مجله عمومی

قشم می تواند الگوی توسعه و پیشرفت در میان مناطق آزاد کشور باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمد دهقان در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه های مختلف جزیره قشم، اظهار داشت: بازدید از ظرفیت ها، توانمندی ها و طرح های اقتصادی و زیربنایی قشم نشان داد که اراده جدی برای توسعه و پیشرفت در این جزیره وجود دارد.

وی ادامه داد: با دستور شخص رئیس جمهور و با هدف شناسایی و احصا مشکلات و موانع قانونی مانع پیشرفت و رونق تمامی مناطق آزاد کشور، بازدیدهای مستمری از سوی اعضای دولت انجام می شود و برای رفع چالش های پیش رو برنامه ریزی خواهد شد.

معاون‌حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: جزیره قشم دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که با استفاده از آنها می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار، حل مشکلات تولیدکنندگان و رونق فعالیت اقتصادی در این منطقه برنامه‌ریزی کرد.

به گفته دهقان، جزیره قشم دارای ظرفیت های فرهنگی بالایی است و امروز الگوی بسیار خوبی در زمینه صمیمیت میان مردم و مسوولان و وحدت میان مذاهب در کشور است.

وی همچنین بر بازنگری قوانین مناطق آزاد در راستای تسهیل گری و روان سازی فعالیت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و بازرگانان تاکید کرد و افزود: موضوعات و مسایل مطرح شده از سوی فعالین اقتصادی و مسوولین جزیره در نخستین فرصت با رییس جمهوری مطرح و بررسی خواهد شد.

مشکلات فعالان اقتصادی قشم احصا می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این دیدار گفت: جلساتی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد قشم با حضور اعضای دولت برگزار خواهد شد و پیگیری رفع این مسایل در دستور کار قرار دارد.

عادل پیغامی با اشاره به برنامه ریزی جهت احصا مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم افزود: شناسایی و رفع چالش های پیش روی فعالان اقتصادی با هدف سرعت گرفتن روند توسعه و پیشرفت جزیره قشم در حال انجام است.

وی توضیح داد: برنامه ریزی برای تجهیز و استفاده از توانمندی مجموعه های دانش بنیان داخلی برای هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر قشم صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال تا نقطه خوبی اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در حوزه قوانین و بخشنامه های موجود نیز مشکلاتی در مناطق آزاد وجود دارد که با حمایت دولت و مجلس برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

براساس این گزارش در این نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم نیز مشکلات خود در حوزه قوانین، بخشنامه و دستورالعمل های مغایر با ماهیت مناطق آزاد را با معاون‌حقوقی رئیس جمهور مطرح کردند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا