مجله ورزشی

عدل از کلید واژگان اصلی و عجین شده با هویت ایرانی اسلامی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از رصه‌هایی که هر روز و هر لحظه واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار داد، استورزش ارد، .

به گزارش مجله رز و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در همایش صلح، داوری، ورزش اظهار داشت: «بهترین مردم کسانی هستند که به دیگران سود می‌رسانند، آن‌ها را به هم نزدیک و در امر خیر می‌کنند. نها را یاری کند.»

و افزود :« ل » از کلیدواژگان اصلی و هویت ایرانی و اسلامیِ ملت ریف ایران است. عدالت محوری با تاریخ، فرهنگ، تمدن، دین و سنت ما ایرانیان آمیخته شده و چه در اسناد معتبر تاریخی به جا مانده از تمدن غنی و کهن ایران و چه در اصول اساسی پنجگانه دین، شاهد جایگاه عدل و عدالت هستیم. آنچنان که بشریت، از زندگی ابتدایی در کُره ی خاکی تا به امروز، با هر فرهنگ، زبان، سبک زندگی و آیین و اعتقادی که داشته باشد، همیشه، را برای تداوم زندگی اجتماعی، آرامش و موفقیتِ خود، طلب کرده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از عرصه هایی که هر روز و هر لحظه با واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار دارد، ورزش است، گفت: در عرصه های ورزش قهرمانی و حرفه ای و همگانی، ورزش های بومی. و محلی و سنتی و ورزشهای آیینی و حوزه توسعه مدیریت، منابع و زیرساخت ها، اگر روح داوری و عدالت اجتماعی حاکم نباشد، ورزش کردن، ورزشکار بودن، رقابت های ورزشی، استعدادیابی و همگانی ورزش و فعالیت های بدنی به معنای واقعی بین خواهد بود. رفت و رای همیشه راموش خواهد شد.

وی بیان کرد: به همین دلیل است که همیشه ورزشکاران، فعالیت های پیشگامان داوطلبانه و بشردوستانه هستند و صحنه های بی بدیل، جوانمردی و اخلاق مداری را در رقابت های ورزشی می توانند در نقاط مختلف ایران و جهان مشاهده کنند.

حمید سجادی با اشاره به ورزشکاران نام آور ایران اظهار داشت: تاریخ ورزش ایران عزیز، درخشش انسان های بزرگ و آزاده ای است که نام و آوازه شان با عدالت، مردم داری و انسانیت در هم آمیخته است.

وی افزود: پهلوانانی چون پوریای ولی و غلامرضا تختی و پهلوانان و قهرمانانِ گرانقدری که جانِ شیرین را فدای عزت و آزادی وطن کردند، بویژه شهدای معزِ ورزشکار که مدال شان، پلاکشان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امروز و در آیین جمهوری افتتاح «مرکز داوری، میانجی گری، صلح و سازش در ورزش اسلامی» نظر نیز . ورزش نیز از این امر مستثنی نیست و بویژه با ورود ورزش به وزه ی رفه ای، امکان ارب آرا و اختلاف وجود دارد.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است، حل و فصل اختلاف، رفع ابهام و شفافیت در اقدام است، تا هر نوع و اختلاف تفاهمی به خوبی پاسخ داده شود و جای خود را به آرامش، همدلی، همراهی، وفاق و تفاهم دهد.

وی تاکید کرد: به همین منظور و با همت و همیت دستگاه قضا و بالاخص « مرکز توسعه ی حل اختلافِ قوه ی قضائیه »، « مرکز داوری، میانجی گری، صلح و سازش در ورزش جمهوری اسلامی ایران » در کنار جامعه بزرگ ورزش کشور واهد ود تا مثل همیشه، خانواده عزیز ورزش، به ور از هر مشاجره، مجادله و دعوی حقوقی و قضایی، به سمت راست ردار.

سجادی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های مسوولان دستگاه قضا گفت: همکاران ارجمندمان در نهاد دادگستری به عنوان مرجع عمومی رسیدگی به تظلمات و شکایات، با حفظ کرامت انسانی، نقش قانونی ثابتی را ایفا قدر می کنند و همکاران گرانمان در این مرکز نیز با صیانت از شأن ورزش فردی و اجتماعیِ جامعه‌ی کشور و به منظور تسریع و تغییر در حل اختلافات، با تکیه بر مفاهیم والیای فرهنگی و اجتماعی مانند صلح، سازش، میانجی‌گری و داوری، در کنار دیگر ارکان قضا، به ایجاد اهرم در بین اهداف جامعه‌ای. رزدند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به عنوان خادم ملت شریف ایران و خانواده‌ی ورزش کشور، این اقدام ارزش و ماندگار را که نقشی مهم و سهمی بسزا در توسعه و پیشرفت ورزش ایران عزیزمان دارد، ارج می‌نهم و از حجت الاسلام و المسلمین محسنی است. اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه و همکاران گرانقدر دستگاه قضا، حجت الاسلام و المسلمین صادقی مرکز مرکز حل اختلاف قوه قضائیه و همکاران، همکاران عزیزمان در معاونت امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان و همه دست اندرکاران این موضوع را تشکیل می دهند. ن اشکوه اسگزارم .

وی در مسئول پایان بیان کرد: باور دارم هر قدمی که به نیکی در عرصه ی ورزش برداشته می شود، به همتِ گرانقدر نظام، مجموعه خدام وزارت ورزش و جوانان و همراهی رسانه های محترم، باعث ایجاد انگیزه و امید برای ورزشکاران عزیزمان می شود. اعتلای نام میهن و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن خواهد شد.

انتهای ام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا