اقتصادی

مرحله نخست اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در قزوین آغاز شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل ۲ مرحله است که مرحله نخست آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیک آغاز شده است.

وی گفت: این سامانه تحت عنوان شما به آدرس shoma.sfara.ir است که فروشگاه‌های استان می‌توانند به این سامانه مراجعه و متصل شوند و در واقع طرف قرارداد با این سامانه شده و به عنوان عامل طرح اجرای کالابرگ الکترونیک فعالیت نمایند.

رحمانی ادامه داد: قابل ذکر است که اتصال فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسئله‌ای ندارد و در استان به دنبال این هستیم که بقیه اصناف هم بتوانند متصل باشند و تا روز شنبه حدود ۱۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این سامانه درخواست داده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری افزود: در راستای اجرای مطلوب این طرح جلساتی با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شده، اطلاع رسانی‌هایی از سوی دهیاران صورت گرفته و طی جلساتی که با اصناف داشته‌ایم اعلام شده است که تمایل داریم عدالت در این زمینه رعایت شود و اصناف بتوانند به صورت متناسب به سامانه متصل شوند.

رحمانی اضافه کرد: پس از اتمام مرحله اتصال فروشگاه‌ها با تأیید استاندار نسبت به آمادگی استان برای اجرا طرح، مرحله بعد آغاز خواهد شد که در مرحله بعد مشمولین یارانه بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه ۱۰ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ کشتار روز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند شکسته، شکر و برنج شامل این طرح هستند، اظهار داشت: لازم به ذکر است این طرح اختیاری است و هر کدام از مشمولین که تمایل نداشته باشند می‌توانند یارانه خود را بصورت نقدی دریافت و همه اصناف می‌توانند رایگان در این طرح شرکت کنند و شخصی که مبلغ یارانه به حسابش واریز می‌شود طرف حساب این طرح است.

وی افزود: نام بازرگانی خاصی در این طرح مد نظر نیست، به طور مثال وقتی از شیر صحبت می‌شود شیر با اسم خاصی مد نظر نیست بلکه هر اسمی موجود باشد و مشمولین یارانه تمایل داشته باشند می‌توانند خریداری کنند که تا یک سقفی از مبلغ یارانه شأن پرداخت می‌شود و بعد از آن عدد را خودشان پرداخت می‌نمایند.

رحمانی گفت: در خصوص مباحث مالیاتی اصناف ذکر این نکته لازم است که این موضوع اصلاً به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست و ارتباطی ندارد و مباحث مالیات هم نخواهد داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر امکان خرید به صورت مجازی در این طرح وجود ندارد که امیدواریم در آینده بتوان این کار را انجام داد و فروشگاه‌هایی که بصورت مجازی این کالا را می‌فروشند به این طرح متصل بشوند تا بتوان بصورت مجازی هم از مزایای این طرح استفاده کرد.

وی افزود: روز شروع خرید مردم به اینکه چه زمانی اتصال فروشگاه‌ها کامل شده باشد و چه وقت این پوشش به یک حد قابل قبول رسیده باشد بستگی دارد تا روز خرید و روزی که می‌توان از فروشگاه‌ها خریداری کرد اعلام بشود و این را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

رحمانی اظهار داشت: این طرح شروع شده و ما در مرحله اول که اتصال فروشگاه‌ها است، قرار داریم و اطلاع رسانی‌هایی در این خصوص انجام شده که امیدواریم این طرح با قوت بیشتری دنبال شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا