مجله هنر و فرهنگ

موسیقی و هنر باید به ریشه های تاریخی جامعه توجه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مجله رز از لرستان ؛  فرهاد زیویار عصر روز پنج شنبه سیزدهم مهرماه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار(نوای آنلاین) در خرم آباد، عنوان کرد: اگر محتوای هنر و موسیقی در نظر گرفته نشود آن را دچار اضمهلال خواهد کرد.

وی افزود: موسیقی و هنر باید به ریشه های تاریخی جامعه توجه داشته باشد تا اثرات شایانی را بروز دهد.

استاندار لرستان  تاکید کرد: هنر حقیقتی است که باید مبنای آن همراه با فداکاری و از خودگذشتگی باشد.

زیویار  بیان کرد: پس و پیش هنر و به ویژه موسیقی می تواند برای هویت سازی و تاریخ سازی ایفای نقش کند.

وی با اشاره به این موضوع که هنر با هنر مهم نیست بلکه با متعلقات آن اهمیت پیدا می کند، گفت: موسیقی حماسی هنری است که متعلقات و پشتوانه های غنی در خود داشته و ایثار و فداکاری را هویدا می کند.

استاندار لرستان به برخی از هنرمندانی که در مسیر حماسه و ایثار آثار گرانبهایی را خلق کردند اشاره کرد و گفت: اینها هنرمندان عاشق هستند که هنرشان نشات گرفته از حقیقت، ایثار و فداکاری برای هم نوع، کشور و دین می باشد.

زیویار در ادامه موسیقی را یک پیوست انسانی تلقی کرد و افزود: مرتبت این پیوست به درجه ی آن و نوع ارتباطی که با مخاطبش برقرار می کند بستگی دارد.

وی  بیان کرد: هر مقدار نوع این ارتباط ملکوتی تر و انسانی تر باشد درجه ی آن نیز بالاتر خواهد بود.

در پایان جشنواره بین المللی موسیقی ایثار(نوای آنلاین) که گروه های موسیقی از استان های مختلف کشور و همچنین برخی کشورهای مسلمان در آن شرکت داشتند، با حضور استاندار لرستان، معاون فرهنگی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مدیر کل هنری بنیاد شهید کشور، دبیر جشنواره و مدیر کل بنیاد شهید لرستان از گروه های برتر از کشورهای ایران، سوریه و عراق تجلیل شد.

در حاشیه ی این مراسم همچنین از استاد میرزاوندی و فرزند مرحوم عیسی سپهوندی از اساتید موسیقی حماسی و ملی لرستان تقدیر شد.

انتهای پیام‌

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا