تفاوت سنگ عباس آباد و حاجی آباد

سنگ تراورتن عباس آباد بخریم یا سنگ تراورتن حاجی آباد؟

سنگ تراورتن از جمله سنگهای ساختمانی طبیعی است که در دسته سنگهای رسوبی قرار می گیرد. سنگ تراورتن به دلیل داشتن ویژگی های بسیار خوب و منحصربه فرد طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. خوشبختانه کشور ایران یکی از غنی ترین کشورها در زمره تولید و فراوری سنگ تراورتن می باشد. از مهمترین استان های ایران که دارای معادن سنگ تراورتن زیادی می باشد، استان مرکزی است. همچنین در این استان دو معدن مهم سنگ تراورتن قرار دارد. معادن سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن حاجی آباد. این دو سنگ محبوبیت خاصی در بین سنگهای تراورتن دارند.

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد از معادن شهرستان نیم ور ِمحلات استان مرکزی استخراج می شود. این سنگ دارای زمینه کرم روشن است که درجات کیفیت پایین تر آن رنگی تیره تر و رگه ها و ناخالصی های بیشتری در آن دیده می شود. سنگ تراورتن عباس آباد را به دو صورت بی موج و موجدار برش می زنند. این سنگ جز بهترین سنگ تراورتن نما شناخته می شود، به خصوص برای نمای رومی و کلاسیک. چرا جز بهترین سنگهای نما؟ زیرا امتحان خود را در آب و هوا های متفاوت و عوامل تخریب زا پس داده و از این امتحان سربلند بیرون آمده است.

سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد از پر مصرف ترین سنگ های ساختمانی است. مانند سنگ تراورتن عباس آباد از معادن شهر محلات استخراج می شود. این سنگ دارای رنگ زمینه کرم روشن، تیره ، بژ و شکلاتی می باشد و به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. این سنگ تراورتن نسبت به سنگ تراورتن عباس آباد تخلل کمتری دارد. به همین دلیل از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و ساب پذیری خوبی دارد.

ویژگی های مشابه

در زمان خرید هریک از سنگها، این نکته را درنظر بگیرید که سنگ تراورتن عباس آباد از سنگ تراورتن حاجی آباد گران تر می باشد. درنتیجه اگر محدودیت هزینه ای دارید، سنگ حاجی آباد را استفاده کنید. اما اگر محدودیتی ندارید انتخاب بهترین سنگ از بین این دو سنگ تراورتن، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. زیرا هردو ویژگی های مشابه دارند.

سنگ تراورتن حاجی آباد و عباس آباد معمولا در ابعاد تایل یعنی 40*40 یا 50*50 برش به بازار عرضه می شوند. اما می توان این سنگها را در ابعاد سفارشی حتی ابعاد سنگ اسلب هم برش داد.

به ویژگی های بالا باید این خصوصیت را اضافه کنیم که این دو سنگ با گذشت زمان تغییر رنگ و ظاهر که نمی دهند هیچ، بلکه زیباتر هم می شوند. پس از هر دوی این سنگهای تراورتن نما می توان هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی استفاده کرد.

برای قسمت هایی از ساختمان مانند کفپوش، سنگ دیوار، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پله، سنگفرش پارکینگ، … . حتی از این سنگها برای سنگفرش و جدول کشی پیاده رو ها در مکان های عمومی هم استفاده می شود.

قیمت هردو سنگ تراورتن نما به عوامل متعددی از جمله یکنواخت بودن رنگ زمینه، روشن یا تیره بودن رنگ سنگ، موج دار و بی موج بودن سنگ، قطر و ضخامت سنگ، ابعاد سنگ، کیفیت فراوری سنگ، … بستگی دارد.

استفاده از هریک از این سنگها به ساختمان جلوه ای شیک و لوکس می دهد. به ویژه اگر در ابعاد اسلب استفاده شوند. زیرا در ابعاد اسلب بندکشی در سطح سنگ دیده نمی شود.

برای خرید هر کدام از این سنگهای تراورتن می توانید سفارش خودتان را به صورت اینترنتی بر روی سایت کالاساخت ثبت کنید یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

درباره سنگ عباس آباد و سنگ تراورتن حاجی آباد بیشتر بدانید

همانطور که در مقاله های پیشین گفته شد سنگ تراورتن در نمای رومی ساختمان ها بسیار کاربرد دارد.سنگ تراورتن عباس آباد رنگ روشن تری نسبت به سایر سنگ های دیگر از جمله حاجی آباد دارد. از دیگر تفاوت هایی که می توان این دو سنگ نما رومی را  از یکدیگر متمایز کرد،  تنوع در سورت بندی سنگ عباس آباد می باشد.

سنگ حاجی آباد و عباس آباد بنا به سلیقه مشتری برای نمای ساختمان ها استفاده می شود.سنگ تراورتن حاجی آباد رنگ تیره تری دارد  اما امروزه بیشتر ساختمان سازان و پیمانکاران ساختمانی از سنگ های روشن تر نظیر سنگ تراورتن سفید عباس آباد استفاده می کنند.

سنگ عباس آباد در برابر گرما و سرما مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و بهترین گزینه برای نصب در ارتفاعات می باشد.سنگ عباس آباد را به دو صورت برش می دهند :

اگر برش در جهت موج سنگ باشد سنگ عباس آباد بی موج و  اگر برش عمود بر موج سنگ باشد سنگ عباس آباد موج دار می گویند.

سنگ عباس آباد به چندین دسته مختلف تقسیم می شود:

سنگ های تراورتن چیست؟

تراورتن ، نوعی سنگ سفید است که از معادن استخراج شده و به صورت موج دار و بی موج فراوری شده سپس در اختیار متقاضیان قرار میگیرد. سنگ تراورتن از رسوب چشمه های گرم نظیر رودخانه ها به دست می آید و یه دلیل بافت بلوری شکلی که دارد بیشتر در نمای خارجی منازل و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن نما از جمله سنگهای ساختمانی طبیعی است که در دسته سنگهای رسوبی قرار می گیرد. سنگ تراورتن به دلیل داشتن ویژگی های بسیار خوب و منحصربه فرد طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است.

تفاوت سنگ عباس آباد و سنگ حاجی آباد

خوشبختانه کشور ایران یکی از غنی ترین کشورها در زمره تولید و فراوری سنگ نمای تراورتن می باشد. از مهمترین استان های ایران که دارای معادن سنگ نما تراورتن زیادی می باشد، استان مرکزی است.

سنگهای دیگری نظیر سنگ مرمریت، سنگ گرانیت و … نیز در طراحی نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده می شوند اما استفاده از نمای سنگ تراورتن جلوه ی ویژه ای دارد.

تفاوت تراورتن حاجی آباد و تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن از گذشته های دور در ایران تولید میشد و به دلیل تنوع رنگی و طرح های متنوعی که دارد، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. امروز بیشتر انواع سنگ ها، در دو نوع برش موج دار و بی موج وارد بازار می شوند و معادن مختلفی نظیر حاجی آباد و عباس آباد در ایران وجود دارد.

سنگ تراورتن حاجی آباد و سنگ تراورتن عباس آباد هر دو از سنگ های بسیار با کیفیت می باشند که می توانند تمام خواسته های شما از سنگ تراورتن را بر آورده کنند اما چند تفاوت کوچک دارند.

سنگ حاجی آباد بهتر است یا عباس آباد؟

تراورتن عباس آباد در برابر سرما و گرما واکنش بهتری نشان می دهد و البته قیمت بالاتری نیز دارد. سنگ عباس آباد رنگ روشن تری نسبت به سنگ های حاجی آباد دارد و مقاومت آن هم نیز بالاتر از سنگ های دیگر است.سنگ تراورتن از گذشته‌های دور در ایران تولید می‌شد و به دلیل تنوع طرح و رنگ مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت که در دو نوع موج دار. وبی موج وارد بازار می‌شوند و معادن مختلف نظیر عباس آباد و حاجی آباد برای استخراج آنها وجود دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد و حاجی آباد هر دو از سنگ‌های بسیار باکیفیت هستند که میتوانند تمام خواسته‌های شما از سنگ تراورتن را برآورده کنند اما چند تفاوت کوچک دارند.سنگ عباس آباد رنگ روشن‌تری نسبت به سنگ‌های حاجی آباد دارد و مقاومت آن نیز بالاتر از سنگ‌های دیگر می‌باشد.سنگ عباس آباد در برابر گرما و سرما واکنش بهتری نشان می‌دهد و البته قیمت بالاتری نیز دارد.

اگر پروژه‌ی کم هزینه ای دارید این سنگ هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.سنگ عباس آباد دارای زمینه کرم روشن است و درجات کیفیت پایین‌تر آن رنگی تیره‌تر و رگه‌های ناخالصی بیشتری دارد.این سنگ جزء بهترین سنگ نما محسوب می‌شود به خصوص در نماهای کلاسیک و رومی.

سنگ حاجی آباد

از پرمصرف‌ترین سنگ‌های ساختمانی سنگ تراورتن حاجی آباد می‌باشد که دارای زمینه کرم روشن،بژ و شکلاتی،تیره می‌باشد و به دو صورت بی موج و موج دار برش داده می‌شود.این سنگ تخلخل کمتری نسبت به عباس آباد دارد و به همین دلیل از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و ساب پذیری خوبی دارد.

این سنگ هم مانند عباس آباد از مقاوم‌ترین سنگهای ساختمانی محسوب می‌شود و در برابر ضربه،آلودگی هوا،تغییرات جوی،باران‌های اسیدی،سایش مقاومت بالایی دارد.

سنگ عباس آباد از سنگ حاجی آباد گران‌تر می‌باشد و اگر شما محدودیت هزینه ای دارید سنگ حاجی آباد را میتوانید استفاده کنید.

این دو سنگ با گذشت زمان تغییر رنگ نخواهد داد بلکه در طول زمان زیباتر می‌شود برای قسمت‌های از ساختمان مانند سنگ دیوار،سرویس بهداشتی،آشپزخانه،پله،سنگفرش پارکینگ استفاده می‌شود.قیمت هر دو سنگ به عوامل متعددی از جمله یکنواخت بودن  رنگ زمینه،تیره بودن رنگ سنگ،موج دارو بی موح ….بستگی دارد.

استفاده از هر یک از این سنگ‌ها به ساخنمان جلوه ای خاص و شیک و لوکس می‌دهد.

قیمت سنگ کرم حاجی آباد

این سنگ بهترین گزینه برای نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشد.این سنگ عمری طولانی داشته و می تواند در هر شرایط آب و هوایی آسیب نبیند.با گزشت زمان نه تنها فرسوده نشده بلکه زیبا و سفید تر می شود این سنگ برای هر نمایی مناسب استالبته قیمت آن نسبت به دیگر سنگ های ساختمانی بالا بوده و اگر برای اجرای پروژه هزینه محدودی در اختیار دارید این سنگ انتخاب مناسبی نیست.

سنگ حاجی آباد کرم

سنگ تراورتن کرم رنگ حاجی اباد سنگی به رنگ کرم روشن است که کاملا شفاف و بی موج است این سنگ از با کیفیت ترین نوع سنگ های ساختمانی بوده و از معادن واقع در استان مرکزی به دست می اید این سنگ از معروف ترین سنگ های مورد استفاده در نمای بیرونی ساختمان بوده و توانسته با هر شرایط آب و هوایی خود را وفق دهد.این سنگ معمولا در ابعاد 40 الی 50 سانتی متری تولید می شود.

معدن سنگ حاجی اباد کجاست؟

معدن سنگ حاجی اباد به وسعت 1250 کیلومتر مربع در غرب شهرستان محلات_ خمین وافع گردیده است.سالانه میزان 150 هزار تن سنگ تراورتن از این معدن استخراج شده که برای مصارف ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. بلوک های تراورتن در این معدن به روش روباز با استفاده از سیستم برش الماسه استخراج می شوند.

به دلیل مرغوبیت و رنگ سفید آن، سنگ تراورتن این معدن از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار است، به طوری که علاوه بر مصارف داخلی به صورت کوپ به کشورهای چین و مالزی صادر می شود.این معدن حدود 42 نفر پرسنل دارد که به کار فرآوری و برش سنگ مشغول هستند.

سنگ تراورتن حاجی آباد در زمره سنگ هایی است که در داخل کشور نیز با بازار خوبی روبه رو است.

سوالات متداول

سنگ تراورتن عباس آباد را به چه روش هایی فراوری می کنند؟

بیشتر به صورت چرمی، گیوتین، بادبر و اسلب فراوری می شود.

احتمال خرد شدگی و شکستگی در سرماهای شدید در این سنگها چقدر است؟

احتمال خرد شدگی و شکستگی این سنگها در مقایسه با سنگهای ساختمانی دیگر بسیار کم می باشد.

سنگ تراورتن حاجی آباد و سنگ تراورتن عباس آباد عایق صدا و حرارت هستند؟

بله دارای عایق حرارتی و صوتی بالایی هستند.

در کارهای دکوراتیو مانند مجسمه سازی هم میشه از این سنگ ها استفاده کرد؟

بله. برای کارهای دکوراتیو (decorative) هم کیفیت خوبی دارند.

خروج از نسخه موبایل