مجله علمی و پزشکی

عکس | درخشش استثنایی یک ستاره در آسمان

بازوهای مارپیچی کهکشان شگفت انگیز NGC 5495 (NGC 5495) توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا ضبط شده است. ين غالكست در هود 300 مليون سال نوري از زمين در شورت فلكي بريك(Hydra) قارد درد و يك كاكلكس سفرت است.

کاکلکهای سیفرت یک از دو کروه بہے کےے کھیلہہ کاکلکتی فیست ب درکشندگی کے بلا بالا در نجليها دركشانه تحت سلطه نور قرار گرفته از غبر و غاز كيهاني كه به يك سيائهاله بزرك ميريزند، قران دراند. این تصویر از مجموعه مشاهدات ستارگان ستارگان است.

مطالعه مرکز کهکشان به درخشش ستارگان کمک می کند و علاوه بر نوری که در اثر سقوط مواد در تاریکی ایجاد می شود، ستارگان نیز تشکیل می شوند و نور ستاره ها به درخشندگی هسته ها کمک می کند. از کهکشان

دید transparent Hubble به اخترشناسان کمک کرد تا سروری بیشتر نور در نکیی کالکی نکسی 5495 را یسازین کند و احدا به دقد جرم ابرسیاحکاله آن را بسنجند.

عکس  درکشش استثنایی یک استیرا در گالکتی دوردست

علاوه بر کهکشان ذکر شد دو ستاره نیز دور این عمامه قبل اوسهرات است. یکی از آنها درست خارج از مرکز کهکشان NGC 5495 قرار دارد و دیگری به طور قابل توجهی نزدیک به لبه کهکشان دیده می شود. İn İçram به از نازر بسری بسیری مكان جمینی در عسمان دراند ام نیستب به كلكسی نکسی 5495 به ما بركترند. این دو ستاره در غالکتاس راحشیری کار گرته اند و با پراشهای نوری ک در شود توبر بیدری هابل انگیخته شده است.

5858

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا