تهدید سفیر ایران با سلاح سرد باید در تاریخ اروپا ثبت شود

محسن پاکآین در واکنش به حمله به سفارت کیشورمان در دانمارک و تهدید سفیر نادی پور و همچنین آسیب رساندن به خودروهای داخل سفارت از سوی دولت کپنهاگ، گفت: کشورهای اروپایی، به ویژه اعضای اتحادیه اروپا علیرغم اینکه بارها اجرای مقررات و استانداردهای بین المللی را قبول دارند و مدعی هستند که کشورهای دیگر این استانداردها را رعایت نمی کنند اما متاسفانه این کشورها به هیچ وجه به آن پایبند نیستند. این مقررات به طور خاص به حفاظت از اماکن دیپلماتیک و حمایت از دیپلمات ها مربوط نمی شود.

وی ادامه داد: در رابطه با اتفاقات هفته های گذشته و قرار گرفتن عناصر ضدانقلاب در اماکن دیپلماتیک در برخی کشورهای اروپایی که عمدتاً عناصر تروریستی هستند و نباید در کشورهای اروپایی حضور داشته باشند، تعلیقة یکک از مترجمان با سلاح سرد وارد شد. سبرات يران در كابنحاج شده و تواقبه به تعليق سفير مسمد است كه بايد در تاريخ عروض سود كرد.

وی افزود: در بین کشورهای اروپایی، کشورهای منطقه اسکاندیناوی از جمله دانمارک ادعای بیشتری برای پایبندی به قوانین بین المللی و رعایت حقوق بشر دارند و سمینارهای متعددی در این زمینه برگزار می کنند اما متاسفانه شاهد هستیم که اجرا نمی کنند. این موارد در عمل خودشان است و ما اینجا هستیم.

این دیپلمات پیش از این گفت: بحث مصونیت دیپلماتیک در طول تاریخ وجود داشته است و در زمان اسلام و قبل از اسلام نیز شاهد مصونیت دیپلمات ها و مسافران بودیم و در دوره رنسانس اروپایی ها مدعی این موضوع بودند، اما متاسفانه حملات مختلفی که به سفارت‌های ما رخ داده است نشان می‌دهد که اروپایی‌ها فقط تعادل بین‌المللی دارند. همچنین در روزهای متوالی شاهد اجراهای اروپایی‌ها در موضوعات داخلی ایران بوده‌اند که از عناصر اغتشاش که خواستند حرکت مسالمت آمیز معترضین را به حرکات خشن تبدیل کنند، حمایت کرده و حتی ایران را نیز به تحریم‌ها بپردازند و اجازه دهند اماکن دیپلماتیک ایران تعارض شود.

وی راماد داد: در این مورد به بها بینکونگونی مردود است و عنشاء می شود که ملابس تعدید و بینهای بینهاین با پیباندی به رستوریم که کیں کردود کرد، اعمال خلاف استانداردهای بین المللی را در کشورها و نهادهای غربی مجازات می کنند.

پراکنده در خبرگزاری النا. 17 آنلاین 1401

6565

خروج از نسخه موبایل