مجله حوادث

بارش‌های رگباری با احتمال تگرگ و بروز خسارت در خراسان رضوی

مجله رز/ خراسان رضوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص برخورد همراه با رعد و برق از آسمان، احتمال بارش تگرگ، برف و باران شدید در اکثر نقاط استان و خسارات ناشی از برخورد نارنجی اطلاعیه ای صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، بر اساس سوابق و مصادیق هواشناسی، از این نصف النهار، استان در نواحی منطقه جنوب تحت تاثیر بارندگی ناپایدار و فعال خواهد بود. استان ها

بر اساس این گزارش، این بارندگی ها در اکثر نقاط خراسان رضوی به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی و در برخی مناطق مستعد تگرگ رخ می دهد که در مناطق شمالی آبگرفتگی و احتمال آبگرفتگی وجود دارد.

حتی در مناطق کوهستانی و سردسیر، بارش عمدتاً به صورت برف همراه با کولاک، تشکیل غبار و کاهش دید است، این باد و کولاک شدید باعث کاهش دما و دید، لغزنده بودن جاده ها و جاده ها، تشکیل ابر و سیستم انتقال حواس پرتی می شود. کمپین انجام شده است.

کاهش محسوس دمای هوای روزانه بین پنج تا هفت درجه نیز به ویژه در روز سه شنبه 14 دی ماه پیش بینی می شود.

مجموع بارندگی بامداد دوشنبه تا صبح سه شنبه هفته جاری در بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوه سرخ، مه ولات، زاوه، خلیل آباد، بردسکن؛ فریمان، سرخس، چناران، کلات، قوچان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و شهر مشهد و قلل بینالود و هزار مسجد.

با توجه به این توصیه مبنی بر عدم توقف رودخانه ها و تجارت، خودداری از انجام کار در کوهستان و صعود به ارتفاعات، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت با افزایش شدت وزش باد و تاکید با تجهیزات زمستانی بر تردد جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا