بهترین نوع گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی یکی از انواع گیربکس صنعتی بوده که با تکنولوژی نوینی که طی سال های اخیر توسط تولید کنندگان این کالا در طراحی و ساخت آن استفاده شده است، از پر کاربردترین نوع گیربکس صنعتی شناخته شده است. با توجه به اینکه این گیربکس ها انواع زیادی دارند، انتخاب بهترین گیربکس حلزونی کاری نسبتا دشوار است؛ چرا که تنوع در برندها و ویژگی هر یک زیاد است.

تیم شهبازموتور با بیش از چهار دهه تجربه در حوزه کالای صنعتی و با بهره گیری از افراد متخصص در راستای انتخاب بهترین گیربکس، مطالبی را گردآوری کرده تا در مسیر خرید گیربکس حلزونی اطلاعات کافی داشته باشید.

انواع گیربکس حلزونی

گیربکس های حلزونی صنعتی به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند با طراحی های متنوعی وارد بازار می شوند. همچنین برخی مزایای این گیربکس ها مانند نصب آسان، قیمت مقرون به صرفه، تولید صدای کم و فضای کم برای نصب و نگهداری منجر به برتری آنها در برخی مصارف، نسبت به سایر گیربکس ها شده است. تولید گیربکس حلزونی در ایران با انواع متفاوتی انجام می شود که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم:

گیربکس حلزونی کتابی یا NMRV یا مکعبی

گیربکس های کتابی انواع زیادی دارند که هر کدام ویژگی مختص به خود را دارا هستند. گیربکس کتابی فلنج دار، گیربکس کتابی شافت دار، گیربکس پایه دار در قالب گیربکس NRV ، گیربکس NMRV و… در بازار عرضه می گردد.

گیربکس فلنج دار کتابی در دو سایز B5 و B14 تولید می شود. برای کوپل این گیربکس با  الکتروموتور، حتما باید به نوع فلنج آن توجه کرده و الکتروموتور متناسب با نوع فلنج را برای آن در نظر داشت. اصولا در طراحی گیربکس کتابی سایز 30 تا 90 از فلنج B5 یا همان نیم فلنج استفاده شده و در طراحی سایز 110 تا 300 استفاده می شود.

گیربکس های مکعبی اصولا وزن کمی دارند و به راحتی قابل نصب هستند. این گیربکس ها قابل سفارش با پوسته چدنی و آلومینیوم هستند؛ اما اغلب برای مصارف بسیار سنگین استفاده نمی شود.

برای استفاده از این گیربکس ها بهتر است قطر شافت ورودی، توان و گشتاور مورد نظر خود را با مشخصات کاتالوگ گیربکس کتابی تطبیق دهید.

برای مشاهده  قیمت گیربکس کتابی یا مکعبی کلیک کنید.

گیربکس حلزونی VF و VF FC

استفاده گیربکس حلزونی VF از شناخته شده ترین گیربکس های حلزونی است که در برخی سایزهای متفاوت بسیار پر کاربرد واقع شده است.

این گیربکس که با نام گیربکس شافت دار نیز در بازار عرضه می گردد، در سایز های متفاوتی از 49 تا 250 تولید می شود. گیربکس VF مقاومت و طول عمر بالایی دارد و مانند گیربکس های کتابی با پوسته چدنی و آلومینیوم قابل استفاده هستند.

گیربکس VF با نسبت تبدیل های متفاوتی قابلیت استفاده برای هر نیازی را دارد. نسبت تبدیل های آن از 1 به 7 تا 1 به 100 می باشند.

گیربکس حلزونی VF FC از دیگر طراحی های گیربکس حلزونی بوده که در مصارف متفاوتی استفاده می شود. تفاوت گیربکس VF FC با گیربکس های VF در ظاهر و نحوه نصب آنها است. گیربکس های VF FC معمولا در حالات متنوع تری نسبت به گیربکسVF  نصب می شوند؛ اما در مشخصات فنی آنها تفاوتی وجود ندارد و راندمان مشابهی دارند.

برای مشاهده مشخصات و قیمت گیربکس حلزونی VF و  VF FC کلیک کنید.

گیربکس حلزونی MVF و MVF FC

گیربکس حلزونی MVF یکی از انواع گیربکس فلنج دار است، که بر خلاف گیربکس های VF که بوسیله شافت با الکتروموتور کوپل می شوند، بوسیله فلنج با الکتروموتور کوپل شده و به فروش میرسند و فلنج آن تنها در سایز بزرگ می باشد.

MVF ها نیز مانند سری VF در طراحی MVF FC نیز تولید می شوند؛ که تنها تفاوت میان این دو در نوع ورودی و خروجی آنها است.

کدام نوع گیربکس حلزونی بهتر است؟

بهترین نوع گیربکس حلزونی تعریف مشخصی ندارد و همه چیز بستگی به نیاز شما و سایر تجهیزات صنعتی مورد استفاده دارد.

برای مثال، برخی گیربکس ها پتانسیل کوپل با الکتروموتور 1400 دور را دارند و در صورت کوپل با موتور 2000 دور آسیب های جبران ناپذیری را بوجود خواهد آورد.

به طور کلی هر نیازی بهترین گیربکس مختص خود را دارد. برای مثال، ممکن است گیربکسی که برای صنعت نانوایی استفاده می شود به نوبه خود بهترین باشد اما برای نوار نقاله مورد استفاده قرار نگیرد و حتی به سایر تجهیزات مربوطه آسیب زند.

پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین نوع گیربکس، ابتدا بررسی تمام جوانب حوزه کاری خود و در نهایت مطالعه کاتالوگ انواع گیربکس حلزونی است؛ چرا که در کاتالوگ ها عوامل تاثیر گذار و مهمی مانند دور خروجی گیربکس، نسبت تبدیل، قطر شافت ورودی و خروجی، گشتاور خروجی، توان ورودی و سایر موارد ضروری برای انتخاب و خرید بهترین نوع گیربکس حلزونی قابل مشاهده است.

خروج از نسخه موبایل