مجله عمومی

امروز ۹۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن بهرام نیا شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک با استاندار واسط در پایانه‌ی زرباطیه، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد مترددین اربعین از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به ۴ میلیون نفر برسد و روز به روز شاهد افزایش مترددین هستیم.

وی با اشاره به افزایش تدریجی مترددین از مرز مهران، افزود: امروز تردد زوار، از مرز ۹۰ هزار نفر عبور کرد و تعداد تردد روز به روز تا روز اربعین افزایش می‌یابد.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در مرز زرباطیه، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های جدید در پایانه‌ی زرباطیه نشانگر تکریم کشور عراق از زوار است و تعامل و انسجام کشور ایران و عراق زمینه‌ساز برگزاری باشکوه کنگره‌ی اربعین‌حسینی است.

استاندار ایلام تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای شدید باید تلاش خود را در جهت تسهیل تردد و خدمات‌رسانی شایسته داشته باشیم و زمینه‌ی زیارت ارزان و راحت را برای آنان مهیا کنیم.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با قدردانی از پیگیری‌های سفیر ایران در کشور عراق برای تسهیل در تردد زوار، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل سفری ایمن و راحت بیشترین تلاش را دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: با همدلی و همراهی دو کشور، یک اربعین باشکوه ثبت و بهترین خدمات‌دهی را به زوار عتبات عالیات همچون سال گذشته خواهیم داشت.

استاندار ایلام در جریان این دیدار از وزیر کشور عراق و همه‌ی دست‌اندرکاران استان واسط که زیرساخت‌های پایانه‌ی زرباطیه را تکمیل کردند قدردانی کرد.

وی با بیان این‌که تعامل و انسجام دو کشور ایران و عراق زمینه‌ساز برگزاری باشکوه کنگره‌ی اربعین است، گفت: همه‌ی تمهیدات برای خدمات‌رسانی شایسته به زوار اتخاذ شده است.

استاندار ایلام با تاکید بر تسریع در تردد زوار در پایانه‌ی زرباطیه خاطرنشان کرد: زوار در مرز زرباطیه با کم‌ترین معطلی باید راهی کربلا و نجف شوند که در این راستا ۳۰۰ اتوبوس تاکنون زوار را از مرز زرباطیه به کوت منتقل می‌کنند.

براساس این گزارش، استاندار ایلام تاکید کرد برای تسهیل در تردد زوار گیت‌های خروجی به ۱۲۰ و درب‌های ورود و خروج از ۲ درب به ۵ درب افزایش یابد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا