شرط معدل برای مهاجرت به کانادا

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا

موضوع این مقاله به حداقل معدل برای ویزای دانشجویی کانادا اختصاص دارد و مختص افرادی است که قصد دارند تحصیلات خود را در کشور کانادا ادامه دهند. شرط معدل برای تحصیل در کشورهای خارجی از جمله کانادا جزو قوانین تحصیلی آن کشور است. اما نمره معدل دانشجو در مقاطع تحصیلی پیشین در هر دانشگاهی متفاوت بوده و طبق قوانین همان دانشگاه عمل می گردد.

برای شفافیت موضوع و بررسی های لازم به مقاله ای که از سوی محققان موسسه حقوقی پارس رادین به رشته تحریر در آمده و برای علاقمندان ارائه می گردد، توجه نمایید. مطالب بسیار مفیدی در این مقاله آورده شده است که مطالعه آن در کنار کسب مشاوره از وکلا و کارشناسان این موسسه، بسیار موثر است.

شرط معدل در دانشگاه های کانادا در 2022

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد فردی که قصد مهاجرت به کانادا در سال 2022 و تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور را دارد، باید این نکته را مد نظر داشته باشد که یکی از شرایط و معیارهای ورود به دانشگاه های کانادا، دارا بودن شرط معدل در مقاطع تحصیلی قبلی است.

به طوری که اگر دانشجوی خارجی متقاضی، فاقد شرط معدل در حداقل معدل برای تحصیل در کانادا باشد، مورد پذیرش تحصیلی قرار نمی گیرد. بنابراین توصیه می گردد در صورتی که در آینده قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، برای به دست آوردن معدل بالا تلاش کنید تا بتوانید به راحتی از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی اخذ نموده و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازید.

قدرت اقتصادی بالای کانادا تضمین کننده زندگی خوب و قدرت خرید بالای افرادی است که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی به کانادا انتخاب می‌کنند. نمودار ذیل وضعیت اقتصادی کانادا با بررسی GDP این کشور را نشان می دهد:

سیستم تعیین معدل در دانشگاه‌ های کانادا

به منظور تحصیل در کانادا شرایط خاصی وجود دارد که یکی از آنها حداقل معدل برای تحصیل در کانادا است. در سال 2022 سیستم نمره دهی در دانشگاه های مختلف کانادا، متفاوت است و در واقع معیارهای متفاوتی برای تعیین و ارزیابی معدل متقاضی دارا هستند. در اکثریت کشورهای دنیا ارزیابی و تعیین معدل از مقیاس 5 و یا 20 محاسبه می گردد. اما در کشور کانادا این مقیاس از 4 و 9 مورد محاسبه قرار می گیرد که البته محاسبه بر اساس مقیاس 4 در دانشگاه های کانادا متداول تر می باشد.

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا طبق مقیاس 4

برخی دانشگاه های کانادا معدل دانشجوی متقاضی را در مقیاس 4 مورد ارزیابی قرار داده و مشخص می نمایند که وی براساس حداقل معدل برای تحصیل در کانادا، صلاحیت پذیرش تحصیلی را دارد یا خیر. برای مثال برای گرفتن معدل A، باید حداقل 88% از 100% نمره را کسب نموده باشید. به جدول زیر دقت نمایید:

حروف معادل معدل                درصد (%)             معدل

+A          %92-%100           4.33

A             %88-%91              4

-A           %85-%87              3.67

+B           %82-%84              3.33

B             %78-%81              3

-B            %75-%77              2.67

+C           %72-%74              2.33

C             %68-%71              2

-C            %65-%67              1.67

D             %55-%64              1

F              %0-%54                0

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا طبق مقیاس 9

دانشگاه های دیگری در کشور کانادا وجود دارند که مقیاس 9 را برای تعیین معدل دانشجوی متقاضی قرار می دهد و بر طبق آن صلاحیت پذیرش تحصیلی دانشجو را مشخص می نمایند که دسته بندی آن در جدول زیر آمده است:

حروف معادل معدل                درصد (%)             معدل

+A          %90-%100           9.0

A             %80-%89              8

+B           %75-%79              7

B             %70-%74              6

-B            %65-%69              5

+C           %60-%64              4

C             %55-%59              3

-C            %50-%54              2

D             %40-%49              1

F              %0-%39                0

محاسبه معدل در کانادا برحسب تعداد واحدهای درسی

از معیارهای مهمی که در تعیین حداقل معدل برای تحصیل در کانادا حائز اهمیت است، تعداد واحدهای هر یک از دروس تحصیلی است. همان طور که می دانید ارزش هر یک از دروس تحصیلی با میزان واحدهای همان درس سنجیده می شود. بنابراین تعداد واحدهای درسی تاثیر مستقیمی بر محاسبه معدل خواهد داشت.

نام واحد درسی        نمره         تعداد واحد درسی    معدل

ریاضی    (3) B      3              9

فیزیک     (4) A      3              12

زیست شناسی          (33/2) +C             6              13.98

انگلیسی   (2) C      3              6

جامعه شناسی          (3) B      6              18

ارتباطات                 (67/2) -B              3              18.01

شیمی       (4) A      3              12

آمار         (4) A      3              12

جمع         30           90.99

بررسی جدول بالا بدین گونه است که یک دانشجو در دو ترم تحصیلی که به مدت 8 ماه خواهد بود، موفق به گذراندن 30 واحد درسی شده و معدل او برابر با 99/90 می باشد. اکنون برای به دست آوردن حداقل معدل برای تحصیل در کانادا، باید معدل کلی که دانشجو کسب کرده را بر تعداد واحدهای درسی تقسیم نماییم تا معدل مورد نظر مورد محاسبه قرار گیرد. با تقسیم عدد 99/90 بر 30، عدد 033/3 به دست می آید. این عدد در دانشگاه های کانادا با معدل حروفی B شناخته می شود.

معیارهای پذیرش تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا سیستم معدل گیری بر اساس مقیاس های 4 و 9 دارند که در بخش های قبلی به توضیح آنها پرداختیم. اما سیستم نمره دهی در کشور ایران متفاوت است. دانشگاه های کانادا این نکته را مورد توجه قرار داده و براساس سیستم نمره دهی ایران، به طور معمول حداقل معدل برای تحصیل در کانادا را نمره 15 قرار می دهند و گفتنی است این نمره در دانشگاه های مختلف و با توجه به این که شخص دانشجو در چه مقطع و رشته ای تحصیل می کند، متغیر خواهد بود.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، سایر معیارهای پذیرش تحصیل در کانادا است. به عبارت دیگر صرفا داشتن معدل بالا برای پذیرش تحصیلی کافی نبوده و سایر معیارها نیز مد نظر قرار می گیرد که شامل سوابق پژوهشی و تحقیقاتی و تالیفات بین المللی، نمره مدرک زبان و غیره می گردد. پس برای تحصیل در کانادا کلیه جوانب امر را مدنظر قرار داده و بررسی نمایید. دفتر مهاجرتی پارس رادین آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در این زمینه و دریافت پذیرش تحصیلی برای شما می باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

به طور یقین مطلع هستید که برای تحصیل در هر کشوری اخذ ویزای آن کشور الزامی بوده و بدون دریافت ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی مجاز به تحصیل در کشورهای خارجی نخواهید بود. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا نیز به منظور تحصیل در کانادا از الزامات است. دانشجوی خارجی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارد، در مرحله اول می بایست نامه پذیرش تحصیلی در رشته مورد نظر را از دانشگاه انتخابی خود دریافت کند.

دارندگان ویزای تحصیلی کانادا این فرصت را خواهند داشت که کار در کانادا پس از تحصیل را نیز تجربه کنند. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در کانادا از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند مسیری بسیار هموار برای رسیدن به اقامت این کشور است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از مهم ترین گام ها برای تحصیل در کانادا اخذ ویزای تحصیلی این کشور است که پیچیدگی های خاص خود را دارد. از آن جمله می توان به حساسیت کانادا به نبودن گپ تحصیلی بیش از 5 سال اشاره نمود. از جمله مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

همه نکات درباره شرط معدل دانشگاه های کانادا

نمرات خوب دبیرستان فقط لازمه ورود به دانشگاه نیستند، بلکه نشانه ای از این هستند که شما یاد گرفته اید زمان خود را مدیریت کنید، انتظارات را درک کنید و اطلاعات را حفظ و سازماندهی کنید؛ همه مهارت هایی که کلید یک تجربه موفق پس از دبیرستان هستند.

 رابرت آستروف از مشاوران Astroff می گوید: « یک روش آزمایش شده و واقعی برای ورود به دانشگاه وجود ندارد که برای همه مفید باشد. اما یک راه مطمئن برای وارد نشدن به یک برنامه دانشگاهی وجود دارد، نرسیدن به حد نصاب نمره! در این مطلب قصد داریم تمامی نکات مربوطه به معدل های دانشگاه های کانادا و معدل های مخصوص هر هر دانگشاه را بیان کنیم. با ما همراه باشید!

آیا معدل در پذیرش تحصیل کانادا واقعاً مهم است؟

معدل مهم است، اما فقط تا حدی که توسط کمیته پذیرش تعیین می شود. کسب نمره 4.0 در دبیرستان احتمالاً پذیرش شما را در اکثر دانشگاه های دولتی تضمین می کند. اما برای Ivy League و سایر دانشگاه های انتخابی، معدل عالی حداقل نیازی است که اکثر متقاضیان باید برآورده کنند تا در نظر گرفته شوند. با این حال، به یاد داشته باشید که معدل تنها بخشی از سوابق تحصیلی شماست.

هم کالج ها و هم دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد به دستاورد هایی مانند تجربه کاری مرتبط یا داوطلبانه، مقالات شخصی و توصیه نامه ها نگاه می کنند.GPA (معدل) نیز بسته به اهداف حرفه ای شما می تواند مهم باشد. هنگامی که برای یک شغل سطح اول درخواست می دهید، معدل خود را تنها در صورتی در رزومه خود بگنجانید که فکر می کنید شانس شما را برای دریافت این نقش افزایش می دهد.

مقیاس نمره دهی دانشگاه چیست؟

مقیاس درجه بندی دانشگاه، روشی است که میزان پیشرفت تحصیلی شما را در طول دوره تحصیلی نشان می دهد. مقیاس درجه بندی عامل تعیین کننده ای است که نشان می دهد آیا در پایان تحصیلات خود به شما مدرک اعطا می شود، میزان موفقیت شما از نظر تحصیلی و اینکه آیا اجازه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را خواهید داشت یا خیر.

نکته مهم این است که برای دانشجویان بین‌المللی، سیستم نمره‌دهی دانشگاه معیاری است که نتایج تحصیلی شما با آن اندازه‌گیری می‌شود تا مشخص شود آیا شما واجد شرایط پذیرش در دوره‌های دانشگاهی هستید یا خیر. این امر به ویژه در هنگام انتقال از یک دانشگاه در یک کشور به کشور دیگر، یا ارائه درخواست با استفاده از نتایج دبیرستان از یک کشور برای تحصیل در خارج از کشور صادق است.

برخلاف سیستم نمره‌دهی در برخی کشور ها، سیستم رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های کانادا از سیستم طبقه‌بندی استفاده نمی‌کند، بلکه از ترکیبی از نمرات حروفی و معدل (GPA) استفاده می‌کند. علاوه بر این، مقیاس معدل در کانادا با سیستمی که در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها اعمال می شود یکسان نیست.

سیستم درجه بندی بین المللی برای تحصیل در کانادا چیست؟

سیستم درجه بندی بین المللی به مقیاس اندازه گیری پیشرفت تحصیلی و نتایج برای دانش آموزان متوسطه و دانشگاه اشاره دارد. اگرچه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما هدف یکسان است. این برای اعطای نمره، درصد یا نمره، که تعیین می کند آیا شما یک دوره یا مدرک را گذرانده اید و آیا واجد شرایط تحصیل در یک موضوع یا مدرک خاص هستید، به عنوان مثال، مدرک کارشناسی ارشد. در ساده ترین شکل، سیستم درجه بندی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

معدل خوب در کانادا چیست؟

پاسخ به این سوال ممکن است به ایالتی که در آن تحصیل می کنید بستگی داشته باشد، اما نمرات معدل کانادا معمولاً از 4.0 مشخص می شود، با این حال، در مورد ایالت های خاص این میزان می تواند تا 9.0 باشد. برای اخذ پذیرش به عنوان یک دانشجوی بین المللی معمولاً به حداقل نمره حرف B یا معدل بالای 2.67 نیاز دارید. اندازه گیری نمره معدل خوب در کانادا را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

معدل بالای 4.0 = عالی

معدل بالای 3.5 = خیلی خوب

معدل بالای 3.0 = خوب

معدل بالای 2.5 = رضایت بخش

سیستم نمره بندی هر ایالت کانادا

همانطور که گفته شد، بسته به جایی که برای تحصیل انتخاب می کنید، تغییراتی در مقیاس درجه بندی کانادا پیدا خواهید کرد. کانادا در مجموع ده استان و سه قلمرو دارد:

از بین این استان ها و مناطق کانادا، ساده ترین سیستم رتبه بندی دانشگاه، متعلق به ساسکاچوان است. این استان از درصدها و نمرات حرفی برای قضاوت در مورد عملکرد تحصیلی و تعیین شرایط ورود استفاده می کند. اگر علاقه مند به تحصیل در برخی از استان های مورد علاقه دانشجویان بین المللی مانند انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا هستید، سیستم نمره دهی مقیاس نمره 4.0 است.

دانشگاه های کانادایی که معدل پایین را برای کارشناسی ارشد 2021 می پذیرند

فارغ التحصیلان یا متقاضیانی که GPA پایین تری دارند اصلاً نباید وحشت کنند زیرا هنوز هم می توانند مشخصات علمی خود را ارائه کرده و همچنان پذیرفته شوند. اگر GPA ضعیفی دارید که کمتر از حد انتظار برای کارشناسی ارشد است، می توانید برای دانشگاه هایی که GPA های پایینی قبول می کنند، درخواست دهید.

اگر GPA شما کمتر از حد انتظار باشد چه باید کرد؟

اولین چیزی که متقاضیان باید بدانند این است که معدل، تنها معیار در نظر گرفته شده برای پذیرش نیست. به این ترتیب، متقاضیان با GPA پایین اما سوابق تحصیلی خوب هنوز شانسی دریافت پذیرش دارند. بنابراین به متقاضیانی که GPA پایینی دارند توصیه می‌شود تا از برخی از موارد زیر برخوردار باشند:

توجه: اگر معدل پایینی دارید، محدودیت هایی برای پذیرش شما وجود دارد. به همین دلیل، حتما موارد زیر را انجام دهید:

همچنین بدانید که دانشگاه های مختلف در کانادا شرایط پذیرش و GPA متفاوتی را مطابق با شرایط ورودی خود دارند و این شرایط ممکن است کمی متفاوت باشد.

لیست دانشگاه هایی در کانادا که GPA پایین را در سال 2021 می پذیرند

  1. دانشگاه رجینا (UREGINA)
  2. دانشگاه لیک هد
  3. دانشگاه MacEwan (کالجGrant MacEwan)
  4. کالج نیاگارا
  5. کالج دانشگاه کینگ
  6. کالج کاموسون
  7. کالج اجتماعی ونکوور
  8. دانشگاه کبک Trois-Rivieres
  9. دانشگاه لثبریج
  10. دانشگاه کبک
  11. مدرسه مدیریت HEC مونترال
  12. دانشگاه ترنت
  13. دانشگاه کبک چیکوتیمی
  14. دانشگاه وینیپگ
  15. دانشگاه سنت فرانسیس خاویر
  16. دانشگاه سنت مری
  17. دانشگاه لورنتین
  18. دانشگاه آتاباسکا
  19. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد
  20. دانشگاه آکادیا
  21. دانشگاه تامپسون ریورز
  22. دانشگاه کبک ریموسکی
  23. دانشگاه مانت رویال
  24. دانشگاه کبک اوتاوایس
  25. موسسه ملی تحقیقات علمی دانشگاه INRS
  26. دانشگاه نیپیسینگ
  27. دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی
  28. دانشگاه براندون
  29. مدرسه فناوری برتر
  30. دانشگاه اسقف
  31. دانشگاه مونت سنت وینسنت
  32. دانشگاه کیپ برتون
  33. دانشگاه مونکتون
  34. دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)
  35. دانشکده پزشکی انتاریو شمالی (دانشگاه Lakehead دانشگاهLaurentian)
  36. دانشگاه فنی انتاریو
  37. دانشگاه مونت آلیسون
  38. دانشگاه رویال رودز
  39. کالج نظامی سلطنتی کانادا
  40. دانشگاه کبک Abitibi-Temiscamingue
  41. دانشگاه ترینیتی وسترن
  42. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا
  43. کالج کایروپراکتیک یادبود کانادا
  44. دانشگاه ساسکاچوان (USASK)
  45. کالج سنکا
  46. موسسه فناوری و آموزش پیشرفته کالج شریدان
  47. دانشگاه دره فریزر
  48. دانشگاه سنت توماس
  49. دانشگاه کنکوردیا ادمونتون
  50. دانشگاه جزیره ونکوور (مالاسپینا)
  51. دانشگاه سنت پل
  52. دانشگاهOCAD (کالج هنر و طراحی انتاریو)
  53. کالج دانشگاه کوانتلن
  54. کالج Bow Valley
  55. کالج Fanshawe
  56. موسسه فناوری آلبرتای شمالی
  57. کالج اوکاناگان
  58. کالج جورج براون
  59. کالج داگلاس
  60. موسسه فناوری آلبرتای جنوبی
  61. دانشگاه آلگوما
  62. کالج لانگارا
  63. کالج موهاک
  64. دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار
  65. کالج کونستوگا
  66. کالج آلگونکوین
  67. دانشگاه کاپیلانو
  68. کالج گرجستان
  69. کالج هامبر
  70. کالج سنتنیال تورنتو
  71. دانشگاه TÉLUQ

توجه: لیست بالا به هیچ وجه بر معیارها و شرایط پذیرش دانشگاه تأثیر نمی گذارد. بنابراین باید آنها را به صورت جداگانه بررسی کنید تا شرایط کامل ورود آنها را در ارتباط با درخواست خود مشاهده کنید.

خروج از نسخه موبایل