مجله حوادث

پرونده سومین خشکسالی متوالی ایران بسته شد

آفتاب‌‌نیوز :

سحر تاج بخش مسلمان اعلام کرد: سال آبی گذشته از اول مهرماه سال ۱۴۰۱ شروع شد و تا پایان ۳۱ شهریور ماه امسال ادامه داشت که متأسفانه مانند ۲ سال گذشته این سال نیز با کاهش بارش به اتمام رسید.

وی افزود: توزیع بارش سال آبی گذشته در همه نقاط کشور یکسان نبود به طوریکه بدترین شرایط در حاشیه شرقی کشور به خصوص در استان خراسان رضوی رخ داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بیشترین کم بارشی در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد، همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز مثل تهران، قزوین و سمنان نیز شرایط خوبی نبود به نحوی که پس از خراسان رضوی بیشترین کم بارشی‌ها در این مناطق اتفاق افتاد.

تاج بخش اضافه کرد: از طرف دیگر همانطور که در گذشته پیش بینی کرده بودیم در برخی استان‌های واقع در زاگرس جنوبی نظیر کهگیلویه و بویراحمد شرایط بارشی خوبی رقم خورد.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، ۲ سال گذشته نیز با کاهش بارش در کشور سپری کردیم و این شرایط را به مراتب وخیم‌تر کرده است این یعنی اینکه ما سه سال متوالی در کشور کمبود بارش داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به مصارف آبی کشور، ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب بدیهی است.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا