رایزنی وزرای بهداشت ایران و عراق درباره وضعیت خدمت‌رسانی سلامت به زائران اربعین

وازیر هوازیت کیشورمان صبح امروز در تماس تلفنی با حانی العقابی، وازیر هہے عراق برامون صوربین دو کیشور در عنهای توستوبی کیفی سلامت به زایران عبادالله الحسین (ع) گفت وگو و کوگو نزر کرد.

به گزارش مجله رز، دکتر عین اللهی در گفتگوی تلفنی با دکتر هانی العقابی از مهمان نوازی دولت و ملت عراق از مهمانان اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر بهداشت کیشورمان همچنین از انفجار اتوبوس در پمپ بنزین در مرکز شمال عراق و مجروح شدن تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از جمله تعدادی زائرین ایرانی ابراز تاسف کرد.

وزیر بهداشت و درمان شهرستان کیشورمان با اشاره به دیدار سه ماه پیش خود با مقامات عالی کشور از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر کشور به منظور همکاری در حوزه سلامت و اتخاذ تدابیر بهداشتی. داد که هر دو ملت و دولت یران و عراق هم عشک به امام حسین(ع) را در علا تره در دل دارند و هم برای حفظ سلامت و مردم و اشیکان عبا عبدالله الحسین(ع) کیلیند کیلیند و بایکی.

عين اللهي درادامه آين گفت و گو بر زوم بر زوم بدون استبداي هاي علمي و تعليمي و کوگو استداو و دايه ميان دو کيشور کرد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت ایران آمادگی کامل برای تقویت همکاری های بهداشتی و برگزاری همایش های مشترک پزشکی را دارد، گفت: درمان بیماران عراقی در بیمارستان های ایران و درمان بیماران ایرانی با تاکید ویژه بر استانداردهای بالا نشان می دهد که این بیمارستان همچنین دارای ظرفیت های زیادی برای همکاری است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هانی العقابی – وزیر بهداشت عراق نیز در گفت و گوی تلفنی سلامت زائرین ایرانی را برای دولت عراق بسیار مهم خواند و گفت: انان خدمات سلامت مسلط شانت شود.

وازیر حقای عراق از کیں از بهنزین در پمبنزین شوملی و قلو و مسدوم شدن شماری از زایران از جمال زوار ایرانی ازه تاسف کرد و بابت جان باختن شماری از زایران ایرانی به دکتر عین اللهی تسلیت گفت.

بنابر تعليم للقناس علي منزارت حقائة، هاني العقابي علي تحميل و يتحدة بين نيهادهاي سلامت عراق و يران و تحميل تفريقة ميان طرفين را مايه توفيقات بجورد دو كيشور توصفيف كرد و ورورد: از حقيقت مديران يراني در عراق و.

در پایان روز

خروج از نسخه موبایل