مجله ورزشی

اقدامات لازم متناسب باتهدیدات پیش روی کشور پیش‌بینی شده است

معاون پدافندغیرعامل:

معاون زیر بنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: متناسب با تمامی تهدیدات شناسایی شده پیش روی کشور، اقدامات لازم با ارزیابی میدانی از زیر ساخت ها پیش بینی شده است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، مصطفی طزری معاون زیر بنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور روز چهارشنبه در حاشیه قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتوی شهرستان ری در جمع خبرنگاران افزود: سازمان پدافند غیر عامل در راستای ماموریت خود، ارتقای آمادگی زیرساخت‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در برابر تهدیدات دنبال می‌کند و برگزاری رزمایش‌ها و مانور‌ها نیز در همین راستاست.

وی یادآورشد: رزمایش سقوط هواپیمای حامل مواد پرتوی در شهرستان ری تخصصی و ترکیبی در حوزه حمل و نقل هوایی با سناریوی نشر پرتوی و مواد رادیو اکتیوی بود که هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن از چهار ماه قبل انجام گرفته بود.

طزری اظهارداشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده و تمرینات انجام گرفته از حدود چهار ماه قبل، توانستیم یک وضعیت قابل قبولی را از باب هماهنگی حوزه‌های مختلفی که در مجموعه این رزمایش نقش ایفا می‌کنند، داشته باشیم و اشکالات رخ داده را شناسایی کنیم.

معاون زیر بنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با برنامه ریزی چنین رزمایش‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و با رفع آنها، در زمان حوادث و اتفاقات احتمالی می‌توان آمادگی لازم را داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مانور وضعیت قابل قبولی داشت، اما نیاز است که با اقدامات بیشتر این وضعیت را ارتقا داد و نقاط ضعفی که امروز شاهد آن بودیم را برطرف کرد.

طزری ادامه داد: پدافند غیر عامل چارچوب و فرآیندی را دنبال می‌کند که گام اول آن پیش بینی سناریو‌های مختلف متناسب با نوع تهدید است و در گام دوم متناسب با آسیب پذیری‌ها که با ارزیابی میدانی از زیر ساخت و دستگاه‌ها به دست می‌آید، طراحی و برنامه ریزی برای مقابله با آن به شمار می‌آید.

معاون زیر بنایی پدافند غیر عامل کشور گفت: حادثه را پیش از آنکه رخ دهد، پیش بینی می‌کنیم و متناسب با تهدیداتی که متصور هست، آمادگی را ارتقا می‌دهیم امروز هم در این مانور چنین اتفاقی رخ داد و ما متناسب با تهدیداتی که برای صنعت هوایی، سقوط هواپیما و در حوزه پرتوی متصور است این برنامه پیش بینی شد تا هم افزایی و آمادگی دستگاه‌های مختلف را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا