مجله علمی و پزشکی

وزیر بهداشت: ارجاع بیمار از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

وزیر بهداشت گفت: در مراکز و بیمارستان‌های دولتی، هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را از بخش دولتی به بخش یا مطب خصوصی ارجاع دهد. این اقدام تخلف است و مردم می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و مصادیق تخلف را گزارش دهند.

به گزارش مجله رز، دکتر بهرام عین اللهی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت به تمامی تکالیف قانونی خود عمل کرده است، گفت: امسال، سال دوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است و در سال گذشته نیز به مصوبه شورای عالی انقلاب  فرهنگی عمل کردیم. 

وی افزود: سال گذشته مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر بود  ظرفیت رشته های پزشکی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و ما حتی بیش از تکلیف یاد شده پذیرش  کردیم و ظرفیت پذیرش تا ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد. 

وزیر بهداشت در خصوص تامین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی نیز اظهارکرد: در  حال حاضر ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

عین‌اللهی در حوزه تجهیز ناوگان اورژانس کشور، از خرید  ۵۰۰ آمبولانس و در حوزه افزایش تخت های بیمارستانی، از اضافه شدن ۱۵ هزار تخت تاکنون و ۶۷۰۰ تخت دیگر تا پایان سال خبر داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت وی همچنین اظهار کرد: در مراکز و بیمارستان‌های دولتی، هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را از بخش دولتی به بخش یا مطب خصوصی ارجاع دهد، این اقدام تخلف است و مردم می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و مصادیق تخلف را گزارش دهند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا