مجله ورزشی

قهرمانان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان کشور شناخته شدند

خراسان شمالی در صدر؛

دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی، دولتی، فرهنگیان، پیام نور و علمی و کاربردی برگزار و قهرمانان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و شماری از مسئولان فرهنگی ورزشی برگزار شد.

 دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دولتی، فرهنگیان، پیام نور و علمی و کاربردی در رشته‌های زورخانه شامل هنر‌های فردی، سنگ، چرخ، کباده و میل بازی و کشتی پهلوانی در پنج وزن به میزبانی واحد همدان برگزار شد.

در این رقابت‌ها، امیر علیپور عنوان پهلوانی مسابقات را کسب کرد و در آیین باشکوه اختتامیه، بازوبند پرافتخار پهلوانی دانشجویان کشور را از دست لشگری دریافت کرد.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه با بیان اینکه ۲۴ تیم متشکل از ۹۰ ورزشکار در مسابقات حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ورزش باستانی جزء آئین باستانی، ملی و مذهبی ما به شمار می‌آید و موظف هستیم که این ورزش را توسعه دهیم.

لشگری با ابراز خرسندی از میزبانی شایسته واحد همدان، اضافه کرد: امیدواریم سال آینده این مسابقه‌ها را با حضور تیم‌ها و ورزشکاران بیشتری برگزار کنیم. مسابقه و جوایز تمام می‌شوند، اما پهلوانی ماندگار است و باعث ماندگاری نام افراد مانند جهان پهلوان تختی در یاد‌ها و قلب‌ها می‌شود.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینکه دانشگاه از ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای حمایت می‌کند، توضیح داد: در طول سال، رقابت‌های ورزشی را در رشته‌های مختلف برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه برگزار می‌کنیم و دومین دوره مسابقه‌های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به میزبانی همدان یکی از برنامه‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌آید.

لشگری تاکید کرد: ورزش باستانی باید در سطح کشور گسترش پیدا کند و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهاد‌های بسیار بزرگ کشور است که می‌تواند به توسعه این ورزش ملی و باستانی کمک کند. حال آنکه دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های اخیر برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تلاش کرده و پیشران این موضوع است.

وی حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک دانشجویی (یونیورسیاد) در تابستان امسال به میزبانی چین را مهم‌ترین برنامه ورزشی سال جاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه عنوان کرد و افزود: کاروان دانشجویان جمهوری اسلامی ایران در یونیورسیاد قبل که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، به مقام نهم رسید و با توجه برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم امسال بتوانیم جایگاه کشورمان را در سطح دنیا ارتقا دهیم.

** قهرمانی تیم دانشگاه آزاد خراسان شمالی در مسابقات کشتی پهلوانی

تیم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در مسابقات کشتی پهلوانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به مقام قهرمانی دست یافت.

قهرمانان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان کشور شناخته شدند

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در کشتی پهلوانی دانشجویان در اوزان ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم، ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم، ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم، ۸۰ تا ۹۰ کیلو گرم به‌اضافه ۹۰ کیلوگرم به رقابت پرداختند که علیرضا جعفری، محمد ایزانلو و امیرحسین علی پور در اوزان ۶۰، ۷۰ و به اضافه ۹۰ سه دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی بودند که با کسب سه مدال طلا توانستند قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: تیم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در این دوره از رقابت‌ها با مجموع امتیاز‌های به دست آمده اش در ورزش‌های زورخانه‌ای نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

عبدی بیان کرد: در این دوره امیرحسین علی پور دانشجوی وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم بعد از ۴ کشتی و پیروزی مقتدرانه در برابر حریفان خود توانست بازوبند پهلوانی از آن خود کند که این بازوبند بعد از ۳۰ سال از آن استان خراسان شمالی شد.

عضو هیئت علمی واحد بجنورد گفت: مربیگری و سرپرستی تیم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی بر عهده علی یگانه و امیر روحانی بود.

به گزارش آنا؛ مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت جاری در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا