هر یک از اعضا و اندام موجود زنده با هدف مشخصی بوجود آمده است

معمولا، هورمون هایی تحت عنوان پروستوگلندین و استروژن برای توقف دوره اوج بارداری در گربه ها و جلوگیری از بارداری ناخواسته به کار می روند. بیماری های کلیوی موروثی (مادر زادی) و ناهنجاری رو به رشد جزو گروه بیماری هایی است که در آن کلیه ممکن است فعالیت هایی خارج از حالت طبیعی انجام دهد و یا در کارایی غیر طبیعی باشد. درمان برای بیمارانی که از اختلال کلیوی رنج می برند اغلب حمایت یا همدردی است. حیوانات با ناهنجاری های رو به رشد یا بیماری کلیوی موروثی، نباید تکثیر شوند. چه غذاهایی سگ نباید بخورد؟ سگ های نر عقیم به سرطان بیضه مبتلا نمی شوند. مانع از مبتلا شدن گربههای ماده به عفونت رحم و هزینههای سنگین جراحی مرتبط با آن میشود. بعد از انجام عمل فعالیت ج-ن-س-ی حیوان متوقف شده و میل ج-ن-س-ی در او به مرور تحلیل می رود.در این صورت سگ ماده به حیوانی آرام-باوقار و فرمان بردار تبدیل شده و دوره های ج-ن-س-ی در او مشاهده نمی شود.انجام این عمل جراحی با وجود این که احتمال مشکلات و عفونت های رحمی را کاهش می دهد از وقوع آن ها به طور کامل جلوگیری نمی کند.برداشت رحم به تنهایی نیز با وجود این که مانع بروز آبستنی می شود ولی فعالیت ج-ن-س-ی حیوان را متوقف نکرده و دوره های ج-ن-س-ی همچنان ادامه خواهد داشت.در این وضعیت حتی سگ ماده جفتگیری نیز خواهد کرد.

بخوانید: https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/

در سگ های نر کاهش احتمال ابتلا به آدنوماهای مقعدی، آبسه های پروستاتی، کیست های پروستاتی، هایپرپلازی های خوش خیم پروستاتی و کاهش ریزش مو را می توان نام برد. همچنین میتوانید وقت بیشتری را با گربه خود بگذرانید و با بازیکردن پت خودت را مجبور به فعالیت کنید. درصورتیکه بعد از چند روز احساس کردید حال پت شما خوب نیست و یا جای بخیه او عفونت کرده باید بلافاصله گربه را نزد دامپزشک برای معاینه ببرید. درصورتیکه 2 ماه از عقیم کردن پت خود میگذرد و احساس کردید دچار اضافهوزن شده حتماً با دامپزشک خود در این مورد صحبت کنید و در مورد رژیم غذایی از او راهنمایی بخواهید. شما می توانید یک بار از دامپزشک کمک بخواهید و دفعات بعد خودتان ( البته با ناخن گیر مخصوص، نه معمولی) ناخن هایش را کوتاه کنید. این امکان وجود دارد که گربه شما دچار مشکلات مجاری ادراری باشد. میلیون ها سگ و گربه سالم به خاطر این که خانه های کافی برای اقامت ندارند، دچار بیماری می شوند. البته در صورتی که گربه خانگی شما دچار عارضه و یا بیماری خاصی باشد، نوع عمل او نیز خطرات خاص خود را خواهد داشت. در این مقاله سعی شد در مورد عقیم سازی گربه نر و ماده یکسری مطالب را برای شما بیان کنیم.

هر یک از اعضا و اندام موجود زنده با هدف مشخصی بوجود آمده است و همگی آنها در تعامل و همکاری با هم کارشان را انجام میدهند. بنابراین تا زمانی که به ورزش و نظارت بر مصرف غذا ادامه دهید، حیوان خانگی شما تناسب اندام خوبی خواهد داشت. دامپزشک شما همچنین دستورالعمل های بعد از عمل را به شما ارائه خواهد داد. گربه کمی بعد از وضع حمل، دوباره آماده جفتگیری میشود پس باید دوباره همان صداها و رفتارها را ببینید. متابولیسم بدن گربه پس از عقیمسازی کمی کاهش مییابد. البته یادتون باشه تا یک روز بعد عمل کمی خواب آلود و گیج باقی میمونه. برای جلوگیری از آلودگی موضع جراحی تعویض کامل خاک و یا لانه تا سه روز پس از جراحی االزامی می­باشد. بهترین راه برای پیشگیری از بارداری گربه چیه؟ اما در نهایت همگی بر این اصل متفق القول هستند که عقیم سازی گربه میتواند برای سلامت او مفید باشد. در نهایت به یاد داشته باشید که عقیم سازی حیوانات خانگی مانند سگ باید در زمان مناسب انجام شود.

گربه را نمی توانید در اتاق كوچكی مانند لباسشویی یا حمام ، یا در تخت یا جعبه نگهداری كنید ، وقتی كه نمی توانید به آن توجه كنید. اگر سگ خود را عقیم نکنید نسبت به توله های نازنین او از نظر اخلاقی مسئولید، درد سرطان رحم، پستان در مقایسه با درد عمل عقیم سازی ناچیز است ناهنجاری اخلاقی ناشی از دنبال جنس مخالف گشتن در زندگی شهری و آپارتمانی سگ شما را با خطرات جدی مانند گم شدن یا تصادف با ماشین ها روبرو می کند در نهایت بعد از عقیم سازی تمام توجه سگ به صاحبش معطوف می شود با عقیم سازی طول عمر سگ خود را افزایش دهید از اختلاط نژادی نادرست جلوگیری کنید دیگر سگ های بی سرپرست و توله های بیمارو گرسنه در سطح شهر خواهید دید انتخاب با شما است. هزینه جراحی گربه برای عقیم شدن نسبت به نگهداری و مراقبت از چندین بچه گربه بسیار پایین است. افزایش طول عمر گربه، کاهش بروز عفونتهای ادراری، کاهش بروز عفونتهای تنفسی و سایر بیماریهای عفونی، کاهش فعالیت بیش از حد، کاهش احتمال ابتلا به سرطانها، کاهش سر و صدا و آرامتر شدن گربه از دیگر مزایای عقیم سازی است.

خروج از نسخه موبایل