اقتصادی

ضرورت بازاریابی و بازارسازی محصولات صنایع دستی مازندران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن خیریانپور عصر شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی ضمن تبریک این روز و تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران حوزه صنایع‌دستی استان، در توصیف هنر صنایع‌دستی، گفت: صنایع‌دستی یک‌هنر است که با ایده، تفکر، خلاقیت، نوآوری، صبر، حوصله و خویشتن داری تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه صنایع‌دستی با تولیدات کارخانه‌ای متفاوت است، افزود: هنر صنایع‌دستی باید با صبر و حوصله تولید شود چرا که با نبود نوآوری و نبوغ و تفکر چیزی به عنوان صنایع‌دستی را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: آنچه که یک هنرمند صنایع‌دستی تولید و عرضه می‌کند فارغ از ارزش ریالی، ارزش معنوی آن مهم است.

خیریانپور با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم است، اظهار کرد: در کنار این تنوع در عرصه فرهنگ، جغرافیا، ظرفیت‌های اقتصادی و موقعیت استراتژیکی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنوع در خلاقیت‌های صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف همچون چوب، حصیربافی، نمدبافی، جاجیم بافی و… بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی برای اشتغال، اقتصاد و حضور در عرصه جهانی و دیپلماسی بسیار حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این مطلب که باید در عرصه بازاریابی و بازار مصرف داخلی و خارجی ورود پیدا کنیم، افزود: در بازار داخلی باید دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حمایت صنایع‌دستی در ارائه سوغات و هدایا در اولویت قرار دهند.

خیریانپور با اشاره به اینکه باید تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت‌گران در دستور کار قرار گیرد، گفت: صنعتگران صنایع‌دستی در تأمین چوب مورد نیاز مشکل دارند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا