کسب و کار محلیمجله اجتماعی

برای مهاجرت به اروپا چقدر پول لازم است؟

چقدر پول برای مهاجرت لازم است؟

در پاسخ به این سوال که با چقدر پول میشه مهاجرت کرد باید گفت به طور کلی هزینه مهاجرت مربوط به دو بخش خواهد شد. بخش اول مربوط به هزینه دریافت ویزا، تهیه بلیط و بطور کلی قبل از مهاجرت میباشد. بخش دوم شامل هزینه زندگی در کشور مقصد و تحصیل، تهیه خوراک و پوشاک و … می باشد. هر کشوری با توجه به شرایطی که دارد هزینه های متفاوتی را می طلبد. سبک زندگی تاثیر بسیاری در این مبالغ دارد و با صرفه جویی می‌توان آن را تا حدود زیادی کم کرد.

برای اینکه بتوانید هزینه مهاجرت به کشورهای خارجی را تخمین بزنید باید شرایط زندگی در کشور مورد نظر خود را بررسی کنید.در ضمن برای دریافت ویزا تمکن مالی شما بررسی می شود تا بعد از مهاجرت به مشکلات مالی برخورد نکنید. پس برای اطلاع از این مسئله که برای مهاجرت چقدر پول لازمه باید موارد مختلفی را بررسی کرد.

How much money is needed to immigrate to Europe

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است

در ادامه به بررسی هزینه های مهاجرت به کشور کانادا می‌پردازیم. کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی برای همه افراد در سراسر جهان می باشد که ایرانیان نیز از آن مستثنی نیستند. بطور میانگین مخارج زندگی از جمله هزینه مهاجرت به کانادا و برای یک نفر در این کشور به طور کلی ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا است. البته با بالا رفتن قیمت دلار که هر روزه شاهد آن هستیم این هزینه رو به افزایش می باشد.

برای مهاجرت به کانادا باید هزینه های مختلف آن از جمله دریافت ویزا، خرید بلیط، انجام معاینات پزشکی، وقت سفارت و … را در نظر گرفت. این تنها برای زمانی است که هنوز اقدام به مهاجرت صورت نگرفته است. پس از آن هزینه خرید بلیط، هزینه هتل و یا خانه اجاره ای، هزینه غذا، پوشاک و … هم شامل حال افراد و متقاضیان خواهد شد. هزینه دولتی کانادا، مالیات و … نیز به همه این موارد اضافه می شود. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی نیز بستگی به انتخاب شما دارد. برخی از ایالت های کشور کانادا هزینه های زندگی بسیار زیادی را شامل می شوند. برای مهاجرت چقدر پول لازمه؟ این یک سوال کلی می باشد که به انتخاب کشور مورد نظر شما بستگی دارد.

برای مهاجرت به سوئد چقدر پول لازمه؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از علاقه مندان به کشور سوئد پیش می آید این است که هزینه های مهاجرت به این کشور چقدر می باشد. سوئد یک کشور بسیار پیشرفته و مرفه می باشد. میزان حقوق و دستمزد دریافتی در این کشور بالاترین میزان حقوق در کشورهای اروپایی است. در واقع با مشغول به کار شدن یک عضو خانواده، هزینه های زندگی همه اعضا خانواده تامین می شود. با توجه به اینکه چه نوع ویزایی برای مهاجرت به سوئد انتخاب کرده اید هزینه مهاجرت شما متفاوت میباشد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی مثل فنلاند و انگلیس بسیار کمتر است و از آنجایی که دانشجویان می‌توانند ۴۰ ساعت در هفته کار کنند و دستمزد کار دانشجویی نیز خوب است، از پس هزینه زندگی برخواهند آمد.برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری لازم است مبلغی بالای 100/000 یورو در سوئد سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین هزینه مهاجرت به سوئد می تواند متفاوت باشد. در این مقاله به همراه شما هستیم تا به سوالات شما در رابطه با اینکه برای مهاجرت چقدر پول لازمه پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

هزینه مهاجرت به آلمان به تومان و یورو

کشور آلمان برای مهاجرت نه‌تنها قوانین سخت‌گیرانه و دست‌وپاگیری ندارد، بلکه با گذشت زمان این روند و قوانین را ساده‌تر می‌کند.مبلغ مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان، حداقل ۱۰۳۳۲ یورو در سال یا ۸۶۱ یورو در ماه میباشد. البته این مبلغ تقریبی میباشد و با توجه به نوسانات قیمت ارز می تواند تغییرات محسوسی داشته باشد. آلمان دارای کیفیت بالای زندگی و ایمنی اجتماعی قوی و استاندارد زندگی  می باشد.

بازار کار پر رونق کشور آلمان، عدم سخت گیری برای اخذ ویزای ایرانیان، حقوق و دستمزد بالا، کیفیت بالای زندگی و سهولت در دریافت اقامت دائم ، همه از مزایای مهاجرت کاری به آلمان هستند. بنابراین برای محاسبه هزینه مهاجرت به آلمان به تومان عدد 861 را در نرخ جاری یورو در کشور ضرب نمایید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازمه

ترکیه از کشورهای همسایه ایران می باشد. این کشور از لحاظ رفاهی نمی تواند هم رده کشورهای پیشرفته قرار بگیرد اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند در این کشور زندگی کنند. زیرا این کشور از درگیری های اقتصادی و سیاسی نسبتا کمتری برخوردار می باشد. راه های زیاد و مختلفی وجود دارد تا شما بتوانید به ترکیه مهاجرت کنید و این کشور سخت گیری های کشورهای مدرن را برای اخذ اقامت ندارد.

این کشور در زمینه صنعت لوازم الکترونیکی و گردشگری در کنار نساجی و کشاورزی در حال پیشرفت می باشد و می تواند زمینه کار برای شما عزیزان را فراهم کند. اگر بخواهیم یک مقدار تقریبی برای سرمایه شما برای مهاجرت به ترکیه ذکر نماییم باید بگوییم شما به 6152.70 لیر پول نیاز دارید ولی برای کار دائمی به 615.70 لیر پول و برای کار یک ساله به 615.20 لیر پول نیاز دارید. بنابراین میزان سرمایه شما بستگی به نوع مهاجرت شما دارد. در مقاله ” برای مهاجرت چقدر پول لازمه ” پاسخگوی بسیاری از ابهامات شما در زمینه میزان هزینه مهاجرت می باشیم. با ما همراه باشید.

هزینه مهاجرت به هلند

طبق آمار سال ۲۰۲۲ کشور هلند پنجمین کشور شاد جهان میباشد. شما می توانید به کشور هلند بصورت تحصیلی، کاری، از طریق ازدواج، از طریق پناهندگی و … مهاجرت نمایید. همانطور که قبل تر اشاره کردیم شما با توجه به راهی که برای مهاجرت انتخاب می نمایید هزینه های متفاوتی را باید پرداخت نمایید. برای دریافت اقامت دائم هلند باید هزینه ای معادل 317 یورو بپردازید. این هزینه بصورت تقریبی می باشد. برای سرمایه گذاری در این کشور شما باید مبلغی حدود 1.250.000 یورو به همراه داشته باشید. برای مهاجرت از روش های دیگر نیز هزینه های متفاوتی وجود دارد. به طور معمول شما برای تامین مخارج ماهیانه خود در هلند بدون اجاره خانه به حدود ۹۳۰ دلار در ماه نیاز دارید.

هزینه زندگی در اروپا و کانادا

کشورهای اروپایی از رفاه اقتصادی قابل قبولی برخوردار میباشند. کانادا نیز یکی از کشورهای بسیار پیشرفته از لحاظ رفاهی می باشد که جزو کشورهای آمریکایی می باشد. اگر مقصود از کشورهای اروپایی کشورهای پیشرفته این قاره میباشد باید بگوییم که مهاجرت به این کشورها باعث پیشرفت چشمگیری در زندگی افراد خواهد شد.به شرطی که دست از تلاش برنداریم و به سختی   تر از کشور ما می باشد.

در حالی که متوسط درآمد در کانادا سالیانه 51 هزار دلار بوده، این متوسط در اروپا کمتر از 47 هزار دلار در سال است و از طرفی میزان مالیات در کانادا بسیار کمتر بوده و تقریبا از اکثر کشورهای اروپایی دارای هزینه‌های زندگی کمتری می‌باشد. برای اینکه کاملا متوجه شوید که برای مهاجرت چقدر پول لازمه بهتر است با مشاوران مهاجرتی مشورت نمایید. هزینه مهاجرت به اروپا با هزینه مهاجرت به کانادا متفاوت میباشد به همین دلیل بهتر است حتما از وکیلان بین المللی در زمینه مهاجرت کمک بگیرید.

ردیف کشور هزینه
1 ایالات متحده آمریکا $2,112
2 سوئیس $2,507
3 ایرلند $1,974
4 استرالیا $1,947
5 نروژ $1,892
6 کانادا $1,832
7 انگلستان $1,804
8 هلند $1,680
9 نیوزلند $1,669
10 دانمارک $1,665
11 ژاپن $1,171
12 ایتالیا $1,221
13 اسپانیا $1,141
14 اتریش $1,467
15 فنلاند $1,423
16 سوئد $1,398
17 فرانسه $1,363

در این مقاله تمام سعی ما این بود که توضیح دهیم با چقدر پول میشه مهاجرت کرد و حداقل هزینه برای مهاجرت را مشخص سازیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در بخش کامنت ما را با مهاجرت یکی از اقداماتی است که در کنار مزایای متعدد، مشکلاتی نیز به همراه دارد که یکی از مهم‌ ترین آن‌ها، هزینه مهاجرت است.

آشنایی با هزینه‌های این کار و اطلاع از حداقل سرمایه برای مهاجرت، یکی از مسائل مهم در روند مهاجرت است. حداقل سرمایه برای مهاجرت در کشورهای مختلف یکسان نیست و هر کشور براساس قوانین خود میزان متفاوتی را به عنوان حداقل سرمایه مشخص می‌کند و افرادی که متقاضی مهاجرت به آن کشور هستند، باید سرمایه خود را براساس مقدار مشخص، آماده کنند. البته نوع مهاجرت نیز در تعیین حداقل سرمایه بی‌ تاثیر نیست، بعضی از انواع مهاجرت هزینه و سرمایه بیشتری نیاز دارند. لطفا تا انتهای این مقاله از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای همراه ما باشید.

هزینه‌ های مهاجرت شامل چه مواردی است؟

همان‌طور که گفته شد یکی از مسائل موثر در تعیین حداقل سرمایه برای مهاجرت، نوع و روشی است که از طریق آن برای مهاجرت به کشوری دیگر اقدام می‌شود. رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت تولد فرزند و… می‌باشند. برای انجام هرکدام از روش‌های گفته شده نیاز به سرمایه متفاوتی است که پیش از اقدام برای  باید آماده شده و اسناد آن در زمان درخواست صدور ویزا به سفارت ارائه شود.

هزینه‌ های مهاجرت تحصیلی

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های مهاجرت به بیشتر کشورهای خارجی، مهاجرت به اروپا برای تحصیل است. در این نوع از مهاجرت متقاضی برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور مورد نظر اقدام می‌کند. برای صدور ویزای تحصیلی و مهاجرت از این طریق نیاز به پذیرش تحصیلی از دانشگاهی خارجی و ثبت‌نام در دانشگاه است. حداقل سرمایه برای مهاجرت به شیوه تحصیلی، برخورداری از هزینه‌های زندگی و تحصیل به مدت یکسال در کشور مورد نظر است. جزئیات این هزینه‌ها شامل سرمایه پرداخت شهریه دو ترم تحصیل، زندگی، خورد و خوراک، رفت و آمد و… است که در هر کشور متفاوت می‌باشد.

هزینه‌ های مهاجرت کاری

یکی دیگر از روش‌ های مهاجرتی، است. این روش نسبت به مهاجرت تحصیلی کم‌ هزینه‌تر است، در نتیجه حداقل سرمایه برای مهاجرت از این شیوه پایین‌تر از مهاجرت تحصیلی است. مخصوصا برای متقاضیانی که از طریق دریافت پیشنهاد شغلی به یک کشور مهاجرت می‌کنند، هزینه‌ها کمتر می‌شود. دلیل کم‌ هزینه‌ تر بودن این روش، داشتن منبع درآمد به محض ورود به کشور مورد نظر است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا