شامپو بدون سولفات ایرانی برای موهای کراتینه شده

محتوای این مطلب پنهان

بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی را بشناسید

در این مطلب ۱۰ عدد از بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی که در فروشگاه چاپار آنلاین عرضه می‌شوند را موردبررسی قرار داده‌ایم تا شما بتوانید انتخاب و خرید راحت‌تری داشته باشید.

اهمیت استفاده از شامپوهای بدون سولفات

سولفات نوعی ماده شیمیایی است که در ادکلن savory و اکثر مواد شوینده وجود دارد که با تولید کف، چربی و آلودگی را ازبین می‌برند، درنتیجه شامپوهای بدون سولفات کم‌تر از شامپوهای معمولی کف ایجاد می‌کنند. سولفات‌ها می‌توانند منجربه خشکی پوست سر و مو شده و آن‌ها را حساس کنند. این نوع شامپو بدون ضرر است و برای افراد دارای موهای فر و خشک، موهای کراتینه و رنگ شده، دارای بیماری رزاسه یا آکنه بزرگسالی و پوست‌های دارای اگزما استفاده از آنها حتماً توصیه می‌شود.

معیارهای ارزیابی شامپوهای بدون سولفات ایرانی

شامپوها از شماره ۱ تا ۱۰ یعنی از بیش‌ترین تا کم‌ترین کیفیت و امتیاز به‌ترتیب معرفی و بررسی شده‌اند.

معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات در بازار ایران

۱. شامپو بدون سولفات ویتامول

این شامپوی ۳۰۰ میلی‌لیتری بدون سولفات است و برای افرادی که مشکلات پوستی مانند رزاسه و همین‌طور مشکلات خشکی و زبری مو در اثر رنگ و دکلره کردن دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. آقایان و خانم‌ها هر دو می‌توانند از این شامپو استفاده کرده و به موهای‌شان لطافت ببخشند. شامپوی بدون سولفات ویتامول با آب‌رسانی به بافت مو، موها را تقویت، ترمیم، نرم و لطیف می‌کند. همچنین این شامپو حاوی روغن‌های جوجوبا و بامبو برای درخشش و نرمی بیش‌تر موهاست. مدل پمپی شامپو ویتامول استفاده از آن را آسان‌تر کرده است.

شامپو ویتامول در سه مورد ارزش خرید به نسبت قیمت، قدرت تمیزکنندگی، قدرت نرم‌کنندگی امتیاز ۵ از ۵ را از سوی کاربران کسب کرده که این خود نشان‌دهنده کیفیت بالای این محصول است.

۲. شامپو بدون سولفات و ضدریزش الی ژن

این شامپو برای بانوان مناسب بوده و دارای ویتامین‌های B۳ و B۵ است. شامپو الی ژن ضدریزش، ترمیم‌کننده و آبرسان است. برای افرادی که موهای نازک و شکننده، فر، آسیب‌دیده و رنگ شده دارند مناسب است. شامپو بدون سولفات الی ژن حاوی عصاره سویا و پروتئین ابریشم بوده و به افزایش سرعت رشد مو کمک می‌کند.

از دید کاربران، شامپو الی ژن بیش‌ترین امتیاز را در تمیزکنندگی و نرم‌کنندگی دریافت کرده است.

۳. شامپو بدون سولفات موپک مدل SLS-SLES Free

این شامپو هم مانند موارد معرفی شده قبلی، شامپویی ایرانی، فاقد پارابن و فاقد سولفات است. وجود ویتامین‌های A، E و C در شامپو موپک منجربه نرمی و لطافت، ترمیم و برطرف کردن آسیب، تقویت بافت و پیاز موها، کراتینه شدن مو و به‌طورکلی احیای موها خواهد شد. این شامپو به‌ویژه برای کسانی که موهای خود را کراتینه و بوتاکس کرده‌اند بسیار مناسب است. ساختار اولیه شامپو موپک براساس مواد گیاهی و طبیعی است.

بیش‌ترین امتیازی که کاربران به این محصول داده‌اند از نظر نرم‌کنندگی موهاست، پس از آن تقویت، تمیزکنندگی و ارزش خرید به‌نسبت قیمت که اکثر افراد از خرید شامپو بدون سولفات موپک اعلام رضایت کرده‌اند.

۴. شامپو بدون سولفات ایروکس مدل Biotin Plus

شامپو ایروکس ساختاری بدون پارابن و سولفات دارد که در افزایش ضخامت موها نقش موثری را ایفا می‌کند، به همین دلیل استفاده از آن برای افرادی که موهای نازک و شکننده دارند بسیار مناسب است. از شامپو ایروکس می‌توان به صورت روزانه هم استفاده کرد چرا که حاوی مواد و خواص گیاهی است که به کاهش التهاب پوست سر، تقویت پیاز مو، ترمیم موهای زبر و آسیب‌دیده و رنگ شده، درخشش و زیبایی مو کمک فراوانی می‌کند. شامپو بدون سولفات ایروکس دارای ویتامین B۵ بوده و برای آقایان و بانوان قابل‌مصرف است.

اکثر کاربرانی که از این شامپو استفاده کرده‌اند، رضایت داشته‌اند. بهتر است بدانید که شامپوهای بدون سولفات مانند شامپوهای معمولی کف زیادی تولید نمی‌کنند و کف نکردن از دلایل بی‌کیفیتی این نوع از محصولات نیست.

۵. شامپو بدون سولفات پرو ویکات

این شامپوی تقویت‌کننده، آبرسانی مناسب برای موهای خشک و آسیب‌دیده است. حجم آن ۳۰۰ میلی‌متر بوده و برای استفاده آقایان و بانوان مناسب است. این شامپو حاوی ویتامین‌های A، E و C بوده و منشا گیاهی دارد که موردتایید پزشکان پوست و مو هم هست. برای مراقبت از موها پس از کراتینه، فر و رنگ کردن می‌توانید از این شامپو برای شست‌وشوی موها‌ی‌تان استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین موادی که در شامپو بدون سولفات پروویکات موجود است، آلوئه‌ورا است که موجب نرمی و لطافت بیش‌تر در موها خواهد شد. همچنین این شامپو فاقد پارابن و هرگونه مواد افزودنی مضر است که حالت چربی به موها نمی‌بخشد.

افرادی که از این شامپو استفاده کرده‌اند، قیمت آن را در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار مناسب دانسته‌اند و همچنین از نتیجه آن رضایت داشته‌اند. گزینه ارزش خرید به نسبت قیمت بالاترین امتیاز را از نظر کاربران کسب کرده است.

۶. شامپو بدون سولفات کامان مدل Total ۵ in ۱

این شامپو که حجم ۴۰۰ میلی‌لیتری دارد را تا مدت تقریبا زیادی می‌توان استفاده کرد. عدم وجود سولفات در این شامپو برای افرادی که موهای آسیب‌دیده، خشک، فر، رنگ‌ و دکلره و کراتینه شده دارند، بسیار مناسب است. شامپوهای بدون سولفات کف زیادی تولید نمی‌کنند اما تمیزکنندگی خوبی دارند. شامپو کامان برای بانوان و آقایان و به‌صورت روزانه قابلیت استفاده دارد.

اکثر کاربران پس از استفاده از این شامپو رضایت کامل داشته‌اند به‌طوری‌که در دوره‌های بعدی هم از آن تهیه کرده‌اند.

۷. شامپو بدون سولفات استم سل مدل Hair Loss Therapy

این شامپوی بدون سولفات تقویت کننده است و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. دارای ویتامین B۵ و عصاره‌های روغن زیتون، آلوئه‌ورا، بابونه و شی باتر است. شامپو استم سل قادر است ضخامت موهای کرکی و نازک را افزایش دهد و التهاب و خارش پوست سر را تاحد زیادی کاهش دهد. به درخشان شدن موها کمک می‌کند و برای استفاده بعد از دکلره کردن، کراتینه کردن و رنگ کردن بسیار مناسب است.

برخی افراد آن را در کاهش ریزش موها موثر دانسته‌اند و برخی دیگر آن را تمیزکننده‌ای مناسب معرفی کرده‌اند.

۸. شامپو بدون سولفات آدرا مدل Keratin

این شامپوی تیوبی برای موهای بسیار آسیب‌دیده و خشک مناسب است و توانایی کراتینه کردن موها را دارد. شامپو آدرا تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده است و برای آقایان و بانوان قابلیت استفاده دارد. دارای بودن ویتامین B۵ بوده پروتئین هیدرولیز شده کراتین در آن، موها را لطیف و درخشان می‌کند.

بیش‌ترین امتیاز از سوی کاربران برای تمیزکنندگی به این شامپو داده شده است. افراد زیادی از عملکرد شامپو آدرا رضایت داشته‌اند.

۹. شامپو  بدون سولفات و ضدریزش علاج مدل هفت عصاره

این شامپو که مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده است، بدون سولفات بوده و به جلوگیری از ریزش موها هم کمک می‌کند. شامپو علاج حاوی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و ویتامین E است که به‌خوبی موها را آب‌رسانی کرده و به پیاز و تارهای مو نرمی و لطافت می‌بخشد. این شامپو حاوی هفت عصاره مختلف گیاهی شامل گیاه مورد، آویشن، سبوس برنج، گزنه، رزماری، حنا و همیشه بهار است که هرکدام خواص ویژه خود را دارند و درمجموع باعث احیا و تقویت موها می‌شوند.

بیش‌تر کاربرانی که از این شامپو استفاده کرده‌اند، از آن راضی بوده‌اند.

۱۰. شامپو بدون سولفات و پارابن داماسک رز

این شامپو برای استفاده آقایان و بانوان مناسب است. از ویژگی‌های این شامپو می‌توان به تقویت کردن مو، تثبیت رنگ مو و درخشان کنندگی اشاره کرد. عدم وجود سولفات در این شامپو از رسیدن آسیب بیش‌تر به موها جلوگیری می‌کند. این شامپو فاقد ویتامین و حاوی عصاره قهوه است که عطری مطبوع و خوشایند به موها می‌بخشد.

از نظر کاربرانی که موی کراتینه داشتند و از این شامپو استفاده کردند، گزینه‌ای مناسب برای خرید است.

سولفات و اثرات مخرب آن روی پوست و موی سر

سولفات از جمله ترکیبات سورفاکتانت نظیر فوم، امولسیون و پاک کننده‌ها است که باعث رفع تمام مواد زائد روی پوست و موی سر می‌شود. با این حال مقادیر سولفات موجود در شامپوها باعث کاهش آب و چربی طبیعی موها می‌شوند. اما این همه عوارض جانبی سولفات نیست!

بسیاری از انواع شامپو بدون سولفات ایرانی با خواص ضد التهاب و نرم کنندگی عرضه می‌شوند. چرا که سولفات علاوه بر خشکی مو باعث التهاب، سرخی، خارش و تخریش پوست سر می‌شود. بنابراین علاوه بر این که هر نوع شامپو برای موهای چرب، موی خشک یا مختلط باید متناسب با موهای شما خریداری شود، بهتر است فاقد سولفات باشد.

یکی دیگر از اثرات مخرب سولفات‌ها روی مو، کمرنگ شدن رنگ مو بعد از مدت کوتاه است. این رنگ مو می‌تواند رنگ طبیعی موهای شما باشد که سولفات روند تغییر آن و خاکستری شدن را تسریع می‌کند. یا این که رنگ موی مصنوعی باشد که طبق معمول استفاده می‌کنید. مزیت محصولات مراقبت از موهای رنگ شده ترکیبات فاقد سولفات آن‌ها است.

ترکیبات سولفات در انواع شامپوها را بشناسید

تفاوت شامپو بدون سولفات ایرانی با سایر شامپوها نه فقط با برچسب روی محصول، بلکه با ترکیبات به کار رفته در آن مشخص می‌شود.

سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لورت سولفات از ترکیبات متداولی هستند که ممکن است بارها و بارها روی فوم شستشوی صورت یا خمیردندان دیده باشید. همین ترکیبات در ساختار شستشو دهنده شامپو بدون سولفات ایرانی نیز دیده می‌شود.

ناگفته نماند که اثرات جانبی انواع سولفات‌ها روی پوست سر یکسان نیست. مثلا تخریش سطحی لوریل سولفات از لورت سولفات شدیدتر است. یا ترکیب سولفات با آمونیوم آسیب‌زاتر از ترکیب آن با سدیم خواهد بود. ادکلن مردانه ارزان نیز از این ترکیبات مخرب دارد و باید در هنگام خرید آن دقت کافی داشته باشید.

چه کسانی به شامپو بدون سولفات نیاز دارند؟

با وجود تنوع شامپوهای بازار نمی‌توان برای همه نسخه یکسانی بابت استفاده از انواع شامپو بدون سولفات ایرانی پیچید. با این حال افرادی که موهای حساس، نازک و پوست آسیب پذیری دارند کاندید استفاده از شامپوهای فاقد سولفات هستند.

اگر از شامپو بدون سولفات ایرانی استفاده می‌کنید ممکن است بیش از همیشه به ماساژ موها برای رفع چربی و آلودگی‌ها نیاز داشته باشید. اما این بدین معنا نیست که فرمولاسیون فاقد سولفات به خوبی کف نمی‌کند!

یکی از جایگزین‌های سولفات در انواع شامپو بدون سولفات ایرانی کوکامیدو پروپیل بتائین ( سورفکتانت استخراج شده از روغن نارگیل) است. این ترکیب باعث می‌شود قدرت شویندگی شامپوهای فاقد سولفات تا حد زیادی با شامپوهای سولفاته برابری کند.

شامپو سولفاته با بدون سولفات؟

اکثر افراد با شامپوهای سولفاته تجربه خوشایندی از شستشوی مو و پوست سر دارند. بنابراین استفاده از شامپوهای سولفاته لزوما آسیب زا نیست. مثلا اگر موهای چربی دارید و از قارچ یا شوره سر رنج می‌برید، انواعی از بهترین شامپو ضد قارچ با سولفات فرآوری می‌شوند. سولفات این شامپوها به رفع چربی و شوره کمک می‌کند.

شامپو بدون سولفات ایرانی برای افرادی که موهای خشک، آسیب دیده یا حساسی دارند توصیه می‌شود. اگر ریزش مو، خارش یا التهاب پوست سر دارید یک بار شامپوهای فاقد سولفات را امتحان کنید.

سوالات متداول پیرامون خرید شامپو بدون سولفات ایرانی

شامپو بدون سولفات چیست؟

در فرمولاسیون شامپوهای فاقد سولفات از ترکیباتی نظیر سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات استفاده نمی‌شود. ترکیبات سولفاته باعث خشکی و تخریش پوست‌های حساس در دراز مدت می‌شوند.

شامپو بدون سولفات چی خوبه؟

انواع شامپو بدون سولفات ایرانی که فاقد پارابن و حاوی ترکیبات گیاهی هستند به کاهش خشکی و ریزش مو کمک می‌کنند.

چرا شامپو بدون سولفات بخریم؟

مقادیر سولفات موجود در شامپوها باعث جذب آب و چربی طبیعی موها می‌شوند. شامپو بدون سولفات ایرانی برای افرادی که موهای خشک، آسیب دیده یا حساسی دارند توصیه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل