مجله اجتماعی

۴۵۰ هزار نفر دومین شب قدر را در گلزار شهدای بهشت زهر احیا کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جواد تاجیک عصر چهارشنبه با اشاره به برگزاری برنامه‌های شب قدر در نقاط مختلف گلزار شهدا بهشت زهرا (س) افزود: شب بیست‌ویکم رمضان، ۱۰ مراسم احیا و عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع) در نقاط و ساعات مختلف از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد توسط هیئت‌ها و مواکب مردمی گلزار شهدا برگزار شد.

وی گفت: بخشی از روزه داران و زائران قبل از افطار خود را به بزرگترین گلزار شهدای جهان رسانده بودند و افطار مهمان سفره شهدا بودند.

تاجیک با اشاره به برگزاری برنامه‌ها در ساعات و زمان‌های مختلف در شب‌های قدر، عنوان کرد: وجود ۱۰ مراسم احیا در ساعت‌های مختلف با سخنران و مداح متفاوت، سبب شده طول مدت تردد به بهشت زهرا (س) از افطار تا سحر ادامه داشته باشد.

تاجیک با اشاره به حضور گسترده مردم در دومین شب قدر در بهشت زهرا اظهار داشت: شب بیست و یکم رمضان به دلیل حضور انبوه جمعیت مردم که برای احیا به گلزار بهشت زهرا آمده بودند ظرفیت تمام پارکینگ‌های قطعات شهدا، پارکینگ‌های مترو حرم مطهر و خیابان‌های فرعی اطراف در ناحیه ۱ و ۲ بهشت زهرا پر شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) افزود: حضور گستره مردم در دومین شب قدر فقط معطوف به گلزار شهدا نبود و در قطعات عمومی بهشت زهرا (س) هم شاهد حضور مردم برای احیا در کنار مزار عزیزان از دست رفته شأن بودیم.

وی با اشاره به تعداد خودروهای ورودی به بهشت زهرا (س) در دومین شب قدر بیان کرد: شب بیست و یکم از افطار تا سحر ورود بیش از ۱۴۰ هزار خودرو ثبت شده و طبق برآوردهای آماری با احتساب کسانی که با مترو یا موتور مشرف شده بودند، بیش از ۴۵۰ هزار نفر خود را به این مکان معنوی رسانده و ساعاتی از شب قدر خود را کنار شهدا سپری کردند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه برنامه‌های بهشت زهرا عموماً مردمی برگزار می‌شود، اظهار داشت: از برگزاری مراسم احیا تا پخت و توزیع افطار و سحری، برپایی غرفه‌های کودک، برپایی انواع ایستگاه صلواتی و توزیع نذری بصورت کاملاً مردمی و خودجوش انجام می‌شود و از جمله ویژگی‌های برنامه‌های گلزار شهدا، حضور خانوادگی مردم و تنوع اقشار و سلیقه‌ها و پوشش‌های مختلف جامعه هست.

تاجیک از زحمات تمامی مجموعه‌ها و نهادهای خدمت رسان از جمله راهور تهران، سرکلانتری جنوب، یگان امداد فاتب، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، مترو، سپاه سیدالشهدای استان تهران و مجموعه‌های امنیتی برای تأمین نظم و امنیت و ایمنی و خدمات مورد نیاز زائران تشکر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های شب بیست و سوم رمضان در گلزار شهدای بهشت زهرا اظهار داشت: در سومین شب قدر نیز همانند شب‌های نوزدهم و بیست و یکم برنامه‌های احیا در قطعات گلزار شهدا از ساعت ۲۱ آغاز می‌شوند و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا