مجله حوادث

ترافیک نیمه دوم سال در پایتخت از امروز رسما شکل گرفت/ سهم ۳۰درصدی مراکز آموزشی در افزایش ترافیک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که ترافیک نیمه دوم سال رسما از صبح امروز شکل گرفت و در این میان حدود ۳۰ درصد از آمد و شد خودروها مربوط به ترددهای آموزشی بوده است.

به گزارش مجله رز، سرهنگ احسان مومنی به تشریح وضعیت ترافیکی تهران در سومین روز از مهرماه پرداخت و گفت:‌ با توجه به اینکه روز شنبه اول مهرماه بین تعطیلی رسمی جمعه و یکشنبه قرار داشت، بار ترافیکی جدی در این روز در تهران شکل نگرفت. اما از امروز سوم مهرماه شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر تهران و شکل‌گیری ترافیک صبحگاهی بودیم که حدود ۳۰ درصد آن مربوط به ترددهای آموزشی یا به عبارت بهتر سفرهای منتهی به مدارس و مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور از چند ماه قبل تمهیدات لازم برای مدیریت ترافیک در نیمه دوم سال را اتخاذ کرده بود، گفت:‌ می‌توان گفت که ترافیک نیمه دوم سال رسما از امروز شروع شد و در همین راستا نیز از صبح امروز ماموران پلیس راهور در آماده‌باش کامل برای روانسازی و مدیریت ترافیک قرار دارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از مردم خواست که تا حد ممکن زمان سفرهای درون شهری خود را مدیریت کرده و از انجام سفرهای غیرضروری در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند. همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس را در اولویت قرارداده و از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند.

مومنی درباره جهت ترافیک پایتخت نیز اظهارکرد:‌در مجموع یک الگوی ثابت برای ترافیک صبحگاهی در پایتخت وجود دارد و اینکه از حوالی ساعت شش صبح شاهد شکل‌گیری بار ترافیک از شرق و غرب تهران به سمت مرکز هستیم. همچنین بار ترافیکی نیز به سمت شمال وجود دارد. این وضعیت در ساعات عصر برعکس شده و جهت بار ترافیکی به سمت شرق، غرب و جنوب است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه ساعات تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی متفاوت از ساعات تعطیلی عمده ادارات و … است، از این رو عمده ترددهای آموزشی و مرتبط با مدارس تا ظهر و زمان تعطیلی مدارس به پایان می‌رسد. با این وجود لازم است که مردم از ترددهای غیرضروری در زمان پیک ترافیک عصرگاهی نیز خودداری کنند.

انتهای پیام
 

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا