مجله علمی و پزشکی

دیدار ماه و مشتری به وقت بامداد فردا

اما قبل از طلوع خورشید، این سیاره مشتری در آسمان است.

مشتری، معروف به پادشاه سیارات، امشب (یکشنبه، 14 اوت) در حدود ساعت 21:45 ساعت 21:45 به وقت شرقی (06:15 در دوشنبه، ایران) طلوع خواهد کرد زمانی شارکی (07:00 صبح به وقت ایران) به شکل یک ماه گول پیکر رو به زولا برایت شد که سه روز از کامل بودن، در کوگی کمی بیش از پیں در سمت راست مشتری است.

مشتری و ماه تا پایان شب به وقت مهالی قبل عرض المزید به قبل از ساعت کار صبح به وکت کرک زمانی شبک به سمت زبون

بر آن، به نازر برای این دو قدا ک از نفس ناحر سکوسی در همان ساعت عرویا می کند ترادی کرد، به ترز برای کرد و به نزر برای ریسید کہ کے کیتریکا بالای ماه می‌درکشد. همچنین، در لحظه، آنها به یکدیگر نزدیکتر هستند.

ماه و مشتری فردا صبح به هم می رسند

قمر مشتری می رقصد

فراموش نکنید که قمر واقعی مشتری 412 سال پیش توسط گالیله کشف شد. به آن ها آماتور آماتور می گویند و با دوربین دوچشمی و حتی با دوچشمی دیده می شوند. آنها به قدری به دور مشتری می چرخند که ظاهرشان ساعت به ساعت و شب به شب تغییر می کند.

به عنوان مثال، اگر یکشنبه شب یک تلسکوپ روی مشتری قرار دهید، در ابتدا قمر “Io” در یک طرف مشتری قرار دارد و دو قمر دیگر “گانیمد” و “کالیستو” نامیده می شوند، مشتری دیگری را در سمت دیگر می بینید. سمت. همچنین دوشنبه در ساعت 23:28 به وقت شرقی، چهارمین قمر مشتری معروف به «اروپا» از پشت قرص مشتری ظاهر می شود و به «گانمیت» و «کالیستو» می پیوندد.

سپس در اولین روز ماه در ساعت 2:15 بامداد “آیو” با قرار گرفتن در زیر سایه مشتری جابه جا شد. کمی بعد «آیو» از پشت مشتری می گذرد اما کمی بیشتر از سه ساعت بعد دوباره ظاهر می شود. کسانی که در ایالت های مرکزی و غربی آمریکا هستند، یعنی جایی که آسمان نیز تاریک خواهد بود، می توانند هر یک از چهار قمر مشتری را در همان سمت سیاره ببینند.

ماه و مشتری فردا صبح به هم می رسند

اهمیت اندازه و فاصله

هنگامی که در پایان یکشنبه شب به ماه و مشتری نگاه می کنید، سعی کنید از تفاوت اندازه و فاصله بین آنها آگاه باشید. البته نور ماه بیشتر از 9 درجه از مشتری قابل مشاهده است.

اما هامه کهه کوکتر از مشتری است در واقع قطر ماه 3474 کیلومتر در مقایسه با قطر مشتری 142 هزار و 984 کیلومتری است، اما چیزی که ماه را بسیار بزرگتر و درخشانتر می کند فاصله آن از زمین است. ماه یکشنبه شب در فاصله 373 هزار و 600 کیلومتری زمین قرار دارد، اما مشتری 1681 برابر دورتر و در فاصله 628.5 میلیون کیلومتری از ما خواهد بود.

در واقع، ماه در مقایسه با مشتری به مشتری بسیار نزدیکتر است و در آسمان بسیار سریعتر حرکت می کند. بنابراین، به همین دلیل است که وقتی از آسمان جنوبی قبل از آسمان بلند می شوند، به مشتری نزدیکتر می شوند.

46

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا