تراشیدن دندان برای لمینت

محتوای این مطلب پنهان

تراشیدن دندان برای لمینت: میزان و نحوه تراش + فیلم و عوارض

این مسئله که آیا برای لمینت دندان را می‌تراشند و آیا تراشیدن دندان برای انجام لمینت می تواند خطرناک باشد یا خیر و یا اساسا راهی برای عدم تراش دندان برای این درمان وجود دارد، موضوعی است که با مطالعه این مطلب کامل متوجه آن خواهید شد. پس در صورتی که مایل به انجام این روش هستید یا قصد مقایسه آن با دیگر روش ها را دارید، در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.

آیا در لمینت دندان تراشیده می‌شود؟

در این روش برای اینکه پیوند مناسب و محکمی بین لمینت و دندان‌ها ایجاد شود، لازم است تا بخشی از مینای دندان به صورت جزئی تراش داده شود. مزیت این کار به دست آوردن دندان‌های یکدست و بسیار زیبا خواهد بود.

به طور معمول هرچه از لمینت‌های ضخیم‌تری استفاده شود، تراش بیشتری از دندان نیاز خواهد بود که البته این نوع لمینت‌ها بیشتر از انواع نازک‌تر خود، قادر به پوشاندن و رفع نواقص ظاهری دندان‌ها هستند. همچنین می‌توان دوام و ماندگاری بالاتری را برای آنها در نظر گرفت، زیرا احتمال شل شدن و افتادن آنها از روی دندان‌ها کاهش پیدا می‌کند.

آیا تراش دندان در لمینت برای همه افراد یکسان انجام می‌شود؟

خیر این کار برای تمام افراد به یک شکل و به یک میزان انجام نشده و دندانپزشک متخصص تعیین می‌کند که نیاز هر فرد برای این کار چقدر خواهد بود.

میزان تراش دندان برای لمینت

نوع و برند لمینت و همچنین شرایط دندانی هر فرد از مواردی می‌باشند که میزان تراش دندان در لمینت را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اما به هر حال می‌توان بیان کرد که میزان این تراش بسیار جزئی و در حدی بوده که آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند. معمولاً در سیستم‌های زیرکونیا، کاد کام و ایمکس این میزان 0.5 الی 0.8 میلیمتر می‌باشد و تنها برای ایجاد پیوند مناسب است.

چه مواردی در میزان تراش مینای دندان تأثیر دارند؟

مواردی که سبب تأثیرگذاری در میزان تراشیدن دندان در لمینت در این روش دندانپزشکی زیبایی می‌شوند، عبارت‌اند از:

    نوع و برند لمینت دندان

    به طور کلی لمینت دندان در انواع بسیار متنوعی وجود داشته که هرکدام از آنها ضخامت مختلفی نیز دارند. پس به همین دلیل نصب هر نوع از برند لمینت دندان به میزان تراش خاص خود نیاز دارد.

    میزان بد رنگ بودن دندان‌ها

    هر چه فرد دارای دندان‌های بدرنگ‌تر و با شدت بیشتری باشد، برای رفع آن دندانپزشک باید از نوعی از لمینت استفاده داشته باشد که قادر به پوشاندن این نقص باشد که در این مورد میزان تراشی که روی دندان‌ها زده می‌شود نیز، تأثیر گذار خواهد بود.

    داشتن پوسیدگی دندان‌ها

    یکی از اقدامات بسیار مهمی که قبل از شروع این روش مورد توجه قرار داده می‌شود، وجود و یا عدم وجود پوسیدگی روی دندان‌ها است. در صورتی که فرد با چنین مشکلی روبرو باشد، دندانپزشک در ابتدا برای درمان آنها اقدام کرده که گاهی اوقات ممکن است تا بخشی از پوسیدگی‌های دندانی تراش داده شوند.

    میزان نامنظم بودن و نامرتبی دندان‌ها

    اگر دندان‌های فرد نامرتبی و ناهماهنگی بیشتری داشته باشند، احتمال نیاز به تراش بیشتری روی دندان‌ها خواهد بود. همچنین در برخی مواقع بهترین دکتر لمینت در تهران فرد را به متخصص ارتودنسی ارجاع می‌دهد تا ناهنجاری دهان و دندان فرد به صورت اصولی و دائمی درمان شود.

آیا تراش دندان برای لمینت درد دارد؟

نصب لمینت روی دندان‌ها با درد همراه نیست، اما در برخی از افراد از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.

آیا تراش دندان برای تمام انواع لمینت‌ها می‌باشد؟

همان‌طور که می‌دانید سیستم‌های بسیار متنوعی در لمینت دندان وجود دارند که بدین ترتیب میزان تراش مینای دندان برای هر یک از آنها تفاوت‌هایی دارد. امروزه سیستم‌های جدیدتری مورد استفاده قرار می‌گیرند که همواره میزان این تراش را تا حد زیادی کاهش داده‌اند.

آیا می‌توان لمینت را بدون تراش روی دندان‌ها نصب کرد؟

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، انواع و سیستم‌های متنوعی در لمینت دندان وجود دارند. یکی از مشهورترین انواع لمینت که به دلیل نازک بودن بیش از اندازه آن، به اصطلاح لمینت بدون تراش نیز نامیده می‌شود، لمینت لومینیرز است. این برند با ضخامت بسیار کم خود می‌تواند برای افراد زیر بهترین گزینه باشد:

نحوه تراش دندان برای لمینت

در این روش دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوصی، سطح بیرونی دندان را تا حد بسیار جزئی تراش می‌دهد و در جلسه بعد لمینت‌های ساخته شده در لابراتوار روی دندان‌ها نصب می‌شوند.

آیا تراش دندان برای نصب لمینت، عوارضی دارد؟

آماده سازی دندان و تراش بخش جزئی از مینای دندان یکی از اصلی‌ترین مراحل لمینت دندان می‌باشد، پس این کار به نوبه خود عوارضی به همراه ندارد و اگر این روش نزد یک دندانپزشک متخصص انجام شود، آسیبی به دندان‌ها وارد نخواهد شد. عوارض ناشی از تراش دندان تنها در زمانی پیش می‌آید که دندانپزشک غیرمجرب با بی دقتی تراش نامتناسبی را روی دندان‌ها زده باشد که این کار ممکن است شما را با حساسیت‌ها و دردهای بیشتری در زمان جویدن غذا روبرو کند.

تراش دندان ها در لمینت دندان

لمینت دندان یکی از بهترین روش های زیبایی به شمار می رود که با این روش خواهید توانست طرح لبخندی زیبا برای خودتان به ارمغان آورید. تراش دندان ها در لمینت یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. برای انجام لمینت دندان باید حتما دندانپزشکی حاذق انتخاب نمایید تا نتیجه ای مطلوب از آن را شاهد باشید. لازم به ذکر است که لمینت دندان به انواع مختلفی دسته بندی می شود و در حالت کلی این روش ها در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی قابل اجرا خواهند بود.

لمینت های سرامیکی زیبایی بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند اما اجرای آن منوط به تبحر دندانپزشکی است که انتخاب کرده اید. پزشکان مختلف ممکن است نتایج متفاوتی نیز داشته باشند چرا که لمینت یکی از عمل های زیبایی ریز دندانپزشکی است و چنانچه به درستی انجام نشود قطعا باعث افتادن یا شکستگی خواهد شد. برای انجام لمینت مراحل مختلفی وجود دارد که باید مو به مو پشت سر گذاشته شوند. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

مقدار تراش دندان ها در لمینت دندان چقدر است؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول کرده مقدار تراشی است که برای لمینت دندان انجام خواهد شد. برای انجام لمینت باید بستر دندان برای قرار دادن روکش مهیا شده باشد و یکی از اصلی ترین کارها برای این منظور، تراشیدن آن است. با تراشیدن دندان مینای آن از بین رفته و عواقبی نیز برای فرد به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل برخی از مردم از انجام لمینت امتناع می کنند. البته ایجاد تراش جزئی بر روی دندان مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند چرا که لمینت نیز به مانند یک روکش سراسر بخش های جلویی دندان را پوشش خواهد داد.

میزان تراش دندان بستگی به نوع دندان فرد نیز خواهد داشت چرا که طبیعتا دندان های صاف به حداقل میزان تراش برای لمینت کاری نیاز دارند اما طبیعتا در صورت داشتن دندان های با فاصله یا کج، باید تراش بیشتری نیز انجام شود. تراش دندان ها در لمینت به قدری نیست که سبب نگرانی شما شود و در صورتی که دندان هایی مرتب دارید بهترین و سریعترین روش برای رسیدن به طرح لبخندی جذاب خواهد بود.

لمینت چیست؟

قبل از اینکه با نکات مهم در رابطه با مقدار تراش دندان ها در لمینت آشنا شویم بهتر است اطلاعاتی کامل از لمینت دندان در دست داشته باشیم‌. در حالت کلی لمینت روکشی است که بخش جلویی دندان را به بهترین شکل ممکن پوشش می دهد. این پوشش از جنس سرامیک بوده و ظاهری براق و صاف خواهد داشت. امکان لمینت کاری دندان به صورت تکی و همچنین تمامی دندان های فرد وجود دارد و در صورتی که تمایل به لمینت تمامی دندان ها داشته باشید امکان تعیین رنگ دلخواه نیز وجود دارد.

لمینت ها جنس مقاومی داشته و به همین دلیل بدون هیچگونه نگرانی خواهید توانست از آن استفاده کنید. یکی از اصلی ترین مزایای لمینت، قیمت مناسب آن است به گونه ای که با پرداخت هزینه نهایی پایین تر از سایر روش ها می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن دندان هایی سالم و بدون عیب داشته باشید. البته باید بدانید که لمینت دندان روشی برای زیبایی است و ارزش ترمیمی برای دندان هایتان ندارد.

مقدار دقیق تراش دندان ها در لمینت دندان

همانطور که در بخش قبل نیز اشاره شد، تراش دندان ها در لمینت مقدار ثابتی نیست و عوامل متعددی بر میزان دقیق آن تاثیر خواهند گذاشت. در حالت کلی اگر میزان تراش دندان را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت: میزان تراش دندان بین ۵/۰ تا ۸/۰ میلی متر خواهد بود که این میزان تراش نیز به نوع دستگاه و همچنین دندان فرد بستگی دارد. تراش بیش از ۸/۰ میلی متر نیاز نیست و در مواقعی که دندان فرد زیاد کج شده باشد باید از روش های دیگری برای ترمیم آن استفاده کرد.

مراحل انجام لمینت دندان

برای انجام لمینت دندان راه دشواری در پیش نخواهید داشت و به راحتی می توانید آن را انجام دهید. در حالت کلی ۲ جلسه برای لمینت دندان کافی است که در جلسه اول دندان ها معاینه شده و قالب گیری می شوند و در جلسه دوم لمینت ها بر روی دندان قرار داده خواهند شد. پس از اینکه قالب گیری دندان ها انجام شده و لابراتوار مسئول تولید لمینت ها شد دندانپزشک کار خود را آغاز می کند. در ابتدا باید دندان به مقدار مورد نیاز تراش داده شود و پس از تراش دندان ها در لمینت نوبت به قرار دادن آن می رسد.

 قبل از چسباندن لمینت باید روی دندان ها به خوبی شستشو داده شده و خشک باشند تا چسب قدرت بیشتری برای نگهداری لمینت داشته و از افتادن آن جلوگیری گردد. پس از لمینت کاری، نگهداری و مراقبت از دندان های خود را فراموش نکنید چرا که دندان های لمینت کاری شده نیز به مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت دارند.

دلیل تراش دندان ها در لمینت

تراش دندان ها در لمینت یکی از اصلی ترین مراحل است که البته امروزه به لطف برخی از دستگاه ها این میزان حتی به صفر نیز رسیده است. همانطور که می دانید لمینت دندان یا همان لایه سرامیکی که به سطح دندان چسبانده می شود ضخامت خود را دارد و گرچه این ضخامت بسیار جزئی است اما طبیعتا با چسباندن آن به صورت مستقیم بر روی دندان، بیرون زدگی بد فرمی را از دندان ها شاهد خواهیم بود. ایجاد تراش بر روی دندان از این بیرون زدگی و بد فرمی دندان ها مراقبت خواهد کرد. توجه داشته باشید که تراش دندان ها در لمینت بر روی سطح مینای دندان ها است و به مینای دندان آسیبی نخواهد رساند. همچنین به دلیل پوشش دهی کامل دندان به وسیله لمینت، هیچگونه درز و شکافی برای آسیب مینای دندان باقی نخواهد ماند.

در برخی مواقع مانند بدفرمی یا بدرنگی سطح دندان شاهد ایجاد تراش بیشتر بر روی دندان ها هستیم که تنها در این مواقع ممکن است مینای دندان ها نیز آسیب ببینند.

لمینت بدون تراش دندان

یکی از روش های نوین دندانپزشکی، لمینت دندان بدون ایجاد تراش است که محبوبیت بسیاری نیز در میان مردم پیدا کرده است. همانطور که از نام این روش پیداشت تراش دندان ها در لمینت می تواند به حداقل و صفر نیز برسد. در لمینت بدون تراش، این ضخامت لمینت است که باعث شده تراشی بر روی دندان ها انجام نشود و به هیچ وجه سبب بیرون زدگی در دندان های فرد نخواهد شد. نگران ضخامت کم لمینت هم نباشید چرا که سرامیک کاملا محکم بر روی سطح دندان چسبانده شده و هیچ درز و شکافی بین لمینت و دندان باقی نمی ماند و این امر باعث جلوگیری از لب پر شدن یا ایجاد هرگونه ترک بر روی دندان خواهد شد.

رابطه مقدار تراش دندان ها در لمینت با دندانپزشک

دندانپزشکی که برای انجام لمینت دندان انتخاب کرده اید تاثیر بسزایی بر میزان تراش دندان ها در لمینت خواهد داشت. دندانپزشکان متبحر در زمینه لمینت دندان کمترین میزان تراش را بر روی دندان هایتان انجام خواهند داد. برخی از دندان ها برای لمینت کاری مناسب نیستند و باید برای اصلاح طرح لبخند برای این دندان ها از روش های دیگری استفاده کنید. در صورتی که پزشک انتخابی شما به درستی تشخیص نداده و از لمینت برای ترمیم دندان استفاده کند ممکن است نتیجه مطلوبی هم از آن شاهد نباشید.

برای پیدا کردن دندانپزشک متبحر و حرفه ای می توانید به تجربه کاری وی و همچنین نظرات کاربران توه داشته باشید. شرکت ما اقدام به ارائه بهترین خدمات نموده و از طریق آن می توانید طرح لبخندی زیبا داشته باشید. مقدار تراش دندان ها در لمینت دندان خط قرمز شرکت ما بوده و هیچگونه نگرانی برای لمینت دندان خود نخواهید داشت.

خروج از نسخه موبایل