مجله عمومی

امنیت و ثبات – مجله رز

مؤمن امنیتش را از ا و یاد او می گیرد و راه را رست انتخاب کرده، تندبادهای وادث نمی تواند. امنیت انواع و اقسامی دارد اما مهم آن میدان یا به وانه آن ایجاد می شود. امنیت اسی پس از آن می . اگر رت و اقتدار نباشد هیچ کشوری نمی تواند در آن زنی ای اسی از موضع رت صحبت کند و لاجرم مقهور قدرت هاشد ورتهای . امنیت های دیگر ر ورت داشتن برنامه پس از آن رخ می دهد.

اولین نتیجه داشتن امنیت این است که باید در مه مسایل و به ویژه مسایل اقتصادی ات بیاورد. ات اگر باز امنیت را به ر می اندازد.

امنیت در رابر وف است . و رسم باشد عجله تصمیم می گیرد و این در گفتار، رفتار، قانونگذاری و حتی قضاوت او تأثیر می گذارد. اما اگر امنیت و ثبات باشد، آینده قابل پیش بینی و تصمیم گیری ها بخردانه و بر اساس تعقل خواهد بود.

اگر به ورمان بنگریم نه‌ها در این دولت لکه در بسیاری از مجموعه‌های گذشته با امنیت در حد مطلوبی بوده است. و ن بسته به استهای دولتها ارد. نمونه مسابقات آن در گرانفروشی، فروشی و احتکار است که به عدم ثبات است.

هم اکنون این بی ثباتی را در خرید و اجاره مسکن، در افزایش بی حد بنگاه ها و ارزیابی های آنچنانی فروشندگان املاک، در ساخت مسکن که مردم از افزایش قیمت ها به ویژه در نازک آن کاری به ستوه آمده اند، در مسابقه برای خرید کالا توسط. مردم به خاطر ثباتی در قیمت ها نمی بینند، در توجیه فروشندگان نسبت به افزایش قیمت کالاهایشان و ترس از اینکه مبادا با ارزش پول ملی دیگر نمی توانند کالای خود را به دست بیاورند، و بسیاری از مسایل و موارد دیگر که عدم ثبات است. نسبت نه ها و حتی مکها عده ای را نگران کرده است.

این عدم ثبات قیمت ها به خوبی خود را در روژه ها و کسر وجه نشان می دهد. مه از فردا می-ترسند، پول نقد خود را به الا تبدیل می کنند و به احتکار آنها دست می زنند. این بسیار ناخوشایند و خطرناک است!

ناراضی ردن اقشار وناگون بدون نشان دان شاخص ای درست و مردم باور از رفت، ره به جایی نخوهد.

می اسفندیار (پاشنه آشیل) دولت فعلی در آستانه اولین سال استقرار آن همین است. اید عرف را گنار گذاشت. م نه را کور و افرادخاطی را بدون اغماض معرفی و تنبیه کرد و الا چشم مردم ور خواهد شد. ا نکه امنیت در ورثه است اما نبود ثبات همه را نگران کرده است! ال این است که

آیا نهایی که امنیت ایجاد می کند نمی تواند ایجاد کننده ایجاد کند؟

ا نها نمی واهند یا به لاح نمی دهند؟

آیا سودمندی در کار است که نمی تواند نام آنها را افشا و تعقیب کند؟

ای آنکها و بانک مرکزی که رکن مهم تولید نقدینگی در این زمینه مقصر اند؟

ا این مردم اند که مکاری نمی کنند و اگر ند کدام قشرمردم؟ از لمه مردم بسیار سوء استفاده می-شود.

ای رئیس مهور بعضی افراد خوب ولی تازه کار بی تجربه را بر سر کار آورده و مجلس هم اطر همراهی ر آن

آیا این عدم ثبات مسایل خارجی ربط دارد؟

آیا مسئول مهور نگفت که آیا می توانم مسایل اقتصادی را به مسایل خارجی گره نزینم؟ ولی الان چنین تلقی می شود که از گذشته به مسایل خارجی گره ورده است!

وقتی شعار مبارزه با آمریکا داده می شود واقعاً چندش آور است که هر لحظه به خاطر نوسان قیمت دلارهای آمریکا در سیمای جمهوری اسلامی نشان داده می شود و مبادلات را بر اساس دلار تقویم می کنند.

ارتباط با ورهای همسایه که ار سیاست خوبی است (ولی در ن ال ممکن است شکننده باشد) نمی واند معاملا را. آیا این کار خیلی مشکل دارد؟

ر اما روسیه وابستگی را به لار کم نکرده است؟. مگر ارزش پول روسیه، با اینکه در نگ و تحریم است افزایش پیدا نکرد؟ اگر ما با آنها وستیم، یا آنها با ما، چرا از روش آنها درس و مشاوره نمی گیریم؟ ارتقای ارزش ول ملی و حفظ آن از اساسی ترین مسایل است. این م به دولت و هم به مجلس ربط دارد. رحهای لق الساعه و بدون کارشناسی از ترس این که چنین و چنان مشکلی را حل نمی کند.

ل بستن به رفع ریم ا به نظر ور از انتظار است که آیا یک رف کوتاه اید. اگر ایران کوتاه بیاید در واقع از حقوقی که دست خود را به دست کشیده است و اگر آمریکا کوتاه بیاید از زورگویی خود کمی کاسته است و آمریکا هرگز چنین نخواهد کرد چون مجلس آن کشور دستش را بسته است. پس فکر کنید داخلی کنید و با اتکا به سیاست داخلی خود سیاست خارجی را بنا کنید و گر نه دیر یا زود تسلیم است و آنوقت به حد اقل راضی می شود و آنوقت برجام ذلت بار دیگری رقم خواهد خورد!

که را عده ای از ایران می واهند کوتاه بیاید ر از منطق «مگر که ن ور چه زور پر وری باشد» نیست!

ما در اغ سبز از رفت و تقویت ول ملی با برنامه ریزی های درست نشان دهید حتماً مردم واقعی همکاری خواهند کرد. لل و تأخیر جایز نیست که به قول معروف زود دیر می شود!

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا