اقتصادی

مایکروسافت خواستار نظارت بیشتر بر هوش مصنوعی شد

مدیر ارشد مایکروسافت، اهمیت هوش مصنوعی را با ماشین چاپ برابر دانست و خواستار نظارت بیشتر بر هوش مصنوعی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از انگجت، مدیر ارشد مایکروسافت از دولت آمریکا خواست تا آژانس جدیدی ایجاد کند که به صورت خاص بر نظارت بر هوش مصنوعی متمرکز است.

 

«برد اسمیت» در یک سخنرانی در جمع برخی از اعضای کنگره و مدیران سازمان‌های غیردولتی آمریکا گفت: حاکمیت قانون و تعهد به دموکراسی، فناوری را در جایگاه مناسب خود نگه داشته و این رَویه باید همچنان با هوش مصنوعی ادامه یابد.

 

«اسمیت» همچنین پیشنهاد کرد که بایدن یک فرمان اجرایی امضا کند که بر اساس آن، هر سازمان فدرال که با ابزار‌های هوش مصنوعی درگیر است، از چارچوب مدیریت ریسک موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) پیروی کند.

 

وی افزود: مایکروسافت به دستورالعمل‌های NIST پایبند خواهد بود و گزارش سالانه هوش مصنوعی را برای شفافیت منتشر می‌کند.

 

درخواست‌های مایکروسافت برای تدوین مقررات در زمینه هوش مصنوعی، بعد از اقدام مشابه OpenAI و گوگل صورت می‌گیرد. در همین راستا «سام آلتمن» مدیرعامل OpenAI در مقابل کنگره شهادت داد که برای تنظیم هوش مصنوعی به یک «موجود جدید» نیاز است. او همچنین ممیزی‌های مستقل مدل‌ها را توصیه کرد. 

 

«کنت واکر» مدیرعامل امور جهانی گوگل و آلفابت، اخیراً بیانیه‌ای منتشر کرده و خواستار تلاش‌های گسترده در سراسر دولت، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و … برای کمک به تبدیل پیشرفت‌های فناوری به مزایای گسترده و در عین حال کاهش خطرات شده است.

 

«جفری هینتون» که به عنوان «پدرخوانده هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، در ماه آوریل از مسئولیتش در گوگل استعفا داد تا آشکارا در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار دهد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا