مجله عمومیکسب و کار محلی

کدام مرکز پخش عمده هدست را انجام میدهد؟

قیمت اسپیکر خانگی با آمپلی فایر اکتیو هم مقرون به صرفه تر بوده و هم دردسر کمتری دارد. شنونده های حرفه ای برای رفع این نیاز از سیستم های صوتی “های فای” استفاده می کنند که اسپیکر های آن پسیو بوده و نیاز به یک آمپلی فایر مجزا دارد ، اما تهیه ی این سیستم ها به علت قیمت بالا برای همه مقدور نیست. البته این برای سخنرانهای مختلف متفاوت است و شما نیاز به برگزاری حداقل، یک جلسه تست و آزمون یک، دو، سه، صدا به همه می رسه! ارتفاع توییترها از زمین را بیشتر کنید ولی دقت کنید که زاویه آن با زمین موازی باشد.جهت افقی و دقیق باندها، را میتوان باتجربه، آزمون و تغییر چند درجهای در زاویه هر باند نسبت به رأس مثلث انجام داد؛ ولی در کل شما رأس مثلث هستید و باندهای دیگر دونقطه مقابل رأس مثلث. حدود قیمت: ۱/۸ میلیون تومانپریسما E3350 از دیگر محصولات ادیفایر است که طراحی زیبا و منحصربهفردی دارد و علاوهبر کیفیت راضیکنندهی صدای خروجی، جذابیت بصری محسوسی به محیط کاری میافزاید. انواع گوناگونی از باند سیستم خانگی وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگیهای متفاوتی دارند؛ برای مثال برخی از آنها صفحه نمایشگر و دکمههای لمسی دارند و برای برخی دیگر از انواع آن، طراحی سادهای در نظر گرفته شده، همچنین در موارد دیگری چون تعداد پورت برای اتصال فلش یا درگاه کارت SD با یکدیگر تفاوت دارند.

واحد کنترل زیبایی نیز دردسترس خواهد بود که امکان تغییر حجم صدا، اتصال هدفون، روشن و خاموش کردن سیستم صوتی و همچنین فعالکردن بلوتوث را فراهم میکند. مخصوصاً ووفرها یا سابووفرها که یک ونتوری هوا، درون باند (کابینت) آنها تعبیهشده است. در این مقاله، در ابتدا بهترین گزینههای موجود در بازار کشورمان معرفی شدهاند و سپس درادامه نکاتی بیشتر برای آشنایی با اسپیکر و سیستمهای صوتی مخصوص کامپیوتر مطرح شده است که میتوانید با مطالعهی آنها، نیازهای خود را بهتر بشناسید و با انواع دستههای اسپیکر و قابلیتهای هریک آشنا شوید.- لینک محصولاتی که در دیجیکالا موجود هستند، در بخش پایینی هریک قرار گرفته است تا صرفا بتوانید با محصول بیشتر آشنا شوید و این موضوع بهمعنی توصیهی خرید از این فروشگاه نیست.- محصولات مختلفی با کاربری عمومی، پخش صدای فراگیر مخصوص تماشای فیلم یا بازی، طراحی خاص یا پخش صدای دقیق مخصوص موسیقی انتخاب شدهاند و در توضیحات هر انتخاب کاربری و قابلیتهای محصول ذکر شده است.- این محصولات صرفا برای کاربران عادی و نیمهحرفهای مناسب هستند و درصورتیکه قصد دارید محصولات حرفهای مانیتورینگ و ساخت موسیقی بخرید، پیشنهاد میکنیم بسته به نیاز و بودجه خود، جداگانه اسپیکر، DAC و امپلیفایر تهیه کنید.- در بازار کشورمان میتوان بهترتیب لاجیتک و ادیفایر (با اولویت بیشتر)، کریتیو و تراست را بهترین برندهای اسپیکر دانست که محصولات باکیفیت را بههمراه گارانتی و خدمات مناسب دراختیار کاربران قرار میدهند.

یکی از متداول ترین تکنیک ها، شنیدن و تعویض صداها بین اسپیکرهای مانیتورینگ مختلف و یا یک اسپیکر معمولی است که بیشتر افراد قرار است با چنین اسپیکرهایی به میکس گوش دهند. با عبور از گزینههای فانتزی و مناسب کاربران خاص، درادامه با محصولاتی آشنا میشویم که عملکردی رضایتبخش درکنار قیمت مناسب را بههمراه دارند. حدود قیمت: ۷ میلیون توماناگر بازی بخش عمدهای از کاربری شما را تشکیل میدهد، G560 را بهعنوان یکی از گزینههای برتر مدنظر قرار دهید. ۵۰۰ وات مجموع توان خروجی RMS و پشتیبانی از انواع و اقسام اتصالات و ورودیهای مختلف، لاجیتک Z906 را به محصولی منحصربهفرد درمقایسهبا رقبای خود تبدیل کرده است.لاجیتک سیستم صوتی Z906 را محصولی همهکاره برای استفاده با کامپیوتر یا بهعنوان سینمای خانگی در کار تلویزیون معرفی میکند؛ اما پیشنهاد میکنیم این دستگاه را صرفا برای اتاق کار فضای شخصی خود بخرید و آن را بهعنوان گزینهای برای استفاده در فضای نشیمن و درکنار تلویزیون مدنظر قرار ندهید. برای تعیین مکان مناسب خواهید داشت.در اسپیکرهای بزرگتر بهتراست فضای بین اسپیکر و دیوار بیشتر باشد. شما برای گوش دادن به یک موسیقی با کیفیت و با صدای مطلوب همواره به دنبال یک اسپیکر خوب با قابلیت های کاربردی هستید.

حدود قیمت: ۳/۲ میلیون توماناگر پخش صدای فراگیر اولویت اصلیتان است؛ ولی بودجهی محدودی دراختیار دارید، تراست GXT 658 Tytan 5.1 بهترین گزینهی دردسترس خواهد بود. حدود قیمت: ۴ میلیون توماناگر بهدنبال جایگزین ارزانتری برای Z906 هستید، لاجیتیک Z607 (یا Z606) با برچسب قیمت ۴ میلیون تومانی گزینهی مناسبی بهشمار میرود. این اسپیکر از یک میدان مغناطیسی برای حرکت یک سیم پیچ یا آهنربا که به دیافراگم متصل بود استفاده میکرد. سیستمهای صوتی بهمراتب جذابتری (بهخصوص ازلحاظ بصری) وجود دارند که گزینهی بهتری برای کاربری سینمای خانگی بهشمار میروند. صدای هلیکوپتری که در فیلم از بالای سر کاراکتر عبور میکند، از سمت بالا برای شما تداعی میشود. این بلندگو کارایی بسیار خوبی برای پخش موسیقی در محیطهای باز و بسته دارد و میتواند به مدت 16 ساعت برای شما با صدای بلند موسیقی پخش کند. بهلطف این فناوری، اسپیکر با درک تصویر و رنگ غالب در حال پخش در بخشهای خاصی مانیتور، بهکمک LEDهای تعبیهشده پشت دو اسپیکر محیط و دیوار پشت مانیتور را میتواند نورپردازی و فضایی جذاب ایجاد کند. اسپیکر بلوتوث قابل حمل «انکر» (Anker) مدل «Flare Plus»، دارای صدایی پرقدرت و شفاف است و صدا را بهصورت ۳۶۰ درجه در محیط پخش میکند. اگر صدایی دقیق و شفاف اولویتتان است، چارهای جز پرداخت هزینهی بیشتر برای خرید اسپیکرهای حرفهایتر یا سفارشیسازی اکولایزر در محیط ویندوز ندارید.

منبع: خادمی

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا