، و مرحله فرعی Matter Up را کامل کنید.

Purple Reign Suit

  • برای به‌دست آوردن این لباس باید تمام نمونه‌های صدا را پیدا کنید و مرحله فرعی Back to the Beginning را هم به اتمام برسانید.
  • پس از و حالا نوبت به مقاله ایستراگ رسیده که خودتون هم میدونید هیچ سایت دیگه ای مثل ما اینقدر دقیق نکات مخفی و جالب بهتون ارائه نمیکنه!

معرفی مکان های کاربردی در بازی مرد عنکبوتی

1- مجسمه استن لی

اگر در بازی و در منطقه Upper East Side  به این مکان بروید (عکسش ) و سپس خود را فعال کنید، مجسمه یادبود از در کنار یک رستوران به نام Mick’s  ظاهر خواهد شد :

اگه یادتون باشه استن لی در بازی قبلی یک حضور افتخاری (Cameo) در همین رستوران داشت . یعنی وقتی و پیتر در آنجا غذا خوردند و دوباره با هم شدند، او به مری جین گفت:

“خوشحالم شما دو تا را دوباره با هم میبینم! شما دو تا همیشه زوج محبوب من بودید”

“Love seeing you two together again! You always were my favorites”

که در واقع به این اشاره داشت که استن لی بود که در دنیای کمیک همواره اصرار داشت!

زیر مجسمه هم جمله زیبا و تاثیرگذاری نوشته شده:

تقدیم با عشق به مردی که قلب، ذهن و روح معتقدین واقعی (True Believers) را در همه جا جلا داد کرد. همیشه رو به جلو(Excelsior) !

همانطور که در ا گفته بودیم “معتقدین واقعی” لقبی بود که استن لی به هواداران مارول داده بود و “همیشه رو به جلو” نیز از شعارها و تکه کلام های معروف مرحوم استن لی بود.

2- لوگو و دفتر اینسومنیاک

در مرحله نخست بازی و آنجایی که مایلز و پیتر سعی میکنند جلوی را بگیرند، او وارد مرکز خریدی میشه که همه چیز را در آن داغون میکنه و شما به عنوان مایلز باید کنترلش کنید. در جایی وقتی راینو میپره از لوستری آویزان میشه که اگر خوب بهش دقت کنید لوگوی شرکت سازنده بازی یعنی “اینسومنیاک” است!

در بازی اول هم میشد دفتر اینسومنیاک را در سطح شهر پیدا کرد و در این بازی هم همین طوره :

3- مخفیگاه توم استون

در طول بازی شما باید برای آزاد کردن لباس و ارتقای تجهیزات خود سراغ مخفیگاه های گروه زیرزمینی ها (Underground) بروید که در آنها صندوق هایی است که با باز کردن آنها بهتون یک امتیاز فن آوری (Tech Token) داده میشه.

یکی از از صندوق ها در مخفیگاهی است که وقتی دیوار را میکنید و واردش میشید آرم و تجهیزات و افرادش را در آن مشاهده میکنید:

این نشون میده مخفیگاه ها به توم استون و دار و دسته اش تعلق داشته . توم استون از دشمنان شناخته شده در دنیای کمیک بوک است که در بازی قبلی هم حضور داشت و باس فایتی را باهاش انجام میدادید ( را بخوانید).

4-  سریال “دکتر هو”

در مورد قبلی گفتم که یکی از مخفیگاه های گروه زیر زمینی ها در واقع متعلق به گروه توم استون بوده. وقتی وارد این مخفیگاه میشوید یک سری مانکن پلاستیکی در آنجا مشاهده میکنید که اولش مورد خاصی درباره آنها به چشم نمیاد. ولی ناگهان مایلز نظرش به اونا جلب میشه و به خودش میگه : الان تکون خوردن؟

بعدشم یکی از اعضای زیرزمینی ها ازش بیرون میاد و مایلز رو حسابی میترسونه و باید باهاش بجنگید! این اشاره داره به مجسمه های معروف  موسوم به “فرشته گریان” در سریال “دکتر هو” (Dr. Who)! در این سریال یکی از ضعف‌های آن‌ها این است که هنگامی که دیده می‌شوند تبدیل به مجسمه می‌شوند اما همین که چشم از آن‌ها برداشته می‌شود به سرعت به سمت انسان می‌آید و با برخورد انسان به داخل تونل زمان فرستاده می‌شود. و البته ممکنه این ایستراگی   مربوط بشه به اون مانکن هایی که در بازی ترسناک “رزیدنت اویل 7” در اون اتاق زیر شیروانی تکون میخوردند!

5- شرکت راکسان

در بازی، به عنوان شرکت انرژی معرفی میشود که نقش زیادی در داستان دارد و شخصیت خبیث اصلی داستان نیز در آن مشغول به فعالیت است. اگر مقاله ایستراگ های بازی قبلی را در خوانده باشید پس میدانید که در بازی اول هم اشاره ای به آن شد زیرا این ساختمان در سطح شهر وجود داشت:

و اما کلا ما نام راکسان را مخصوصا در سالهای اخیر زیاد شنیده ایم. زیرا در دنیای سینمایی مارول و سریال های این شرکت حضور داشته و قدمتش به سالهای دور میرسه. کلا در دنیای کمیک یا سینما، “راکسان”   را به عنوان یک شرکت بزرگ که در عرصه نفت و انرژی فعالیت میکنه ولی سود خودش را از روش ها و کارهای تبهکارانه و غیر قانونی و مضر برای محیط زیست به دست میاره میشناسند.

در دنیای کمیک رئیس این شرکت «داریو اَگِر» (Dario Agger) نام دارد. همچنین گفته میشه مسئولین این شرکت بودند که پدر و مادر تونی استارک () را کشتند. یکی از شعبه های فرعی راکسان، “سایبرتک سیستمز” (Cybertek Systems) نام داره که در زمینه مهندسی معکوس فن آوری به کار رفته در «دث لاک» (Deathlok) کار میکنه (برای آشنایی با «دث لاک»  را بخوانید). همچنین در سریال  شاهد بودیم که این شرکت مسئول خلق قدرت های فوق بشری «تایرون جانسون» (ملقب به «كلوك») و «تندی بوون» (ملقب به «داگر») است.

6- سایمون کریگر

شخصیت خبیث اصلی بازی کسی نیست جز آقای «سایمون کریگر» (Simon Krieger) که صداپیشه پرکار و معروف دنیای انیمیشن و گیم یعنی «تروی بیکر» جایش صحبت میکنه. او رئیس بخش تحقیقات و توسعه شرکت راکسان است و مسئول  پروژه انرژی پاک این شرکت به نام “نیو فرم” است. او کسی بود که به هشدار های «ریک میسون» درباره این انرژی گوش نداد و وقتی ریک و خواهرش (فین) خواستند نیوفرم را تعطیل کنند ، سایمون او را داخل سپر محافظتی رآکتور نیوفرم قرار داد و او در جلوی فین کشته شد.

فین فرار کرد و از آن موقع به بعد مصمم شد از سایمون و راکسان انتقام بگیرد و … در دنیای کمیک نیز سایمون کریگر یک شخصیت خبیث است که با درگیری داشته. او به عنوان یکی از مسئولین عالی رتبه راکسان به طور مستقیم در توطئه قتل پدر و مادر تونی استارک دست داشت و حتی یک بار خودش را به جای تونی استارک جا زد تا برایش پاپوش بدوزد.

7- تینکرر

همانطور که در گفتیم ، مخترع مخوف یا تینکِرِر (Tinkerer)، با نام اصلی «فینس میسون» (Phineas Mason) از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است که ماه می سال 1963 در شماره 2 از سری اول کمیک بوک های “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” به دست توانمند خلق شد. او به صورت پیرمردی مخترع و نابغه در زمینه مهندسی و فن آوری به تصویر کشیده میشود که استعداد عجیبی در ساخت گجت های شگفت انگیز از قطعات وسایل معمولی و یا بلااستفاده مانده دارد.

اما در این بازی تینکرر دختری است به نام «فین میسون» (Phin Mason)   که از دوستان قدیمی مایلز مورالز است و آنها از مدتها قبل به یکدیگر علاقه داشتند. تا اینکه برادر فین به نام ریک میسون که دانشمندی بود که برای شرکت راکسان کار میکرد، کشته شد و فین در صدد انتقام از راکسان برآمد و گروه “زیرزمینی ها” را ساخت و بهشون تجهیزات داد تا راکسان را نابود کنند.

همین مساله باعث شد مرد عنکبوتی (مایلز مورالز) باهاش مبارزه کنه. اما پس از اینکه از هویت مخفی یکدیگر آگاه شدند ، فین در انتهای بازی جان خودش را برای نجات شهر فدا کرد تا به مایلز کمک کنه رآکتور راکسان را متوقف و از نابودی شهر جلوگیری کنه.

8- گانکه

گانکه (Ganke) یک شخصیت مکمل بسیار خوب و مهم در بازی مایلز مورالز است. او دوست صمیمی و قدیمی مایلز است و حضور پررنگی در بازی داره و اوست که به عنوان مغز فن آوری مایلز، اپلیکشن “دوست خوب محله” رو درست میکنه که باهاش ماموریت های فرعی رو انجام میدید و مدام در هنگام انجام ماموریت های بازی باهاش در تماس هستید.

گانکه از کمیک بوک های مایلز مورالز اقتباس شده و در آنها نیز یک رفیق و همکلاسی خیلی خوب و باحال برای مایلز است که هویت مخفی خودش را هم برای او فاش کرد و مدام با هم درد و دل میکردند. جالبه که در فیلم “” یکی از شخصیت های مکمل معروف دنیای کمیک های اسپایدرمن به نام «» را از نظر ظاهر و شخصیت پردازی تبدیلش کردند به گانکه! در این فیلم او رفیق فابریک پیتر پارکر بود و هویت مخفش اش برای او فاش میشه!

9- پراولر

پراولر  از شخصیت هایی است که در بازی حضور داره. در که همین چند روز پیش در سایت گذاشتیم، به طور کامل درباره این شخصیت در دنیای کمیک توضیح داده شد و گفتیم که در دنیای اصلی ابتدا شخصیتی به نام «هابی براون» تبدیل به پراولر شد ولی پراولری که در این بازی میبینیم از اقتباس شده، جایی که پروالر عموی مایلز مورالز به نام «آرون دیویس» است و لباسی مخصوص برای خودش ساخته و دست به جنایت میزند.

در بازی هم او عموی مایلزه و از همان ابتدا هویت مخفی مایلز رو کشف میکنه و این بر جذابیت داستان و پیچش های آن اضافه میکنه. نکته اساسی اینه که سازندگان بازی او را به شکلی به تصویر میکشند که هم به ذاتش وفاداره و هم اینکه بسیار نو و با طراوت به نظر میرسه و نظیرش را قبلا ندیده بودیم.

او اولش خودش رو دوست و متحد مایلز نشون میده و واقعا معلومه که برادرزاده ش براش مهمه ولی در ادامه بهش خیانت میکنه و مشخص میشه برای راکسان کار میکنه اما در پیچشی جذاب در مبارزه نهایی به یاری مایلز و مردم محله میشتابه و خودش رو تبرئه میکنه و حتی اوست که علیه سایمون کریگر شهادت میده و باعث میشه به زندان بیفته. او در کل سعی میکنه علیرغم سابقه بدی که داره اما از برادرزاده خودش محافظت کنه.

 همچنین در ابتدای بازی در اتاق خواب مایلز مورالز یکی از پرونده های قدیمی پدر مایلز (جفرسون دیویس) را پیدا میکنید که رویش نوشته پراولر و اگر آن را برگردانید عکس پراولر به آن چسبیده که نشان میدهد پدر مایلز به عنوان یک افسر پلیس دنبال پراولر بوده:

مایلز به خودش میگه “نمیدونم بابا تونست این یارو رو بگیره یا نه”.

10- همسایه های مایلز مورالز

در داستان بازی شاهد هستیم که مایلز و مادرش از محله کوئینز به هارلم نقل مکان کرده اند. اگر به ساختمان مایلز برگردید و نگاهی به نام های مورد اشاره در درب ورودی ساختمان نگاهی بیندازید چیزهای جالبی نظرتون رو به خودش جلب میکنه! (برای این کار باید وارد حالت عکس برداری یا photo mode شوید).

روی یکی از آنها نوشته “والدو” (Waldo) که اشاره داره به کتاب های معروف انگلیسی به نام “والدو کجاست؟” که در آنها معماهایی برای کودکان به چاپ میرسید:

پس اگر کسی ازتون پرسید “والدو کجاست؟” الان میدونید که تو طبقه بالای آپارتمان مایلز اینا زندگی میکنه!!!

یک آپارتمان دیگه هم متعلق است به “اندی و باز” که اونم اشاره داره به سری کارتون های “داستان اسباب بازی” و شخصیت «باز لایت یر» و صاحبش، «اندی»:

و بعدی رویش نوشته «کاتولو» (Cthulhu) که شاید بدانید نام شخصیتی خیالی است که اولین بار در داستان “فراخوانی کاتولو” نوشته شده توسط «اچ-پی لاوکرافت» در سال 1928 ظاهر شد. این موجود تخیلی دارای سری اختاپوس مانند و دو بال بلند و چهار پا با پنجه و بدن پوسته پوسته شکل است.

البته تلفظ های متفاوتی برای این شخصیت مثل کاثالهو، کثولهو کوتولهو، کوتولو، خزول و غیره نیز وجود دارند ارائه شده و خالقش عمدا از Cthulhu برای نامیدن خداوند اهریمنی‌اش استفاده کرد تا واژه های غیر تلفظ باشد.

و البته جالب ترین ایستراگ این بخش مربوط به آپارتمانی میشه که رویش نوشته “فرد و جیسون” که قطعا با توجه به قطرات خون که رویش هست اشاره داره به دو نماد بزرگ سینمای وحشت یعنی «فردی کروگر» و «جیسون وُرهیز» که به ترتیب در فیلم های “کابوس در خیابان اِلم” و “جمعه سیزدهم” شناخته میشوند!

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا